کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۴۱۴
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| اشرف و فاطمه، شیخ جامی و حزب دموکرات

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

قاب تاریخ ۱
اشرف و فاطمه پهلوی در دیدار با جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند. نهرو از رهبران جنبش استقلال هند و کنگره ملی هند بود. ‌همچنین وی یک تاریخدان بود. او به عنوان اولین نخست وزیر هند پس از اعلام استقلال در ۱۵ اوت ۱۹۴۷ (۲۳ مرداد ۱۳۲۶) انتخاب شد.

قاب تاریخ ۲
تصویری از یک مراسم پاگشایی عروس - دهه ۴۰

قاب تاریخ ۳
آرامگاه شیخ جام در شهر تربت‌جام. شیخ احمد جامی ملقب به ابونصر احمد ژنده بیل از عارفان، صوفیان و شاعران قرن ششم و دوره سلجوقی بود. زادگاه وی روستای نامق از شهرستان کوهسرخ بود و مدفنش تربت جام.

قاب مشاهیر
عکسی از حجت‌الا‌سلام غلامرضا حسنی همراه که با نیروهای مسلح تحت امرش راهی نقده شده و این شهر را از وجود عوامل حزب دموکرات پاکسازی کرد - فروردین ۱۳۵۸(موسسه مطالعات تاریخ معاصر)

قاب تاریخ ۴
روزهای پس از کودتای ۲۸ مرداد. مخالفان سلطنت در فاصله ۲۵ تا ۲۸ مرداد مجسمه‌های رضا شاه را از میادین پایین کشیدند. بعد از ۲۸ مرداد مجسمه‌ها دوباره تعمیر و نصب شدند. عکس از آرشیو مجله لایف

کدخبر: ۴۱۲۴۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر