کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۰۹۲
تاریخ خبر:

فرضیه‌های حذف مشکوک امیر آقایی از دورهمی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | پنجشنبه شب قرار بود برنامه دورهمی با حضور امیر آقایی روی آنتن برود. این اتفاق اما رخ نداد و به‌جای آن گفت‌و‌گوی مهران مدیری با ژاله صامتی بازپخش شد. خیلی زود واکنش‌ها به این اتفاق کلید خورد و فرضیاتی درباره دلیل سانسور مصاحبه آقایی شکل گرفت. همزمان کاربران انتقاد خود در برابر این اتفاق را نشان دادند ولی خب پاسخ روشنی از سوی تلویزیون داده نشده است. کانال تلگرامی برنامه دورهمی دلیل را «نقص فنی» دانست که یک توجیه نخ‌نما است.

*** مورد اول| هشتگ دردسر ساز
یکی از فرضیه‌ها درباره عدم پخش گفت‌وگوی امیر آقایی در دورهمی به هشتگ نه به اعدام برمی‌گردد. گفته می‌شود این بازیگر آن را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. به اینستاگرام امیر آقایی سر زدیم خبری نبود. یا آن را حذف کرده ‌ یا در قالب استوری بوده. هر چه هست این ماجرا به عنوان یک فرضیه مطرح شده.

*** مورد دوم| اختتامیه جشنواره فجر
امیر آقایی سال پیش در اختتامیه جشنواره فجر و هنگام دریافت سیمرغ مکمل «شنای پروانه» انتقادهایی نسبت‌به تلویزیون و مجری آن به زبان آورد. آقایی صحبت‌های زینب ابوطالبی مجری شبکه افق را نشانه رفت. حالا گفته می‌شود حذف او از دورهمی به آن ماجرا بر می‌گردد. این دلیل از یک جهت نمی‌تواند متقن باشد که پیش‌تر گفت‌و‌گوی مدیری با محمد‌حسین مهدویان از دورهمی پخش شده بود. مهدویان هم در جشنواره حرف‌هایی تند به زبان آورد اما نوروز دورهمی با حضور او روی آنتن شبکه نسیم رفت. از آن سو، اگر تلویزیون با آقایی مشکل دارد،‌ چرا اجازه ضبط گفت‌و‌گو را داده است؟ بعد از ضبط چرا اجازه خبر‌رسانی را صادر کرده؟ پس این فرضیه هم چندان محکم نیست.

*** مورد سوم| دوئل بر سر آقازاده
چند رسانه از جمله فیلم نیوز ماجرا را به سریال امیر آقایی یعنی آقازاده ربط داده‌اند. فیلم نیوز نوشته است:« براساس شنیده‌ها‌، برخی مدیران ارشد تلویزیون با پخش این گفت‌و‌گو آن هم در زمانی که «آقازاده» در حال توزیع است، مخالفت کرده‌اند.امیر آقایی در گفت‌و‌گوی خود با مهران مدیری درباره این سریال و پدیده آقازادگی صحبت کرده ‌ و احتمالا نگرانی مدیران سیما به همین بخش برمی‌گردد.»

حالا بشنوید از پیگیری هفت‌صبح که مشخص می‌کند از چند ماه پیش میان اوج و صدا و سیما بر سر آقازاده کشمکش بوده است. این سریال توسط حامد عنقا ساخته می‌شود و بعد از آن، اوج با دیدن نتیجه کار، تصمیم به مشارکت در آن می‌گیرد. از آن سو نظر مدیران سیما این بوده که آقازاده از تلویزیون پخش شود.

زور اوج می‌چربد و دلخوری از همین جا شکل می‌گیرد؛‌آن هم در شرایطی که دست تلویزیون از سریال باکیفیت خالی است و آقازاده می‌توانست برگ برنده‌اش باشد. با علم به چنین سبقه‌ای می‌توان نتیجه گرفت این بار مدیران تلویزیون نمی‌خواهند در زمین حریف توپ بزنند و بر سر آقازاده اختلاف نظر شدید دارند.

*** مورد چهارم| تبلیغ محصول غیر تلویزیونی
یک فرضیه دیگر هم هست. آقازاده سریالی خانگی است که تلویزیون محصولاتش را تبلیغ نمی‌کند. این اتفاقی است که برای مجید صالحی هم افتاد و گفته می‌شود دلیل عدم پخش گفت‌‌و‌گوی او در دورهمی‌، به اجرای او در «ام شو» برمی‌گردد. این ظاهر ماجرا است اما برخی رسانه‌ها دلیل دیگری عنوان می‌کنند. مثلا سایت نمایش خانگی اینطور نوشته: «وقتی سوژه مورد بحث «آقازاده» باشد معادلات به هم می‌ریزد. این سریال توسط حامد عنقا ساخته شده که چهره معتمد تلویزیون است. عنقا در همین رسانه سال‌ها به عنوان نویسنده‌، ‌تهیه کننده و مجری فعالیت کرده و خط و مشی او برای مدیران صدا و سیما روشن است.»

*** مورد پنجم| هراس مدیران؟
در میان تحلیل‌های رسانه‌ای یک فرضیه دیگر هم به چشم می‌خورد و آن مخالفت برخی مدیران سیما از طرح موضوع آقازادگی در تلویزیون است. مثلا سایت نمایش خانگی این طور به مسئله نگاه کرده است:« زاویه نگاه سریال «آقازاده» که در نقد رانت ارکان مختلف قدرت است به مذاق برخی مدیران تلویزیون خوش نیامده! » یک پاسخ شفاف می‌توانست جلوی این شائبه‌ها را بگیرد که خب با طرح فرضیات بالا، ‌بعید است تلویزیون پاسخی روشن داشته باشد.

کدخبر: ۳۴۰۰۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر