کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۳۷۹
تاریخ خبر:

فرار موفق سرخابی‌ها از مهلکه اصفهان و آبادان

روزنامه هفت صبح | دوشنبه شب، پرسپولیس در حالی که ماجراهای عجیبی را در راه رسیدن به ورزشگاه فولادشهر پشت سرگذاشته ‌ و در بازی هم از میزبانش عقب افتاده بود، توانست در نهایت ذوب‌آهن را شکست بدهد و با سپاهان در صدر جدول هم‌امتیاز شود. استقلال هم در شبی که داور بازی یک گل سالم این تیم را آفساید اعلام کرد، در نهایت با گل دقیقه ۹۵ مهاجم جنجالی خود صنعت‌نفت را برد و به رده سوم صعود کرد. اتفاقات جالبی که برای این دو تیم در این دو بازی رقم خورد را مرور می‌کنیم.

*** اولین گل‌های لیگ برتری دو مهاجم در اواخر فصل
شهریار مغانلو در بازی مقابل ذوب‌آهن در دقیقه ۶۸ به عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد و یک دقیقه بعد برای پرسپولیس موفق به گلزنی شد تا اولین گلش را با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر بزند. نگاهی به دقایق حضور مغانلو در میدان نشان می‌دهد او عملکرد بسیار خوبی داشته است. آمار شهریار مغانلو طی مدتی که به پرسپولیس آمده ۸۳۷ دقیقه بازی، پنج گل و سه پاس گل بوده است. این مهاجم نخستین بار در بازی جام‌‌حذفی مقابل مس نوین از دقیقه ۷۰ به زمین رفت و طی ۲۰ دقیقه‌ای که در میدان بود یک موقعیت عالی را مقابل دروازه خالی از دست داد.

کل بازی شهریار در جام‌ حذفی همین ۲۰ دقیقه بوده چون او در مرحله بعدی برای بازی با شاهین بندرعامری به بوشهر نرفت. مغانلو در لیگ برتر پنج بار به میدان رفته و مجموعا ۴۴۳ دقیقه برای سرخپوشان بازی کرده است. او در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن یک گل به ثمر رساند و دو بار نیز به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داده است. ضمن اینکه شوت راه دورش در دربی هم زمینه‌‌ساز گل با ارزش آل‌‌کثیر شده است. بی‌تردید بهترین بخش کارنامه مغانلو، بازی‌های او در لیگ قهرمانان آسیاست.

شهریار در هر شش بازی این تورنمنت در ترکیب قرمزها بود و طی ۳۷۴ دقیقه بازی چهار گل زد و یک پاس گل داد. موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانیم مغانلو در لیگ‌ برتر و لیگ قهرمانان آسیا مجموعا ۱۱ بار در ترکیب اصلی قرار گرفته اما فقط یک‌ بار آن هم در بازی با سپاهان، تا آخر در ترکیب مانده و در ۱۰ بازی دیگر تعویض شده است.

*** استقلال - صنعت‌نفت ‌آبادان
استقلال تا قبل از بازی با نفت‌آبادان ۳۱۸ دقیقه در باز کردن دروازه حریفانش در لیگ برتر ناکام بود و این موضوع رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به یک بحران در این تیم بود. استقلال در بازی با نفت‌آبادان هم تا دقیقه ۹۵ در باز کردن دروازه حریف ناکام بود اما در این دقیقه آرمان رمضانی با یک توپ‌ربایی زیبا و یک ضربه فنی موفق شد گل برتری آبی‌ها را بزند. آرمان رمضانی با گلزنی به نفت‌ آبادان هم اولین گل فصل خود را زد و هم به طلسم ۴۰۸ دقیقه گل نزدن استقلال در لیگ برتر پایان داد تا نقش مهمی در موفقیت ‌ تیمش ایفا کند.

با وجود اینکه گل آرمان رمضانی در دقیقه ۹۵ به ثمر رسید‌ اما این پنج دقیقه وقت‌های اضافه بازی محسوب نمی‌شود و جزئی از زمان‌هایی است که در مسابقه تلف شد و به عبارت دیگر جزو همان ۹۰ دقیقه بازی محسوب می‌شود. مهم‌تر از همه اینها همان گلزنی رمضانی برای استقلال بود که در بهترین زمان ممکن رخ داد و باارزش‌تر از یک گل معمولی بود. گلی که در شبکه‌های اجتماعی هم بازخوردهای زیادی داشت. رمضانی تا قبل از این گل، واقعا هیچ کاری در استقلال انجام نداده بود و در معرض شدیدترین انتقادات از سوی هواداران و تندترین طعنه‌ها از سوی پرسپولیسی‌ها قرار داشت اما با این گل تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز، حالا می‌تواند با آرامش بیشتری به کارش در استقلال ادامه دهد.

*** شب متفاوت دو دروازه‌بان
سیدحسین حسینی بعد از ۱۲ بازی نیمکت‌نشینی در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی، در بازی با ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی در ترکیب استقلال به میدان رفت ولی اشتباه او در دفع توپ باعث شد حریف آبی‌ها بتواند گل مساوی را بزند. بعد از این اشتباه اینطور به نظر می‌رسید که مظاهری به ترکیب استقلال برمی‌گردد اما او به دلیل آنچه درد کتف خواند، در تمرین قبل از بازی با نفت آبادان شرکت نکرد تا مجیدی بار دیگر از سیدحسین حسینی درون دروازه استقلال استفاده کند.

حسینی در بازی با نفت آبادان دو موقعیت خوب را از بازیکنان نفت آبادان گرفت تا دوباره بتواند اعتماد فرهاد مجیدی را جلب کند. حسینی در مجموع لیگ و جام حذفی در شش بازی در ترکیب ثابت آبی‌ها به میدان رفته و دوشنبه شب موفق شد دومین کلین‌شیت فصل خود را به ثبت برساند. با این شرایط بعید نیست فرهاد مجیدی تصمیم بگیرد بعد از تعطیلات هم از حسینی استفاده کند.

در اصفهان اما حامد لک روی گل ذوب‌آهن اشتباه بزرگی مرتکب شد. او روی پاس به عقب کمال کامیابی‌نیا، در دفع توپ اشتباه بزرگی انجام داد و توپ را تقدیم هافبک ذوب‌آهن کرد و او هم با یک بغل پای زمینی، دروازه پرسپولیس را باز کرد. حامد لک از زمانی که به پرسپولیس پیوسته، فوق‌العاده بوده و گل‌های کمی دریافت کرده که روی هیچ کدام از آنها هم اشتباهی مرتکب نشده بود اما گل ذوب‌آهن به پرسپولیس، اولین اشتباه بزرگ و تاثیرگذار لک در دوران حضورش در این تیم بود که البته با دو گلی که مهاجمان به ثمر رساندند، اشتباه حامد لک جبران شد.

*** اشتباهات مرگبار داوری علیه سرخابی‌ها
یکی از صحنه‌های مشکوک بازی صنعت نفت و استقلال مربوط به دقیقه ۳۵ بود که مهدی قایدی بعد از برخورد با محمد طیبی مدافع صنعت نفت به زمین افتاد اما حمید حاج‌ملک نه تنها اعتقادی به پنالتی نداشت بلکه اقدام مهاجم استقلال را فریب تشخیص داد و قایدی را با یک کارت زرد جریمه کرد. با توجه به آنکه به نظر می‌رسد داور بازی در آن صحنه تصمیم اشتباهی گرفته و قایدی قصد فریب نداشته، باشگاه استقلال بابت اخطاری که این بازیکن گرفته به فدراسیون فوتبال معترض شده و امیدوار است که اخطار این بازیکن بخشیده شود.

قایدی در نیمه دوم هم یک گل زد که آفساید اعلام شد اما تصاویر تلویزیونی نشان داد که او در لحظه شوت اسماعیلی عقب‌تر از مدافع صنعت نفت بود و گلش سالم بود! در اصفهان هم در حالی که پرسپولیس یک گل از میزبانش خورده بود و برای جبران تقلا می‌کرد، با فرار مهدی عبدی و شوت محکم او به گل تساوی رسید اما تیم داوری این گل را آفساید تشخیص داد. داوران خوش‌شانس بودند که پرسپولیس دو گل زد و بازی را برد وگرنه اشتباه تاثیرگذار آنها می‌توانست روی کارنامه خودشان تاثیر منفی بگذارد.

کدخبر: ۳۹۲۳۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر