کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۹۵۲
تاریخ خبر:

عصبانیت عشاق فوتبال ‌از فهرست فرانس فوتبال

روزنامه هفت صبح ، کمال ‌بردبار | لابد می‌گویید این‌ها دیگر چه دل خوشی دارند! در روز سقوط ترسناک بورس و آرای الکترال بایدن و تلفات کرونا و مشکلات اقتصادی‌،‌ عکسشان را به انتخاب‌های یک مجله فوتبالی اختصاص داده‌اند آن هم در یک گزینش فانتزی از بهترین تیم‌های منتخب قرن.

راستش کمی به فرانس فوتبال حسودی کردیم چون این جور انتخاب‌های به ظاهر فانتزی (به ظاهر؟‌ لابد در باطن خیلی هم جدی و دقیق است‌!) معمولا در کارنامه هفت‌صبحی‌ها می‌گنجد. ما باید به سلیقه خودمان بهترین‌های تاریخ فوتبال را مشخص می‌کردیم. (معلوم است که سوژه باشگاه مشتزنی ما در صفحه فردا همین تیم منتخب قرن خواهد بود‌.)

در تیم اول این انتخاب کارشناس‌ها بعد از یک رای‌گیری مفصل تیم را ۳-۴-۳ بسته‌اند تا کمی از بار وفور بازیکنان تهاجمی و کمبود مدافعان نامدار بکاهند. درون دروازه یاشین و در دفاع راست کافو و در دفاع چپ مالدینی و وسط بکن باوئر. اما در میان هفت بازیکن خط میانی و خط حمله تنها دو هافبک کلاسیک وجود دارند و ۵ مهاجم انتخاب شده‌اند.

این دو هافبک نه زیدان است نه دی استفانو و نه پلاتینی. در تیم اول ژاوی هرناندز و لوتار ماتئوس قرار گرفته‌اند که خب هردویشان مهمان ما در ایران شده‌اند‌. ژاوی و ماتئوس، سپس مارادونا و پله در سمت چپ و راست حضور دارند تا با یک تیم نامتوازن روبه‌رو باشیم. حضور پله به عنوان وینگر از عجایب این انتخاب بی‌قاعده است که حتی از عدم حضور زیدان هم عجیب‌تر و غیرقابل هضم‌تر است. سپس در جلو مسی و رونالدو در گوش‌های چپ و راست و رونالدو نازاریو هم در نوک حمله حضور دارد.

طبیعی است که از این تیم منتخب ناراضی باشیم. می‌شد پله را به نوک حمله برد به جای رونالدو نازاریو و زیدان را به جای او در خط هافبک قرار داد‌. یعنی خط هافبکی شامل ژاوی و ماتئوس و زیدان و در جلوی این خط مارادونا به عنوان یک شماره ۱۰واقعی حضور پیدا می‌کرد و مسی و کریستیانو رونالدو و پله سه شاخه خط حمله بودند‌.

هرچند در طراز نوابغ فوتبال حتی به جای ماتئوس هم می‌شد دی استفانو و حتی پلاتینی را قرار داد و تازه همه این تمهیدات را انجام دادی و باز می‌بینی نام یوهان کرویف در تیم اول نیست‌! فرانس فوتبال دو تا تیم دیگر هم انتخاب کرده که پر از شگفتی است‌. مثلا هافبک تیم دوم آندره پیرلو است که به رغم شایستگی‌هایش عجیب است تا تیم دوم صعود کرده باشد و در تیم سوم هم بازیکنانی مثل تیری آنری و یوهان نیسکنس حضور دارند که این مجموعه شگفتی‌ها را کامل می‌کنند.

در این تیم‌های دوم و سوم بوفون و نویر دروازه‌بان هستند که انتخاب‌های مناسبی است، هرچند جای کاسیاس و الیور کان و گوردون بنکس خالی است. در تیم دوم کارلوس آلبرتو دفاع راست است و در تیم سوم فیلیپ لام. که شخصا زانتی را به لام ترجیح می‌دهم. در دفاع چپ هم روبرتو کارلوس و پل برایتنر گزینه‌های دفاع چپ بوده‌اند و خب جای آندریاس برهمه خالی است.

خط هافبک تیم دوم با رایکارد و زیدان و دی استفانو و پیرلو بسته شده و خط هافبک تیم سوم با نیسکنس و اینی‌یستا و دی‌دی و پلاتینی‌. سه مهاجم تیم دوم گارینشا و رونالدینیو و کرویف هستند و سه مهاجم تیم سوم هم جورج بست و تیری آنری و مارکو فان باستن. این انتخاب‌های جنجالی واکنش‌های زنجیره‌ای در عالم فوتبال ایجاد کرده که بیشتر به خاطر جایگاه فرانس فوتبال در این نوع انتخاب‌های کارشناسی است.

کدخبر: ۳۶۳۹۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر