کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۷۲۸
تاریخ خبر:

غوغای بازار شبکه نمایش خانگی در آذر ماه

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | از ابتدای آذر قرار است وضعیت شبکه نمایش خانگی تغییر کند و سریال‌های جدیدی به نوبت روانه‌ بازار شوند. بعد از «قورباغه» که احتمالا توزیع آن از اوایل آذر شروع می‌شود، کم‌کم پای آثار جدیدی مثل «خوب، بد، جلف ۳»، «ملکه گدایان» و مسابقه «شب‌های مافیا» هم از اواخر ماه آینده و اوایل دی به شبکه نمایش خانگی باز می‌شود.

تولید سریال‌های «گیسو»، «خاتون» و «جیران» هم اخیرا به جریان افتاده است و به زودی تولید سریال‌های «خانه جاوید» و «هیولا۲» هم شروع خواهد شد. در این پرونده مروری داریم بر حال‌وهوای سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی. در هر مورد به این نکته اشاره کرده‌ایم که سریال موردنظر در چه وضعیتی قرار دارد و احتمالا چه زمانی روانه‌ شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

*** خوب بد جلف / پیمان قاسم‌خانی
سریال «خوب، بد، جلف» درواقع فصل سوم این سه‌گانه به حساب می‌آید و داستان آن در ادامه‌ ماجراهای فصل دوم اتفاق می‌افتد. پیمان قاسم‌خانی ترجیح داده برخلاف دو فصل قبل، سومی را با ساختار سریال برای شبکه نمایش خانگی بسازد. این‌بار هم با هنرنمایی زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی روبه‌رو هستیم. حامد قاتلی است که به تدریج عاشق فیلمسازی می‌شود و …

* ‌سابقه کارگردان در شبکه نمایش خانگی: این اولین تجربه سریال‌سازی پیمان قاسم‌خانی در شبکه نمایش خانگی است. او پیش‌تر به عنوان سرپرست نویسندگان سریال «هیولا» با این شبکه همکاری داشت. قاسم‌خانی بیشتر از اینکه به عنوان کارگردان شناخته شده باشد به واسطه‌ نگارش فیلمنامه‌هایی مانند «پاورچین»، «ساختمان پزشکان»، «پژمان»، «مارمولک»، «ورود آقایان ممنوع» و … شهرت دارد. قاسم‌خانی سال ۹۵ اولین فیلم سینمایی‌اش؛ «خوب، بد، جلف» را کارگردانی کرد. فصل دوم این فیلم سال گذشته در جشنواره فجر رونمایی شد.

* ترکیب بازیگران:بازیگران «خوب، بد، جلف» کاملا آشنا هستند. داستان کماکان روی زوج کمدی پژمان جمشیدی و سام درخشانی پیش می‌رود و این دو نفر هسته‌ اصلی تمام ماجراهای سریال هستند. حالا طبیعتا به فراخور موقعیت‌های جدید، بازیگران دیگری هم به کار اضافه خواهند شد. در فصل اول، حمید فرخ‌نژاد و ویشکا آسایش هم جزو تیم بازیگران بودند و این احتمال وجود دارد که در فصل جدید هم در کنار بازیگران اصلی قرار بگیرند. از آنجایی که محور اصلی زوج جمشیدی و درخشانی هستند، حضور بازیگران دیگر چندان تاثیری در موفقیت یا عدم موفقیت سریال نخواهد داشت.

* پیش‌بینی موفقیت:پیمان قاسم‌خانی و سروش صحت در سریال «پژمان» زوج کمدی موفقی خلق کردند که می‌توانند بارها و بارها محور خلق فیلم‌ها و سریال‌های مختلف باشند. در فصل اول «خوب، بد، جلف»، قاسم‌خانی اثر درجه‌یکی با محوریت این دو نفر خلق کرد، اما در فصل دوم با وجود موفقیت‌هایی که به دست آورد، به اندازه فصل یک نتوانست توجه‌ها را جلب کند، به‌خصوص اینکه فصل دوم پایان مشخصی نداشت و نیمه‌کاره رها شد. طبیعتا اثری که بر اساس فیلمنامه قاسم‌خانی و حضور این زوج ساخته شود، دیدنی و پرمخاطب خواهد شد.

* در چه مرحله‌ای است:از اواخر تابستان تصویربرداری سریال در جزیره کیش شروع شد و خیلی سریع مراحل تولیدش در حال انجام است. این سریال را فیلیمو تهیه می‌کند و قصد دارد آن را خیلی زود و به شکل اختصاصی عرضه کند، ازهمین‌رو مراحل فنی سریال به شکل همزمان با تصویربرداری در حال انجام است تا قسمت‌های اولیه «خوب، بد، جلف» تا آذرماه آماده پخش شود. آنطوری که فیلیمو اعلام کرده، از این سریال تا قبل از زمستان رونمایی می‌شود.

*** ملکه گدایان / حسین سهیلی‌زاده
حسین سهیلی‌زاده سال گذشته سریال «مانکن» را در شبکه نمایش خانگی ساخت و حالا «ملکه گدایان» را بر اساس فیلمنامه حامد افضلی و امین محمودی جلوی دوربین برده است. سهیلی‌زاده تجربه زیادی در ساخت سریال‌های تلویزیونی دارد و ازاین‌رو جنس مخاطبان را به خوبی می‌شناسد و معمولا توانایی زیادی در جلب مخاطب دارد.

* ‌سابقه کارگردان در شبکه نمایش خانگی: حسین سهیلی‌زاده سال گذشته سریال «مانکن» را برای شبکه نمایش خانگی ساخت؛ سریالی که با وجود نقدهایی که به آن وارد بود، توانست نظر مخاطبان بسیاری را به خودش جلب کند. سهیلی‌زاده، یکی از کارگردان‌های پرکار تلویزیونی است. در کارنامه‌اش بیشتر از ۲۰ سریال تلویزیونی به چشم می‌خورد؛ سریالی‌هایی که بخش مهمی از آنها جزو پرمخاطب‌ترین آثار تلویزیونی در زمان خودشان بوده‌اند. سریال‌های «ترانه مادری»، «دلنوازان»، «فاصله‌ها»، «آوای باران» و … جزو سریال‌هایی هستند که هنوز هم در ذهن مخاطبانشان باقی مانده‌اند.

* ترکیب بازیگران: رویا نونهالی، پانته‌آ بهرام، باران کوثری، الهام کردا، محمدرضا غفاری و فرزاد فرزین، جزو بازیگران این سریال هستند. باران کوثری با اینکه تجربه بازی در سریال تلویزیونی را دارد، اما اولین‌بار است که در شبکه نمایش خانگی حضور پیدا می‌کند. رویا نونهالی را پیش‌تر با نقش بلقیس در فصل دوم سریال «شهرزاد» دیده بودیم. پانته‌آ بهرام هم در سریال «عاشقانه» یکی از نقش‌های اصلی را داشت. الهام کردا هم بعد از بازی در سریال‌های «نهنگ آبی»، «کرگدن» و «شاهگوش» قرار است چهارمین تجربه بازی در شبکه نمایش خانگی را داشته باشد.

* پیش‌بینی موفقیت: همانطور که پیش‌تر نوشتیم، حسین سهیلی‌زاده، تجربه‌ زیادی در ساخت سریال تلویزیونی دارد و خیلی خوب می‌داند با چه شیوه‌هایی باید مخاطب را با خودش همراه کند. با توجه به ترکیب بازیگرانی که برای این سریال انتخاب کرده و تجربه‌ای که در زمان ساخت «مانکن» به دست آورد، می‌توانیم تا حدودی مطمئن باشیم که «ملکه گدایان» هم جزو سریال‌های پرمخاطب شبکه نمایش خانگی باشد. درباره‌ کیفیت آن فعلا نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم، اما در این حد می‌توانیم مطمئن باشیم که مانند سایر آثار سهیلی‌زاده، این‌بار هم با اثری استاندارد روبه‌رو خواهیم بود.

دانلود PDF

کدخبر: ۳۵۷۷۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر