کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۷۲۵
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| تاجی‌ها و مدوید، شجریان در بیجار

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

‌قاب مشاهیر ۱
تاجی‌ها و حریف ‌تختی؛ قابی ماندگار از صف دوستی متشکل از امیر طاهری، مسعود مژدهی و احمد منشی‌زاده و چهره نامی کشتی جهان در امجدیه .در این تصویر الکساندر مدوید کشتی‌گیر روس و حریف ‌‌ غلامرضا تختی در میان بازیکنان تیم تاج قرار گرفته است.

اعضای تیم تاج در آستانه سفر به دهلی نو به‌منظور شرکت در جام میلز بودند که همزمان تیم کشتی شوروی نیز برای حضور در مسابقات جهانی تهران به کشورمان سفر کرده بود. به این بهانه این چهره‌های نامی در مراسمی که نیم قرن پیش در استادیوم پیر پایتخت برگزار شد، در لنز دوربین قرار گرفتند. (فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)

قاب نوستالژی
شهربازی تهران سال - ۱۳۶۶٫ (گتی ایمیجز)

قاب تاریخ ۱
سیزدهم آبان سال ۱۳۳۳ عکاس مجله خواندنی‌ها این عکس را در شهر ری از اهالی محل و نیروهای کلانتری حاضر در مراسم تشییع جنازه علیرضا پهلوی، برادر شاه انداخته است. جنازه تنها برادر تنی محمدرضا، در ۳۲سالگی پس از سقوط هواپیما، در جست‌وجویی ۱۰ روزه، حوالی روستای لاسشک مازندران یافته شد.(از صفحه علیرضا محمودی)

قاب مشاهیر ۲
عکسی کمتر دیده شده از محمدرضا شجریان در روستای قمچقای بیجار - کردستان سال ۱۳۷۳

قاب تاریخ ۲
اهالی آبادان هنگام هجوم ‌عراق ‌ شهر را ترک می‌کنند. پاییز سال ۱۳۵۹٫ عکس از رضا دقتی

کدخبر: ۴۲۶۷۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر