کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۹۷۱
تاریخ خبر:

قاب تاریخ | گشت ارشاد، حال و روز محمدرضا و ارامنه قاجار

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

قاب تاریخ ۱
گشت ارشاد در تهران -تابستان ۱۳۸۶٫ عکس از بهروز مهری

قاب تاریخ ۲
ساختمان‌سازی در سطح شهر تهران - پروژه مسکونی نواب - سال ۱۳۷۵(آژانس عکس ایران)

قاب تاریخ ۳
حال و روز محمدرضا پهلوی پس از اشغال؛‌ پس از اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ به دستور ‌متفقین‌، رضاشاه از کشور خارج و فرزندش، محمدرضا پهلوی‌ به تخت شاهی ایران نشست. دکتر سیف‌پور فاطمی در خصوص شرایط محمدرضا پهلوی در آغازین روزهای ‌سلطنت می‌گوید: « محمدرضاشاه در آن زمان ‌ ۲۱‌ساله بود و تمام عمر تحت فشار یک پدر خیلی مقتدر و قوی و سختگیر بود… در آن موقع تحت نفوذ مادرش و خواهرش اشرف بود…

وقتی که او به سلطنت رسید، بغض و دشمنی و عداوت مردم با این فامیل زیاد بود. روزی نبود که تمام روزنامه‌های تهران مملو از حمله و شکایت مردم نباشد. تمام این اوضاعی که در مملکت پیدا شده بود، حضور قشون خارجی و… ‌ یک‌مرتبه در مقابل یک جوان ۲۱‌ساله‌ که هیچ در کارها تجربه و دخالتی نداشته است، البته او را به کلی از همان وهله اول ترسو و بی‌اراده بار آورد.» ( پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشکده تاریخ معاصر)

قاب تاریخ ۴
جلد مجله دنیای ورزش؛ ۲۹ شهریور ۱۳۵۴٫ فرار بزرگ سرخپوش‌ها؛ پرسپولیس ۲ - ملوان یک. کشتی آزاد جهانی ایران هشتم شد!

قاب تاریخ ۵
تصویری از مراسم خاکسپاری ارامنه در دوره قاجار

کدخبر: ۴۱۵۹۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر