کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۹۰۰
تاریخ خبر:

عملیات نجات ایرانی‌ها از دوبی

روزنامه هفت صبح | درباره انتقال هزاران توریست ایرانی که در فرودگاه‌های امارات سرگردان شده‌اند. شامگاه روز سه‌شنبه گذشته بود که خبر رسید امارات بلیت پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر را باطل کرده است و کمی بعد از آن هم این خبر منتشر شد که «سازمان هواپیمایی غیرنظامی امارات متحده عربی تمام پروازها به ایران را به مدت یک هفته لغو کرده است.»

در بیانیه این سازمان که خبرگزاری رسمی امارات منتشر کرد، آمده: «تمام پروازهای مسافری و باری از مبدا یا به مقصد ایران یک هفته متوقف می‌شود که این زمان ممکن است تمدید شود.»در چنین شرایطی بود که ایرانیان مقیم و مسافر به امارات با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شدند چرا که گفته شده در این کشور ۵۰۰ هزار ایرانی زندگی می‌کنند و روزانه چندین پرواز مسافران ایرانی را به مقاصد مختلف در این کشور ازجمله دوبی می‌بردند.

این افراد حالا به دلایل مختلف ازجمله ممانعت مقامات اماراتی به دلایل ویزایی یا بهداشتی و یا حتی گرانی هتل و تمام شدن پول، هیچ چاره‌ای جز اقامت در ترمینال فرودگاه‌های مختلف را نداشتند. در این شرایط، با پیگیری کنسولگری ایران در دوبی و کمک طرف اماراتی، ظاهرا این گره باز شده است.

دیروز خبر رسید که با وجود محدودیت‌های چند روز اخیر در پروازهای ایران و امارات برای انتقال مسافران کشتی سانی با ظرفیت ۷۹۰ نفر مسافر و خدمه جهت انتقال مسافران ایرانی پنجشنبه هشتم اسفندماه از بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر شارجه اعزام شد و این کشتی روز جمعه از بندر شارجه حرکت و صبح شنبه دهم اسفندماه با ۵۸۹ مسافر در بندر شهید باهنر پهلو گرفت.

امروز هم خبر رسیده که ۷۸۰ تن دیگر از هموطنان نیز در روز شنبه یا یکشنبه از دوبی و شارجه به کشور بازگشتند و باز می‌گردند. از این تعداد ۳۰۵ و ۱۴۵ نفر با شرکت‌های هواپیمایی ماهان و کیش ایر در روز شنبه ۱۰ اسفند و ۳۳۰ تن نیز به‌وسیله کشتی والفجر متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی روز یکشنبه به کشورمنتقل شدند. کشتیرانی در روز سه‌شنبه نیز همین تعداد مسافر باقی مانده در امارات را به ایران انتقال خواهد داد.

بدین ترتیب تاکنون زمینه لازم برای بازگشت ۲۲۵۰ مسافر از امارات به ایران فراهم آمده است. نکته جالب توجه این است به غیر از یک پرواز دوبی که دیروز در تابلوی پروازهای ورودی فرودگاه امام دیده می‌شد، در یک روز فقط ۱۱ پرواز دیگر در این فرودگاه فرود آمده‌اند که از این میزان ۷ پرواز مربوط به شرکت‌های هواپیمایی داخلی (ماهان و ایران ایر) و ۵ پرواز مربوط به پنج شرکت آذربایجان، ایرفلوت، العراقیه، اجنحه سوریه و قطر ایرویز است. در این شرایط پروازی، مشخص نیست که باقی مسافران مانده در شهرهای پرتردد ترکیه یا حتی برخی مقاصد اروپایی با چه وضعیتی برای بازگشت به کشور روبه‌رو هستند.

کدخبر: ۳۱۲۹۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1582959202

    به نمایش دربیارید