کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۸۹۹۲
تاریخ خبر:

فستیوال جذاب سرخ‌پوشان لندنی و برلینی

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | فولکس‌واگن گلف GTI به قدری تند و تیز و تو دل برو است که از همین اول گزارش می‌توان پیش‌بینی کرد که عده بسیاری نه مینی‌کوپر اس را قبول می‌کنند و نه فولکس‌واگن بیتل ABT را و تا آخر به گلف وفادار باقی می‌مانند! اما این سیطره را ‌سال‌هاست ‌این دو گزینه به چالش می‌کشند.

بعید است بتوانید بیتل را که سال‌ها‌ از واردات محدود آن به ایران می‌گذرد، به صورت صفر کیلومتر پیدا کنید اما مینی، به خصوص در مدل کوپر که از آن بیشتر وارد شد، هنوز هم به صورت نو در بازار قابل خریداری است. این دو خودرو وقتی شیک‌تر می‌شوند که دور باطل سفید-مشکی را بشکنند و با رنگ‌های متنوع دیگر رویت شوند. بااین مقدمه که جای فیات ۵۰۰ را خالی می‌کنیم به سراغ بیتل و کوپر می‌رویم.

‌فولکس‌واگن بیتل ABT
بیتل جدید یادآور همان قورباغه نوستالژیک دهه‌های قبل است. با این تفاوت که تمام بیتل‌های جدید وارد شده به ایران دارای کیت تیونینگ فابریک ABT بودند. این خودرو در مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ و در دو نسخه کوپه و کروک به ایران آمد که این روزها قیمت کوپه آن حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون و قیمت نسخه کروک حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

اگر بخواهیم عاقلانه سود و زیان خرید بیتل را بسنجیم باید بگوییم خرید آن یک اشتباه بزرگ است چون نه متریال کابین در حد و اندازه خودرویی با این قیمت است (فقط به شکوه و کیفیت کابین یک تلیسمان صفر فکر کنید!) و نه قطعات آن به راحتی گیر می‌آید. البته از نظر فنی بیتل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

زیر کاپوت آن پیشرانه دو لیتری توربو قرار گرفته که قادر به تولید ۲۰۰ اسب بخار نیرو و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور است و باعث شده بیتل بتواند تا ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد. آپشن‌های این کوچولوی آلمانی هم در حدی هست که رضایت‌تان را جلب کند؛ از سیستم صوتی حرفه‌ای فندر پرمیوم و صندلی‌های اسپرت همراه با گرمکن جلو گرفته تا فرمان سروترونیک و همه کیسه‌های هوا. البته سیستم تهویه بیتل هنوز دستی است که چندان به مذاق خریداران خوش نمی‌آید.

مینی کوپر S
بازار مینی بر‌خلاف فولکس‌واگن بیتل چندان نامطمئن نیست که عمده‌اش به خاطر برنامه بلندمدت واردات آن توسط پرشیاخودرو، نماینده ب.ام.و در ایران‌ است. تقریباً تمامی محصولات مینی در ایران را در حال حاضر می‌توانید در مدل ۲۰۱۸ و به صورت صفر از پرشیاخودرو بخرید. قیمت مینی‌کوپر S در مدل ۲۰۱۸ در نمایندگی سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و در بازار سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است که باعث شده این خودرو حتی از کانتری‌من S هم سبقت بگیرد و تبدیل به گران‌ترین مینی بازار ایران شود!

پسوند اس بعد از کوپر تنها یک پسوند ساده و نشان‌دهنده چند آپشن بیشتر نیست و عملاً با خودرویی متفاوت نسبت به کوپر عادی روبه‌رو هستیم. پیشرانه کوپر ساده ۱٫۵ لیتری توربو با ۱۳۶ اسب بخار نیرو و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این در حالی است که کوپر S به یک پیشرانه دو لیتری توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده و آپشن‌های مهم کوپر همچون هداپ، پدال شیفتر، رینگ دو رنگ، پدال شیفتر و کیت بدنه جان کوپر ورکز تنها در آن یافت می‌شود.

کدخبر: ۴۱۸۹۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر