کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۹۹۴
تاریخ خبر:

فهرست گران‌ترین شهرهای دنیا اعلام شد

اگرچه شهر نیویورک به طور گسترده به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان شناخته می شود اما تعدادی شهر وجود دارند که در واقع گران تر از نیویورک هستند.

همیلتون، پایتخت برمودا، با هزینه زندگی که تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از نیویورک است، در رتبه اول فهرست گران‌ترین شهره برای زندگی قرار دارد. یکی از دلایل این است که تقریبا همه چیز باید به مجمع الجزایر کوچک وارد شود، چیزهایی مانند گاز، مواد غذایی و لباس، بنابراین به احتمال زیاد قیمت ها در این قلمرو ناخودآکاه بالا می‌رود.

دومین شهر این فهرست زوریخ سوئیس است که هزینه‌های زندگی در آن تقریبا ۳۰ درصد بیشتر از شهر نیویورک است. غذاها و نوشیدنی ها به ویژه در این منطقه گران هستند . طبق مجموعه داده ها، مواد غذایی ۵۸ درصد گران تر از مواد غذایی در نیویورک هستند و قیمت رستوران ها ۵۵ درصد بالاتر است. زوریخ از نظر شاخص هزینه زندگی در رتبه بالایی قرار دارد اما قدرت خرید این شهر نیز قوی است. پس از زوریخ چهار شهر دیگر سوییس در رتبه گران‌ترین شهرها برای زندگی ایستاده‌اند و پس از آنها شهر بیروت در لبنان در فهرست گران‌ترین شهرها برای زندگی قرار گرفته است.

شاخص قدرت خرید محلی قدرت خرید معیاری است که برای اندازه‌گیری تعداد کالاها و خدماتی که یک فرد با حقوق متوسط می‌تواند در آن شهر خاص خریداری کند، استفاده می‌شود. با نگاهی دوباره به زوریخ، مصرف‌کنندگان در شهر علیرغم داشتن هزینه‌های بالاتر، به طور متوسط ۳۰ درصد قدرت خرید بیشتری نسبت به ساکنان شهر نیویورک دارند.

در مقابل، مصرف کننده متوسط در همیلتون، برمودا قدرت خرید نسبتا کمی دارد. بر اساس میانگین حقوق خالص در شهر، مصرف کنندگان می توانند حدود ۳۰ درصد کمتر از مردم شهر نیویورک هزینه کنند.

کدخبر: ۴۶۹۹۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر