کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۷۶۸
تاریخ خبر:

فروش ۸‌هزار بلیت کنسرت در کمتر از یک ساعت

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری| ‌چهره ‌هفته موسیقی پاپ ایران در هفته‌ای که گذشت بدون شک آرمین زارعی بود. همین چند روز پیش بود که سلد اوت 4 سانس اجرایش در نمایشگاه بین‌المللی در کمتر از یک ساعت اتفاق افتاد. ساعت 9 شب چهارشنبه شب بود که بلیت‌فروشی‌اش آغاز شد و هنوز یک ساعت نشده بود که بلیت‌هایش تمام شد. تعداد 8000 صندلی ظرف مدت کمی پر شد و برای خودش رکوردی بود.

آرمین زارعی حالا نزدیک به دو دهه است که می‌خواند و همه ما او را می‌شناسیم اما او به‌تازگی قرار است اولین اجرای رسمی خود را تجربه کند. اجرایی که برایش سال‌ها صبر کرد و مسیر پر پیچ و خمی را پیمود تا نهایتا بتواند با طرفدارانش در کشور خودش دیدار کند. بدشانسی اما آنجایی بود که او بعد از چند سال مجوز گرفت و این بار نوبت به کرونا بود که در کار او سکته بیندازد و دو سال دیگر در روند فعالیتش وقفه ایجاد کند و بعد هم که اتفاقات و ناآرامی‌های پیش آمده در کشور باعث شد تا آرمین برای اولین اجرایش چند ماه دیگر هم صبر کند.

حالا اما بعد از گذشت این سال‌ها این اولین بار است که آرمین می‌تواند از کاشته‌هایش برداشت کند و طعم اجرای زنده و رسمی را همراه هوادارانش بچشد. او به‌تازگی مینی‌آلبوم «‌تور کنسرتام» را هم منتشر کرده و قرار است منتخبی از قطعاتش که در این سال‌ها تولید کرده را روی صحنه اجرا کند.

آرمین زارعی در این سال‌ها هیچ وقت از پا نیفتاد و با وجود اینکه مجوز ارشاد برایش بسیار دور از دست بود، توانست با صبر و نظمی که در پیش می‌گیرد به هدفش برسد. بسیاری از خواننده‌های هم نسل او یا کم‌کم از صحنه خارج شدند ‌یا از ایران رفتند اما آرمین همچنان با انرژی زیادی مشغول فعالیت است و طرفداران زیادی هم از نسل‌های جدید و جوان برای خودش پیدا کرده.

بدون شک داستان موسیقی آرمین زارعی می‌تواند یک فصل از کتاب‌های روانشناسی موفقیت باشد. خواننده‌ای که از حوادث و اتفاقات زیادی گذر کرد تا در نهایت بتواند تنها یک کنسرت بگذارد و قطعاتش را به صورت لایو برای مخاطبانش بخواند. چیزی که شاید برای هر خواننده‌ای پروسه‌ ساده‌ای باشد برای آرمین تبدیل به هفت‌خوان رستم شد‌ اما با همه ‌ اینها 26 و 27 اسفند قرار است صدای آرمین از پشت بلند‌گو‌های سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به گوش برسد. رویایی که در نهایت تحقق پیدا می‌کند.

این هفته قطعات جدید هم کم نداشتیم؛ قطعه اول «به خدا» کاری از محسن چاوشی بود که بیراه نیست اگر بگوییم بیشترین دانلود را در بین قطعات هفته داشته. آهنگسازی کار خود چاوشی است و تنظیم آن هم کار دست رضا فوادیان ‌و شعر این قطعه هم از اشعار شیخ بهایی است. «برس بهم» هم نام کار پر دانلود دیگری است از علیرضا طلیسچی که 4 نام به عنوان آهنگساز و ترانه‌سرای پای آن خورده.

داوین، اردلان، کیسان و طاها یوسفی نام‌هایی هستند که به عنوان ترانه‌سرا و آهنگساز روی کاور ذکر شده‌اند و تنظیم‌کننده ‌ اثر هم علی بیات است. علی لهراسبی هم آهنگ جدیدش را به عنوان «دلم بند توئه» منتشر کرده. آهنگساز و ترانه‌سرای اثر لهراسبی «میراث» است و تنظیمش هم از حسین بیک. تعداد دانلود‌های لهراسبی هم نشان می‌دهد که جزو قطعات پر اقبال هفته است. مسعود صادقلو، امید حاجیلی و حمید هیراد هم به ترتیب آثارشان را با نام‌های «مسکن ورژن کنسرت»، «همونی» و «هزار و یک شب» منتشر کردند.

بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیشترین اجراهای صحنه‌ای موسیقی در نیمه نخست امسال در کشور مربوط به استان اصفهان بوده و این در حالی است که معاون هنری و سینمایی اداره‌‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایرنا گفته است: «علاوه بر امروز، کنسرت‌های دیگری نیز تا پایان سال در اصفهان برنامه‌ریزی شده است که برگزار خواهد شد.»

او همچنین خبر داده ‌که با افزایش قیمت بلیت کنسرت‌ها در اصفهان تا ۳۰‌درصد موافقت شده است: «اصفهان از معدود استان‌های برخوردار از هنرستان موسیقی است و با توجه به ارائه آموزش‌های تخصصی در این زمینه و خاستگاه موسیقی در بین مردم منطقه، این موضوع طبیعی است که در این زمینه پویاتر و دارای شرایط مناسب‌تری باشد. اصفهان، مهد هنر و مکتب موسیقی است و مردم این خطه علاقه وافری به موسیقی فاخر و مکتبی دارند و آمارها نیز این موضوع را نشان می‌دهد.»

بر‌اساس اعلام دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو هزار و ۶۸ کنسرت موسیقی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ در کشور برگزار شده که استان اصفهان با ۲۱۸ اجرا، پیشتاز بوده است.

کدخبر: ۵۰۸۷۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر