کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۲۹۱
تاریخ خبر:

فرهاد مجیدی، عیدی استقلالی‌ها را می‌دهد؟

روزنامه هفت صبح | با لغو بازی فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان، امروز فقط سه بازی از بازی‌های هفته هجدهم برگزار می‌شود که مهم‌ترین آنها تقابل ماشین‌سازی و استقلال است. در دو بازی دیگر، پیکان میزبان ذوب‌آهن خواهد بود و نساجی در قائمشهر به مصاف سایپا می‌رود.

*** ماشین‌سازی-استقلال
میزبان این بازی، یکی از بحران‌زده‌ترین تیم‌های تمام ادوار لیگ برتر است. این تیم فصل را با سرمربیگری وحید بیاتلو آغاز کرد. پس از هفته پنجم سعید اخباری جانشین بیاتلو شد. از نیم‌فصل دوم مهدی پاشازاده روی نیمکت این تیم نشست اما او هم پس از فقط دو بازی از هدایت این تیم استعفا کرد تا مجددا سعید اخباری سرمربی ماشین‌سازی شود. اگر تا امروز مربی جدیدی معرفی نشود، اخباری در برابر استقلال روی نیمکت ماشین‌سازی خواهد نشست.

مشکل ماشین‌سازی البته فقط نیمکت متزلزل این تیم نیست. تیم تبریزی پس از واگذاری از سوی محمدرضا زنوزی، تقریبا به حال خود رها شد و در لیگ بیستم یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها از نظر بازیکن بود. در ابتدای فصل که خبر خاصی نبود و بازیکن مهمی برای این تیم جذب نشد و در نقل و انتقالات نیم‌فصل، نه‌تنها تقویتی در کار نبود بلکه مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بازیکن تیم یعنی پیمان بابایی به تراکتور پیوست تا ماشین‌سازی کاملا خلع سلاح شود. دلیل اصلی استعفای پاشازاده هم همین بود که متوجه شد نشستن روی نیمکت تیم ماشین‌سازی، فقط کارنامه کاری او را خراب خواهد کرد.

اگر پاشازاده استعفا نمی‌داد، تقابل او و فرهاد مجیدی به شدت جذاب از کار در می‌آمد. به ویژه اینکه پاشازاده پس از بازگشت مجیدی به نیمکت استقلال، به او طعنه‌هایی هم زده ‌ و مدعی شده بود که او توانایی لابی ندارد تا سرمربربی استقلال شود! در واقع پاشازاده در لفافه به مجیدی طعنه زده بود که با لابی موفق به بازگشت به نیمکت استقلال شده است‌ اما با استعفای پاشازاده، این سوژه جذاب از بازی امروز حذف شد. البته گفته می‌شد ممکن است پیروز قربانی جانشین پاشازاده شود که این اتفاق هم می‌توانست پس از ماجرای رفت و برگشت قربانی به استقلال، به جذابیت بازی امروز کمک کند که در نهایت این اتفاق هم رخ نداد.

در چنین شرایطی، تیم بحران‌زده و قعرنشین تبریزی باید میزبان استقلال تهران باشد. تیمی که پس از آمدن مجیدی، نتایج خوبی گرفته و به نظر می‌رسد از نظر شکل بازی هم تغییرات مثبتی داشته است. البته استقلال هم در روزهای اخیر حاشیه‌هایی داشته، مثل کنار گذاشته شدن محمد دانشگر و جذب آرمان رمضانی، مهاجم ناکام پرسپولیس در نیم‌فصل اول که هر چه اتفاق اول با استقبال هواداران روبه‌رو شده، اتفاق دوم، صدای آنها را درآورده است.

با این حال به نظر می‌رسد استقلال در شرایط خوبی به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت. بازگشت هروویه میلیچ، هر چند که او به بازی امروز نخواهد رسید، از اتفاقات خوب دیگری است که برای استقلال رخ داده ‌. با حضور او رقابت در سمت چپ خط دفاع استقلال جدی‌تر از گذشته دنبال خواهد شد و این به نفع فرهاد مجیدی و استقلال است.

با تغییر و تحولاتی که در هفته گذشته رخ داده و با مرخصی رفتن شیخ دیاباته، ترکیب اصلی استقلال در بازی امروز تفاوت‌هایی با بازی قبل خواهد داشت. رشید‌مظاهری دروازه‌بان اول استقلال مقابل ماشین‌سازی است. محمد دانشگر حتی اگر مشکل انضباطی هم نداشت، به دلیل چهار اخطاره بودن از بازی امروز محروم بود. در غیاب او، سیاوش یزدانی و عارف غلامی زوج میانی خط دفاع استقلال را تشکیل خواهند داد و محمد نادری و احمد موسوی هم مدافعان چپ و راست این تیم خواهند بود. در خط هافبک مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی و وریا غفوری بازی خواهند کرد و مهدی قایدی و ارسلان مطهری هم مهاجمان استقلال در این بازی خواهند بود.

در نگاه اول به نظر می‌رسد استقلال کار چندان سختی در این بازی نخواهد داشت. به هر حال تیم حریف به شدت بحران‌زده است اما آنها برای بقا در لیگ برتر، باید حداقل بازی‌های خانگی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و این یکی از همان بازی‌هاست. به ویژه اینکه این بازی مقابل استقلال برگزار می‌شود و پخش مستقیم آن، انگیزه‌های بازیکنان جوان ماشین‌سازی را برای درخشش افزایش خواهد داد.

در بازی‌های هفته گذشته، استقلال با یک گل از سد فولاد گذشت و ماشین‌سازی با نتیجه ۲برصفر به ذوب‌آهن باخت. در جدول ماشین‌سازی با ۹ امتیاز در قعر قرار دارد و استقلال ۳۰ امتیازی تیم سوم جدول است. این آخرین بازی استقلال در سال ۱۳۹۹ است و مجیدی می‌تواند با پیروز کردن تیمش، عیدی خوبی به هواداران استقلال بدهد.

*** نساجی- سایپا
تیم محبوب قائمشهری در شرایطی میزبان شاگردان ابراهیم صادقی است که هفته گذشته و در اولین بازی‌اش با ساکت الهامی‌ توانست نارنجی‌پوشان را در جام حذفی و در ضربات پنالتی شکست دهد تا بعد از مدت‌ها رنگ برد را ببیند. حالا الهامی و شاگردانش امیدوارند در لیگ هم این اتفاق بیفتد تا نساجی که برای آخرین بار در هفته چهارم لیگ پیروز شده بود، بتواند سومین برد لیگ برتری‌اش را دشت کند. در آن طرف میدان سایپا که دیگر پیروز قربانی را در کادر فنی‌اش نمی‌بیند، برای گرفتن انتقام جام حذفی راهی قائمشهر شده است. نساجی در هفته هفدهم با نتیجه ۲بریک به تراکتور باخت و سایپا با نفت مسجدسلیمان به تساوی بدون گل رسید. نساجی با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و سایپای ۱۸ امتیازی تیم سیزدهم جدول است.

*** پیکان-ذوب‌آهن
شاگردان مجتبی حسینی با پیروزی ۲بریک مقابل شهرخودرو در جام حذفی، برای اولین بار در این فصل، در دو بازی متوالی پیروز شدند و امیدوارند جلوی پیکان هم سه امتیاز را بگیرند تا هم در سه بازی متوالی پیروز شوند هم اینکه سومین بردشان در لیگ برتر را جشن بگیرند. در آن سوی میدان، پیکان که در دو بازی آخرش در لیگ برتر و جام حذفی شکست خورده، روی سه امتیاز این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده تا چند پله‌ای در جدول صعود داشته باشد و حالا باید دید نتیجه تقابل شاگردان تارتار با شاگردان مجتبی حسینی چه خواهد شد. در بازی‌های هفته قبل، پیکان با نتیجه ۲برصفر از شهرخودرو شکست خورد و ذوب‌آهن با همین نتیجه ماشین‌سازی را شکست داد. در حال حاضر پیکان با ۲۱ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و ذوب‌آهن ۱۴ امتیازی تیم چهاردهم جدول است.

کدخبر: ۳۷۹۲۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر