کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۱۸۲
تاریخ خبر:

فوری | وقوع زمین لرزه ۵٫۹ریشتری در جنوب ایران

دقایقی پیش زلزله نسبتا شدید جنوب ایران را لرزاند.

گزارش‌های اولیه زمان وقوع زمین‌لرزه را حوالی ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه یکشنبه ۲۹ فروردین و بزرگای آن را ۵٫۹ریشتر برآرورد کرده‌اند. خبرگزاری‌ها نوشته‌اند شدت زمین لرزه به حدی بود که شهروندان در مرکز شیراز، خصوصا در ساختمان‌های مرتفع آن را حس کردند. با این حال محل وقوع زمین لرزه مشخص نیست چون لرزش در استان‌های بوشهر، فارس و به‌طور خاص حوالی بندر گناوه احساس شده است. بعضی خبرگزاری‌ها هم محل آن را استان چهارمحال و بختیاری ذکر کرده‌اند.

این خبر تکمیل می‌شود…

*** به‌روزرسانی در ساعت: ۱۱ و ۵۰دقیقه: چند دقیقه پس از زلزله ۵.۹ ریشتری در بوشهر، زلزله دومی این استان را لرزاند. بزرگی زلزله دوم ۴.۵ریشتر گزارش شده است

*** به‌روزرسانی در ساعت ۱۱ و ۵۹دقیقه: کانون زلزله به‌طور رسمی حوالی بندر گناوه در مرز استان‌های بوشهر و فارس گزارش شده است. این زمین لرزه در عمق ۱۰کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

*** به‌روزرسانی در ساعت ۱۲ و یک دقیقه: هنوز گزارشی درباره خسارات یا تلفات احتمالی گزارش نشده است. مرور اخبار نشان می‌دهد دیشب در ساعت ۲۲ و ۴۸دقیقه هم زمین‌لرزه‌ای به بزرگای سه ریشتر در بندر گناوه رخ داده

*** به‌روزرسانی در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه: در روستای محمدصالحی و اطراف آن، ترک‌خوردگی بعضی از منازل گزارش شده و نیروهای راهداری و هلال احمر در آماده‌باش هستند. آمبولانس از استانهای همجوار، پنج اتوبوس آمبولانس و سه بیمارستان صحرایی از شهرکرد، شیراز و اصفهان درحالت آماده باش هستند. زلزله تا کنون یک مصدوم داشته و یک پایگاه اورژانس نیز ترک برداشته است. چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

*** به‌روزرسانی در ساعت ۱۳ و ۱۷دقیقه: سخنگوی جمعیت هلال احمر از افزایش مصدومان زمین‌لرزه در مرز بین استان‌های بوشهر و فارس خبر داد. به‌گفته محمدحسن قوسیان مقدم، تاکنون پنج نفر مصدوم شده‌اند که چهار نفر از این افراد در بندر گناوه و یک نفر هم در دیلم آسیب دیده‌اند.

*** به‌روزرسانی در ساعت ۱۴ و ۱۵دقیقه: فرماندار شهرستان گناوه می‌گوید زلزله خسارت جانی به همراه نداشته و عمده خسارات به سازه های قدیمی وارد شده است. ارزیابی اولیه روستاها همچنان در حال انجام است و تاکنون مورد خاصی از خسارات گزارش نشده است و در بخش مرکزی نیز اکیپ های امدادی مستقر شده اند.

کدخبر: ۳۸۴۱۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر