کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۸۲۳
تاریخ خبر:

فیات دوکاتو ۲۰۲۰ پلاک شد

روزنامه هفت صبح | دوکاتو ونی خاص است؛ چون فیات سالانه ۱۸۰ هزار دستگاه از آن را در سرتاسر جهان به فروش می‌رساند و در بسیاری از کشورها در ۱۸۰ قالب کاربری مشغول به خدمت است. در بازار خودروی ایران که به جز ون دلیکا خودرویی در این کلاس نتوانسته در مقیاس وسیع موفق باشد، دوکاتو نیز از ۱۰ سال پیش توسط پارسیان موتور به بازار عرضه شد.

این خودرو از همان اول به عنوان ونی با تیراژ محدود شناخته می‌شد که توسط این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تولید می‌شد و عمده خریدارانش نیز ارگان‌های دولتی و نظامی بودند. پارسیان‌موتور از همان زمان انعقاد قرارداد رسمی با فیات در شهر تورین و در سال ۲۰۰۹ در سودای مونتاژ گسترده محصولات فیات در ایران، به خصوص خودروهای سواری ارزان‌قیمت و اقتصادی این برند بود.

با این حال تجربه ناموفق سی‌نا در دهه ۸۰ شمسی و سیطره کره‌ای‌ها و سپس چینی‌ها بر بازار در کنار آغاز تحریم‌ها موانع بسیاری را فراروی این شرکت قرار داد‌ اما با مونتاژ نسل سوم فیات دوکاتو و عرضه آن به بازار می‌توان امیدوار بود که حداقل دو مدل دیگر از فیات در سال ۱۴۰۰ در ایران مونتاژ شوند:‌ کراس‌اوور ۵۰۰ ایکس و سدان شهری تیپو. از آنجا که در مونتاژ دوکاتو قطعه‌سازان داخلی نیز مشارکت داشته‌اند دور از انتظار نیست که دو مدل یاد شده نیز با همکاری آنان به بازار خودروی ایران وارد شوند.

شرکت پارسیان موتور اولین شرایط فروش فیات دوکاتو ۲۰۲۰ را اعلام کرده است. این طرح فروش از نوع نقدی اقساطی است و با همکاری شرکت واسپاری ملت امکان خرید فیات دوکاتو با تسهیلات ۷۰ درصدی و بازپرداخت ۴۸ ماهه نیز فراهم شده است. قیمت فیات دوکاتو ۲۰۲۰ به نسبت مدل انتخاب شده بین یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعلام شده و موعد تحویل خودروهای ثبت‌نام شده در این طرح نیز بین ۳۰ تا ۹۰ روز کاری خواهد بود.

به‌رغم قیمت بالا، چیزی که دوکاتو را از اندک رقبای موجود در ایران همچون هیوندای H350 و تویوتا هایس متمایز می‌کند، مصرف سوخت ۶٫۹ لیتری و مجهز بودن به طیف وسیعی از آپشن‌ها است: سیستم تهویه دوگانه (کابین مسافر و راننده)، خروجی کولر قابل تنظیم برای هر صندلی، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، در‌ کشویی برقی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه مانیتور لمسی ۷ اینچی رنگی و درگاه AUX و USB، سنسور پارک و دوربین دنده عقب.

کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، پله کمکی برقی، سیستم ترمز ضد قفل به همراه توزیع‌کننده الکترونیکی نیروی ترمز‌، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کروزکنترل تطبیقی، سیستم ضدلغزش، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل خودرو در سر بالایی با شیب حداقل ۲۲ درجه، سیستم کنترل گشتاور موتور، نمایشگر فشار باد لاستیک، سیستم هشداردهنده بین خطوط، رادار تابلوخوان، سیستم هشدار نقاط کور، سنسور باران، اتولایت و… .

فیات دوکاتو ۲۰۲۰ در تیپ‌های مختلف L1 تا L4 که دارای طول‌ و کاربری متفاوت هستند و همچنین تیپ‌های H1 تا H3 که در ارتفاع کابین متفاوت هستند تولید می‌شود. تمامی نسخه‌های فیات دوکاتو به پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۲۲۸۷ سی‌سی مجهز شده است. این پیشرانه توربوشارژ دیزلی که از نوع احتراق تراکمی است، توانایی تولید ۱۳۰ تا ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ تا ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست.

کدخبر: ۳۷۳۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر