کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۱۸۹
تاریخ خبر:

فیس‌لیفت پورشه کیمن معروف به تمساح پورشه

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | همانطور که در خانواده‌ها هم بچه‌‌های وسط به مظلوم بودن معروف‌اند، در صنعت خودرو هم این اتفاق کم پیش نمی‌آید. پورشه ۹۱۱ کررا که به عنوان پرچمدار خودروهای اسپرت پورشه در بازار ایران همیشه مورد احترام عام و خاص بوده است.

پورشه باکستر هم که مدل پایه این برند آلمانی به حساب می‌آید با رد شدن از موانع واردات توانست با مدل ۷۱۸ عنوان پرافتخار آخرین سری وارداتی از پورشه را به نام خود ثبت کند و الان به همراه برادر قدبلندش ماکان بازار خوبی میان خریداران علاقه‌مند به خودروی صفر ‌ دارد اما کیمن در این میان نتوانست شهرت خاصی را کسب کند. اخیراً فیس‌لیفت این خودرو در مدل ۲۰۱۶ و به صورت گذرموقت به ایران راه یافته که در نوع خود جزو کوپه‌های درخشان این روزهای ایران است.

در نگاه اول رنگ سفید این خودرو عاشقان دوآتشه پورشه را کمی ناامید می‌کند چون عادت داریم که پورشه‌ها را با رنگ زرد قناری یا قرمز آلبالویی ببینیم اما طولی نمی‌کشد که این ناکامی با سرکی که به داخل کابین می‌کشیم رفع می‌شود: تریم یکدست قرمز جذاب که با صندلی‌های اسپرت این جت ژرمن ترکیب می‌شود و یک اثر هنری را خلق می‌کند.

البته در قیاس با مدل‌های روز پورشه هنوز تعداد زیاد دکمه‌ها در کیمن ۲۰۱۶ سرگیجه‌آور است. اگر کابین باکستر را بیش از حد ساده و خسته‌کننده می‌دانید احتمالاً کابین کیمن می‌تواند نظر شما را به سمت خود جلب کند چون خیلی با کابین پورشه ۹۱۱ تفاوت ندارد. پس سیستم برمستر را روشن کنید و از موزیک مورد علاقه‌تان که صدایش از ۱۲ بلندگوی ۸۲۱ وات بیرون می‌زند، لذت ببرید!

کیمن ۷۱۸ مدل ۲۰۱۶ را به سواری و هندلینگ فوق‌العاده‌اش نیز می‌شناسند. اگرچه نمونه حاضر از تیپ‌های قوی کیمن همچون کیمن اس یا کیمن GTS نیست اما پیشرانه تخت شش سیلندر ۲٫۷ لیتری آن با ۲۷۵ اسب بخار نیز می‌تواند آنقدر سریع برود که به صندلی کیمن بچسبید. این پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. مدل ۲۰۱۶ پورشه کیمن آخرین سری از این مدل است که با پیشرانه تنفس طبیعی شش سیلندر به بازار آمد و از مدل ۲۰۱۷ به استانداردهای محیط‌زیستی گریبانگیر پورشه نیز شد.

اگرچه کیمن ۲۰۱۷ در مدل پایه از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۳۰۰ اسبی بهره می‌برد اما حس و حال نوستالژیکی که از پیشرانه‌های حجم بالای تنفس طبیعی سراغ داریم در آن وجود ندارد. رقبای اصلی کیمن ۷۱۸ در مدل پایه را آئودی TT اس و نیسان Z370 تشکیل می‌دهند که سواری کیمن از هر دو راحت‌تر است.

اما اگر قدرت و شتاب بهتر را می‌خواهید باید به سراغ TTاس و Z370 (البته در تریم نیسمو) بروید. بعد از این دو خودرو کیمن باید با آلفارومئو ۴C و لوتوس اگزیگ اس رقابت کند. به جز دوستداران فور سی کسی این خودروی ۲۳۷ اسبی را به کیمن ترجیح نمی‌دهد اما اگزیگ اس با ۳۴۵ اسب بخار قدرت اما در عین حال قیمتی تقریباً برابر با کیمن پایه چالشی اساسی برای آن ایجاد می‌کند.

کدخبر: ۴۱۲۱۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر