کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۵۰۲
تاریخ خبر:

فرصت تسویه‌حساب؛ مجیدی‌ در محاصره خودی‌ها

روزنامه هفت صبح | استقلال فردا با بازی مقابل ذوب‌آهن، دوباره وارد لیگ برتر می‌شود. آبی‌ها اختلاف نسبتا زیادی با دو تیم سپاهان و پرسپولیس در صدر دارند اما دو بازی رودررو مقابل این تیم‌ها می‌تواند این اختلاف را جبران کند ولی بعد از بازی با ذوب‌آهن و در آستانه دربی، سرنوشت استقلال و مجیدی در هفته‌های آینده به مربیانی گره خورده که هر کدام از آنها داستان‌ها و ماجراهایی با استقلال و علیه این تیم داشته‌اند.

*** پرسپولیس و یحیی
یک دربی حساس و شش امتیازی. از زمانی که یحیی گل‌محمدی هدایت پرسپولیس را بر‌عهده گرفته، سه دربی برگزار شده که هر سه آنها با تساوی ۲-۲ در پایان ۹۰ دقیقه به پایان رسیده. در دو دربی، پرسپولیس در لحظات آخر برتری را از دست داد که یکی از آنها منجر به حذف از جام حذفی در ضربات پنالتی شد و در دربی دیگر، این پرسپولیس بود که با گل بشار رسن از شکست مقابل استقلال گریخت. در واقع دربی‌های استقلال و یحیی همواره جذاب، پرگل و نفسگیر بوده و تا دقایق آخر هم نتیجه نهایی آنها قابل پیش‌بینی نیست.

‌این بار هم پیش‌بینی می‌شود که دربی برگشت یک بازی پرگل و جنجالی باشد. گذشته از اعتراض پرسپولیسی‌ها به اینکه استقلال یک بازی کمتر دارد، تقابل دو خط حمله گلزن و دو خط دفاع که یکی از آنها هرگز مطمئن نبوده و دیگری هم به تازگی تضعیف شده، نوید یک دربی هیجان‌انگیز را می‌دهد. استقلال اگر بتواند با دفاعی منطقی و مستحکم، شبیه آنچه ‌ در دو بازی آخر لیگ قهرمانان آسیا از این تیم دیدیم، در دربی بازی کند، شانس زیادی برای پیروزی در این دربی خواهد داشت.

*** گل‌گهر و ژنرال
بازی رفت دو تیم با پیروزی استقلال محمود فکری بر گل‌گهر قلعه‌نویی به پایان رسید‌ اما حکایت بازی برگشت فرق دارد. مهم‌تر از هر چیزی تقابل مجیدی و قلعه‌نویی است که حساسیت این بازی را به شدت افزایش می‌دهد. هر چند به نظر می‌رسد ‌ رابطه این دو نفر در حال حاضر خیلی هم بد نیست؛ اما کیست که نداند نتیجه این بازی، چه تاثیری بر سرنوشت آنها در ادامه فصل و حتی فصل آینده خواهد گذاشت. فرهاد اگر قلعه‌نویی را شکست دهد، پرونده بازگشت او به استقلال را برای همیشه خواهد بست و اگر ژنرال بر مجیدی پیروز شود، ممکن است فصل آینده او را دوباره روی نیمکت استقلال ببینیم. خبر بد برای مجیدی اینکه گل‌گهر با قلعه‌نویی در هفته‌های اخیر روی دور برد افتاده و حسابی آماده است.

*** آلومینیوم و منصوریان
بعد از قلعه‌نویی، نوبت به علیرضا منصوریان با تیم آلومینیوم اراک است که مقابل استقلال قرار بگیرد. او ابتدای فصل سرمربی تراکتور بود اما قبل از برخورد به استقلال از این تیم رفت و حالا باید در اراک از استقلال و فرهاد مجیدی پذیرایی کند. مثل روز روشن است که منصوریان هم هنوز گوشه چشمی به بازگشت به نیمکت استقلال دارد و این اتفاق نمی‌افتد مگر با موفقیت در تیم‌هایی مثل آلومینیوم و البته پیروزی با این تیم بر استقلالِ فرهاد مجیدی! او در واقع با بردن استقلال، با یک تیر دو نشان ‌ می‌زند. هم جایگاه مجیدی را روی نیمکت استقلال و در میان هواداران این تیم متزلزل می‌کند و هم خودش را یک بار دیگر، به عنوان گزینه‌ای مطلوب و قابل اعتنا برای هدایت استقلال معرفی می‌کند.

*** فراز کمالوند و سایپا
رفیق شفیق فرهاد مجیدی به همان راحتی که شاهین بوشهر را رها کرد و به استقلال آمد، برای مجیدی هم رفیق نیمه راه بود و چند روز پیش با پیشنهادی که گفته می‌شود نجومی است، هدایت سایپا را پذیرفت تا این تیم در خطر سقوط را نجات دهد. او البته قبلا بارها اعلام کرده بود که یک پرسپولیسی است و آرزویش نشستن روی نیمکت این تیم است و همکاری کوتاه مدتش با استقلال و مجیدی حسابی جنجالی و پرحرف و حدیث هم شد.

تقابل کمالوند و استقلال در هفته بیست و هفتم، به شکل غیرمنتظره‌ای حیاتی است و تبدیل به بازی مرگ و زندگی خواهد شد. اگر سایپا ببرد، کمالوند تا حدود زیادی شانس قهرمانی استقلال در لیگ بیستم را از بین خواهد برد و اگر تیم مجیدی پیروز این بازی باشد، سایپا یک قدم به سقوط به لیگ یک نزدیک خواهد شد و باید دید تقابل این دو یارغار در نهایت باعث قربانی شدن کدام یک خواهد شد.

*** نفت مسجدسلیمان و فکری
بدشانسی‌های مجیدی در بازی‌های باقی‌مانده لیگ تمامی ندارد. او بعد از تقابل با قلعه‌نویی، منصوریان و کمالوند، باید رودرروی محمود فکری هم قرار بگیرد. مربی‌ای که قبل از مجیدی سرمربی استقلال بود و به‌رغم اینکه تیمش همیشه در بالاهای جدول بود اما نتوانست رضایت هواداران و مدیران باشگاه را جلب کند و اخراج شد و مجیدی جای او را گرفت.

این دو نفر از سال گذشته که فکری سرمربی نساجی بود، طعنه‌هایی به هم زده‌اند و مشخص است که رابطه نزدیکی با هم ندارند اما حساسیت تقابل فکری و استقلال بیشتر از اینهاست. فکری پس از رفتن از استقلال بارها در مصاحبه‌هایش مدعی شد که بازیکنانش در این تیم کم گذاشتند و این اتهامی بود که ثابت نشد و البته با واکنش خاصی هم از سوی استقلالی‌ها روبه‌رو نشد. فکری که با نفت نتایج خوبی گرفته، سرشار از انگیزه و انتقام‌جویی به مصاف استقلال خواهد آمد و همین کار مجیدی را دشوار خواهد کرد.

*** نساجی و الهامی
بعد از کنار گذاشته شدن محمود فکری، گزینه‌های زیادی برای هدایت استقلال مطرح شدند که یکی از آنها ساکت الهامی بود. او حتی به ساختمان باشگاه استقلال هم رفت و با مدیران این باشگاه مذاکره کرد و قرار بود مجتبی جباری دستیار او باشد! اما در نهایت این فرهاد مجیدی بود که به استقلال برگشت و ساکت الهامی هم به قائمشهر رفت تا نساجی را از سقوط نجات بدهد. او تا اینجای کار نتایج خوبی گرفته و در آخرین تقابلش با مجیدی، در فینال جام حذفی گذشته، روی نیمکت تراکتور، استقلال را برد و یک جام را از مجیدی گرفت.

کدخبر: ۳۸۸۵۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر