کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۵۱۴
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| بازداشت دو زن معترض به اجباری شدن حجاب

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

‌قاب تاریخ ۱
بازداشت دو زن معترض به بخشنامه اجباری شدن حجاب در ادارات، خیابان پاستور مقابل ساختمان نخست‌وزیری- تابستان ۱۳۵۹٫ عکس از کاوه کاظمی

‌قاب تاریخ ۲
عکس یادگاری خانواده‌ ۷ نفره در فرودگاه مشهد - سال ۱۳۳۵٫ (عکاسباشی)

‌قاب تاریخ ۳
سه مرتبه‌ای که رضاخان فرار را بر قرار ترجیح داد؛ ؛ دکتر سیف‌پور فاطمی در مورد اشغال ایران و ترس رضاشاه از متفقین گفته است: «در آغاز جنگ‌جهانی دوم دولت ایران اعلام بی‌طرفی کرد و رضاشاه و حکومت ایران میل داشت که بی‌طرف بماند‌ ولی متأسفانه روز سوم شهریور بدون اطلاع و یک‌مرتبه ساعت ۴ صبح قشون روس و ارتش انگلستان وارد ایران شدند. در آن موقع رضاشاه‌ که در اوج قدرت بود ‌ یک‌مرتبه از خود ضعف و ناتوانی نشان داد؛ به‌طوری که سه‌مرتبه خیال داشت از تهران فرار ‌کند تا بالاخره ۲۵ شهریور فروغی به او پیشنهاد کرد استعفا بدهد.» ( پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشکده تاریخ معاصر)
شرح عکس: قلمی که رضاشاه با آن استعفای خود را نوشت

قاب تاریخ ۴
‌تبلیغ فیلم نیش بر سر‌در سینما تابان تهران -دهه ۷۰

‌قاب تاریخ ۵
بریده جراید؛ تبلیغ جشن نیکوکاری- سال ۱۳۵۵ (چاپ عصر)

کدخبر: ۴۱۵۵۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر