کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۰۳۲۶
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| مصدق اینجا محاکمه شد!

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضي كليلي ‌| ‌با قاب تاريخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته مي‌كنيم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر كمتر ديده ‌شده‌اي استفاده شده که تماشاي آنها خالی از لطف نيست. عكس‌هايي از مشاهير تاريخ معاصر ايران، شهرهاي ايران، خودروهای نوستالژیک، عكس‌هاي فوتبالي‌ و… براي ديدن تصاوير و شرح آن ادامه مطلب را بخوانيد.

قاب تاریخ 1
نمایی از مقابله مردم ‌ با بقایای رژیم پهلوی - بهمن 1357‌

قاب تاریخ 2
مصدق اینجا محاکمه شد! باغ وسیعی در شمال شرق تهران و محدوده خیابان پاسداران با درخت‌های نسبتاً بلند‌‌ و عمارت‌های قاجاری با سقف‌های شیروانی‌‌. باغ و عمارتی که به دستور ناصرالدین‌شاه ساخته شد و کاخ ییلاقی سلطنت‌آباد نام گرفت‌. در دوره قاجار مهم‌ترین رویدادی که در این کاخ انجام شد، تاجگذاری احمدشاه بود. در دوره پهلوی اول قسمتی از کاخ خراب شد و تنها عمارت حوضخانه، تالار آ‌یینه و برج سلطنت‌آباد به جا ماند‌‌. ‌یکی از مهم‌ترین وقایعی که به این عمارت ارزش و هویت تاریخی داد، محاکمه دکتر مصدق بود. ‌داستان دادگاه مصدق، از پاییز سالِ کودتا در این ساختمان آغاز شد؛ ‌مصدق در زندان کاخ سلطنت‌آباد بازپرسی شد و همین‌جا هم دادگاه نظامی‌اش را برپا کردند؛ ‌دادگاه مصدق در تالار آ‌یینه کاخ سلطنت‌آباد و در ۳۵ جلسه برگزار شد.(فرادید)

قاب نوستالژی
دهمین جشنواره موسیقی فجر - بهمن 1375 (آژانس عکس ایران)

قاب مشاهیر
آیت‌الله خامنه‌ای در بازدید از نمایشگاه اداره اوقاف خراسان در سفر نوروزی به مشهد - دهه 60 (‌موسسه مطالعات تاریخ معاصر)

قاب تاریخ 3
از دنیای زنان قاجار؛ عکسی از روز عروسی عبدالله اشرفی ‌و بهجت‌الملوک معزی؛ از راست به چپ عبدالله اشرفی، عبدالباقی معزی (عموی بهجت‌الملوک‌‌) ‌و بهجت‌الملوک‌.

کدخبر: ۵۰۰۳۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر