کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۳۹۸
تاریخ خبر:

عملیات ویژه برای نجات گروگان‌های‌ فاطمیه‌ قم

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ظهر دیروز در انتهای بلوار بعثت شهرک فاطمیه قم خبر یک گروگان‌گیری به‌سرعت در صدر اخبار حوادث قرار گرفت. مردی تحت تعقیب که اتهام قتل دو زن از جمله زن برادر خودرا در کارنامه خود داشت و همین طور جرم بریدن گوش یک کودک در پرونده اش ثبت شده بود‌،‌ دیروز برای فرار از دست ماموران پلیس مسافران اتوبوسی را که سوار آن بود گروگان گرفت و لحظات پرالتهابی را برای مسافران و ماموران رقم زد.

روز گذشته، شنبه، ۲۲ آذرماه حوالی ساعت یک ظهر، خبر یک گروگان‌گیری در قم گزارش شد. گروگان‌گیر مردی سابقه‌دار بود که یک اتوبوس مسافربری را در شهرک فاطمیه قم با ۶ مسافر گروگان گرفته بود. اما این فرد دارای سابقه دو قتل است و همین ماجرا موجب گروگان‌گیری‌اش شده بود.

این مرد دو سال قبل به دلیل بریدن گوش‌های برادر دختری که به خواستگاری‌اش رفته بود بازداشت شده و به زندان افتاده بود که پس از طی دوران محکومیت دوساله خود، چندی پیش از زندان آزاد شده و این‌بار همسر برادر خود را به قتل رسانده و تحت تعقیب مجدد قرار گرفته بود. اما ماجرای اتهام قتل همسر برادرش هم عجیب است.

او یک ماه پیش متوجه می‌شود برادرش و همسرش با یکدیگر اختلاف دارند. او که به تازگی از زندان آزاد شده بود، برای ختم غائله به آنجا می‌رود، ولی مشخص نیست در میانه دعوا چه می‌شود که این مرد برای فیصله دادن به مشاجره‌، با سلاح گرم، که همسر برادرش را به قتل می‌رساند و متواری می‌شود. از سوی دیگر، او سابقه قتل یک زن را نیز در تهران دارد که البته هیچ‌ مقامی اطلاعاتی از ماجرا نمی‌دهد.

*** علت گروگان‌گیری
روز گذشته گزارش می‌شود این فرد که تحت تعقیب پلیس بود، در یک اتوبوس مسافربری است و پلیس برای دستگیری‌اش اقدام می‌کند. این فرد که مسلح نیز بوده، در ابتدا ۶ مسافر اتوبوس را گروگان می‌گیرد و سپس یک نفر را آزاد می‌کند. این حادثه در انتهای بلوار بعثت شهرک فاطمیه قم روی داد که نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله به محل حادثه می‌رسند.

این گروگان‌گیری حدود ۳ ساعت به طول می‌انجامد. با صحبت‌های پلیس، این فرد راضی می‌شود در ابتدا یک زن ۶۰ ساله را آزاد کند. حجت‌الاسلام حسن غریب، دادستان قم، درباره این حادثه اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲ ظهر دیروز گزارش گروگان‌گیری در یک اتوبوس واصل و دستورهای قضایی لازم در این خصوص صادر شد.

در بررسی‌ها مشخص شد که گروگان‌گیر مدتی قبل اقدام به قتل همسر برادر خود کرده و در تهران نیز یک خانم را به قتل رسانده بود و تاکنون متواری بوده‌ است. پلیس پس از محاصره محل، اقدام به مذاکره با این فرد کرده و سرانجام با عملیات ویژه و پرتاب نارنجک دودزا وارد عمل شده و موفق به پایان دادن به ماجرای گروگان‌گیری و دستگیری گروگان‌گیر شد. درحال‌حاضر این گروگان‌گیر قاتل در بازداشت به‌سر می‌برد تا جزئیات بیشتر این حادثه مشخص شود.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۶۳۳۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر