کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۹۱۵۹
تاریخ خبر:

فوت پسر نوجوان‌ بر‌اثر اسیدپاشی

روزنامه هفت صبح | صبح روز ۲۶ فروردین سال ۱۳۹۷ پسر یازده ساله ساکن اسلام آباد غرب، در راه مدرسه قربانی اسیدپاشی شد. ماهان حدود ساعت هشت صبح وقتی به مدرسه می‌رفت فکرش را نمی‌کرد دو پسر ۱۶ و ۲۱ساله در راه مدرسه به او اسید بپاشند. حالا ماهان بعد از گذراندن درد و سختی‌های بسیار بر اثر آسیب‌های سوختگی با اسید شب شنبه ۲۱ تیرماه سال جاری درگذشت.

*** ماجرای اسیدپاشی
این حادثه هولناک روز ۲۶فروردین‌ماه در منطقه شهرستانی اسلام‌آباد غرب اتفاق افتاد. آن روز ماهان که دانش‌آموز کلاس ششم است مثل همیشه مسیر خانه تا مدرسه را پیاده می‌رفت که در نزدیکی مدرسه‌شان ناگهان یک موتورسیکلت به او نزدیک شد و جوانی که ترک‌نشین بود روی او اسید پاشید و فرار کرد.

پسربچه که از این حادثه شوکه شده بود از درد و سوزش به‌خودش می‌پیچید و چشمانش هیچ جا را نمی‌دید. با انتقال ماهان به بیمارستانی در کرمانشاه تلاش‌ها برای مداوای وی آغاز شد. هرچند او دچار ۹درصد سوختگی شده و به‌ صورت و کمرش آسیب زیادی وارد شده بود اما چشمانش از این حمله اسیدی مصون مانده بود.

از سوی دیگر در جریان تحقیقات پلیس معلوم شد عامل اصلی اسیدپاشی پسری ۲۱ساله است که در همسایگی خانه پدری ماهان زندگی می‌کند. او با همدستی نوجوانی ۱۶ساله دست به این کار زده بود. با اینکه همدست اسیدپاش دستگیر شد اما او به مکان نامعلومی گریخته بود. چند روز از این حادثه می‌گذشت که کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد جوان اسیدپاش به تهران گریخته است، اما هنوز مخفیگاه وی برای پلیس نامعلوم بود.

در این شرایط یکی از اعضای خانواده جوان اسیدپاش با وی تماس گرفت و برای اینکه او را به اسلام آباد بکشاند مدعی شد اتفاقی برای ماهان نیفتاده است. به همین دلیل جوان اسیدپاش با این تصور که پلیس به‌دنبال دستگیری او نیست به اسلام‌آباد برگشت اما دقایقی بعد دستگیر شد.

او در جریان اعترافاتش گفت: چند روز قبل از این حادثه با ماهان در کوچه چشم تو چشم شدم و احساس کردم او به من بد نگاه می‌کند. من که در یک باتری‌سازی‌ کار می‌کنم مقداری اسید از آنجا برداشتم و تصمیم گرفتم ماهان را ادب کنم. روز حادثه همراه یکی از دوستانم با موتور سد راه او شدیم و من مقداری اسید روی او ریختم و
فرار کردیم.

*** علت اسیدپاشی
پدر ماهان عسگری بارها در مصاحبه‌هایش درباره علت این حادثه گفته بود: ما هیچ خصومتی با جوان اسیدپاش نداشتیم. خانه آنها ۵خانه آن طرف‌تر از خانه ماست. او می‌گوید پسرم به او نگاه چپ کرده است درصورتی که پسر من ۱۱ساله و دانش‌آموز است و اهل دعوا و دردسر نیست. من که به‌جز ماهان ۲فرزند دیگر هم دارم با سختی زیادی آنها را بزرگ کرده‌ام و با کاسبی و دستفروشی شکم زن و بچه‌ام را سیر می‌کنم اما جوان اسید پاش با نامردی تمام این بلا را بر سر پسرم آورده است.

از آن روز تا حالا ماهان یک لحظه آرام و قرار ندارد و درد می‌کشد؛ آنطور که می‌گویند درمان اسیدپاشی هزینه زیادی دارد اما من نمی‌دانم در این وضعیت چطور باید هزینه‌های درمان پسرم را تامین کنم. او جلوی چشمانم ذره ذره آب می‌شود و من جز اشک ریختن نمی‌توانم کاری انجام دهم. اما پدر ماهان نمی‌دانست که پسرش طاقت این درد را نخواهد داشت و قربانی اسیدپاشی خواهد شد.

ماهان در این حادثه تلخ از ناحیه سمت راست صورت، پشت دو کتف مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود. پدرش درباره روز حادثه می‌گوید: پسرم یازده سال داشت که این اتفاق افتاد. سال ۹۷ یک روز مثل همیشه به مدرسه رفت و بعد از چند دقیقه زنگ خانه را چند بار پشت هم زدند وقتی در را باز کردیم رنگ صورت پسرم برگشته بود و می‌گفت نفت ریختند تو صورتم‌. او را به بیمارستان رساندیم و فهمیدیم با اسید سوخته است.

در این مدت چندین بار جراحی شد‌. یک طرف صورت، دور چشم، قسمتی از سر و پشت بدنش آسیب دیده بود. اکنون ماهان عسکری که در دو سال گذشته بارها مورد عمل جراحی قرار گرفت و ساعت‌های متمادی در اتاق عمل در بیهوشی کامل به سر می‌برد بر اثر شدت آسیب درگذشت. پدرش می‌گوید ما درخواست قصاص داریم چرا که پسرم به قتل رسیده است. احمد. ک عامل اصلی این اسیدپاشی هنوز در زندان است و باید دید با فوت ماهان و عدم رضایت خانواده او این پرونده چه سرانجامی خواهد داشت.

کدخبر: ۳۳۹۱۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر