کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۴۸۶
تاریخ خبر:

فینالیست آسیا، تا گردن در بحران!

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | وضعیت در باشگاه پرسپولیس به شدت بحرانی شده است. اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داده، هواداران این تیم را به شدت نگران کرده و زمزمه‌هایی مبنی بر کسر امتیاز و حتی سقوط این تیم به دسته یک شنیده می‌شود. این اتفاقات را مرور کنید تا ببینید فینالیست لیگ قهرمانان آسیا به دلیل سوءمدیریت چگونه تا گردن در باتلاق بحران فرو رفته است.

*** بشار رفت، پرسپولیس مانع او می‌شود؟
بشار رسن، هافبک عراقی تیم فوتبال پرسپولیس سه‌شنبه شب با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، اعلام کرد به خاطر مسائل خانوادگی قصد دارد از پرسپولیس جدا شود. گفته می‌شود تیم بعدی او الریان قطر است و مذاکرات هم به پایان رسیده و حتی برخی رسانه‌های قطری مدعی شده‌اند که رسن در بازی بعدی الریان برای این تیم به میدان خواهد رفت

اما رسن پس از انتشار این استوری، ساعاتی بعد آن را حذف کرد. باشگاه پرسپولیس هم بیکار نماند و نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد. رسول‌پناه گفت: «بشار با پرسپولیس قرارداد معتبر دارد. به او علاقه داریم، همان‌طور که او هم پرسپولیس و هوادارانش را دوست دارد. باشگاه نیز به تعهدات قراردادی خود عمل کرده است.

با توجه به تاکید کادر فنی روی حفظ او و اینکه علاوه بر تلاش پرسپولیس برای کسب پنجمین قهرمانی ‌پیاپی در لیگ برتر، بازی بسیار مهم فینال لیگ قهرمانان را در پیش داریم، باشگاه با جدایی این بازیکن صددرصد مخالف است. بشار رسن بازیکن پرسپولیس است و بازیکن پرسپولیس می‌ماند.» حتی یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس مدعی شد که این باشگاه، از تیمی که برخلاف قوانین فیفا با رسن مذاکره و او را اغوا کرده شکایت خواهد کرد.

*** تناقض‌ها درباره مطالبات برانکو
بزرگ‌ترین خطری که پرسپولیس را تهدید می‌کند، پایان مهلت فیفا به این تیم برای پرداخت مطالبات برانکو است. در این باره اخبار و ادعاهای ضد و نقیضی از سوی دو طرف مطرح شده که به شدت هواداران را نگران کرده است. مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس روز سه‌شنبه گفت: «بخشی از ارز مورد نیاز برانکو تعیین شده است.

۲۵۰ هزار یورو امروز تامین شد و برای انتقال فرستادیم. فردا احتمالا به حساب او خواهد نشست. فردا هم بخشی از مطالبات او تامین خواهد شد و به امید خدا در این یکی، دو روز سعی می‌کنیم با برانکو تسویه کنیم. می‌دانم هواداران نگران هستند. ولی باید این را عرض کنم که کمک کنند. هیچ پولی به حساب باشگاه هنوز واریز نشده است.»

اما همچنان رقمی حدود ۷۰۰ هزار یورو باقی مانده و آنطور که باشگاه پرسپولیس می‌گوید، به زودی پرداخت خواهد شد. سرخ‌ها در این باره گفته‌اند: «قرار است باقی مطالبات ایوانکوویچ در دو مرحله پرداخت شود که پس از قطعی شدن زمان‌بندی، مراتب به اطلاع وکیل برانکو و هواداران خواهد رسید.» این در حالی است که وکیل برانکو ایوانکوویچ چندی پیش گفته بود که چهارشنبه (یعنی دیروز) مراتب عدم تسویه را به فیفا اطلاع خواهد داد که در این صورت احتمالا باید منتظر تصمیم جدید این نهاد بود.

دیروز اما رسول‌پناه در جمع هواداران معترض در مقابل ساختمان باشگاه ادعای تازه‌ای مطرح کرد. او گفت: «یک میلیون یورو به برانکو تا این لحظه پرداختی داشته‌ایم و تنها یکصدهزار یورو دیگر از مطالبات او باقی مانده است.» آخرین واکنش وکیل برانکو به این ادعاها این بود: «باشگاه پرسپولیس به ما اعلام کرده قرار است امشب ۲۵۰ هزار یورو به حساب برانکو در عمان پرداخت کند و فردا نیز قسط دوم پرداخت خواهد شد.

با این نحوه پرداخت مشکلی نداریم و راضی خواهیم بود. البته به شرط اینکه آنها تا زمانی که طلب برانکو تسویه شود، پرداختی‌های خود را ادامه بدهند. با این وجود تصمیم فیفا و محرومیت‌هایی که در این زمینه اعمال می‌کند، دیگر دست ما نیست. البته برای اینکه خودمان هم فیفا را از پرداخت نشدن طلب برانکو به شکل کامل مطلع نکنیم تا فردا منتظر می‌مانیم و امیدواریم باشگاه پرسپولیس به قول‌های جدید خود عمل کند. اگر این قول‌ها عملیاتی شود راضی هستیم.»

*** شجاع هم فسخ کرد!
شجاع خلیل‌زاده که با نمایش متعصبانه و البته فنی خود توانسته به بازیکنی محبوب بین هواداران پرسپولیس تبدیل شود، اوج آمادگی خود را در آسیا به اجرا گذاشت؛ جایی که شاگردان یحیی با دو گل حساس و البته سرنوشت ساز او (التعاون عربستان و الشارجه امارات) موفق به صعود از مرحله گروهی شدند.

شجاع اما از قبل از حضور تیم در دوحه بنای گلایه از مدیریت را گذاشته بود و نسبت به بی‌توجهی باشگاه به درخواست تمدید خود، آن را علنی کرده بود، اکنون به نزدیک‌ترین شرایط برای جدایی رسیده است. مدافع میانی سرخ‌ها که در پایان آخرین بازی خود برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان با خبر بازگشت به لیست تیم ملی بعد از نزدیک به هفت سال دوری مواجه شده بود، اکنون اقدام دیگری در راستای پررنگ‌تر کردن شایعه جدایی‌اش رقم زده است

جایی که او از گروه واتس‌آپی باشگاه هم لفت داد و با ترک کردن گروهی که هماهنگی تمرینات و دیگر مسائل مربوط به تیم در آن صورت می‌گرفت، به شایعه جدایی‌اش قوت بخشید. سرانجام دیروز خبر رسید که او با وجود اینکه دو سال دیگر با این باشگاه قرارداد داشت قراردادش را فسخ هم کرده است. او براساس قوانین فیفا که به بازیکنان اجازه می‌دهد در صورت دریافت نکردن دو ماه حقوق، قرارداد خود را فسخ کنند - در تاریخ ۱۴ مهر به صورت قانونی قراردادش را در سازمان لیگ فسخ کرده است.

گفته می‌شود خلیل‌زاده پیشنهادی از یک تیم قطری دارد. اگر خلیل‌زاده قراردادش را بر اساس قوانین فیفا فسخ نمی‌کرد برای جدایی از پرسپولیس باید ۴۰۰ هزار دلار می‌پرداخت. البته شجاع ۱۰ روز به پرسپولیسی‌ها فرصت داده تا مطالبات او را پرداخت کنند.

*** کنار گذاشتن انصاری و ربیع‌خواه
دو روز پیش خبر رسید که نام محسن ربیع‌خواه و محمد انصاری از فهرست پرسپولیس خارج شده است و یحیی گل‌محمدی به آنها نیاز ندارد. البته این حق هر مربی است که بازیکنی را بخواهد یا نخواهد اما بحث این دو بازیکن متفاوت است. آنها در سخت‌ترین روزهای باشگاه پرسپولیس و در حالی که ستاره‌های مدعی و محبوب، تیم را ترک کرده بودند، در پرسپولیس ماندند و به این تیم کمک کردند و هر دو هم در جریان بازی‌ها و تمرینات این تیم دچار پارگی رباط صلیبی شدند!

با این حال پرسپولیسی‌ها پاسخ فداکاری و وظیفه‌شناسی این دو را با بی‌مهری دادند. انصاری تاکنون در چند مرحله برای دریافت پاسخ روشنی در این زمینه راهی باشگاه شده ‌ اما با پاسخ باشگاه برای دریافت رضایتنامه و فسخ قرارداد مواجه نشده است. یحیی گل‌محمدی نیز در مصاحبه روز گذشته خود مدعی شد که این بازیکن به دلیل آسیب‌دیدگی و دوری طولانی‌مدت در لیست او قرار ندارد.

*** و این چند بحران کوچک!
برگزاری اولین جلسه تمرینی تنها با ۱۱ بازیکن، ادامه روند تمرینات با اعتصاب بازیکنان،خبر احتمالی پیوستن نادری به استقلال، شایعه جدید احتمال جدایی کمال کامیابی‌نیا به دلیل عدم دریافت مطالباتش و البته تهدید ضمنی بوژیدار رادوشوویچ به شکایت به فیفا از دیگر مشکلات باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر است. به اینها اضافه کنید، غیبت وحید امیری و عیسی آل‌کثیر را در فینال لیگ قهرمانان آسیا که البته ممکن است نام بازیکنانی مثل بشار رسن، شجاع خلیل‌زاده و کمال کامیابی‌نیا هم به فهرست غایبان پرسپولیس در فینال اضافه شود.

کدخبر: ۳۵۴۴۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر