کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۱۰۹
تاریخ خبر:

عذرخواهی امامی از بازیگران شهرزاد

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر دیروز با ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. این‌بار محمد امامی برخلاف جلسه قبل که ارائه دفاعیاتش را به بعد از دفاع وکیلش موکول کرده بود، مفصل صحبت کرد. او در ابتدای جلسه از رسانه‌ها درخواست کرد همانطور که کیفرخواست را پوشش دادند دفاعیات او را هم منعکس کنند.

در ادامه از بازیگران سریال شهرزاد عذرخواهی کرد و گفت معتقد است به آن‌ها به خاطر او توهین و ظلم شده. امامی معتقد بود که گروهی از بازیگران هم به دلیل نامه حمایت از او مورد حمله رسانه‌ها قرار گرفتند. اشاره او به نامه حمایتی ۴۶ سینماگر از اوست که فروردین ماه امسال منتشر شد و البته بعد از حواشی پیش آمده خیلی از هنرمندان امضای خود را پس گرفتند یا کلا تکذیب کردند. امامی در این جلسه مشاجره‌ای هم با رسول قهرمانی نماینده دادستانی داشت. در ادامه بخش‌هایی از اظهارات این متهم را به نقل از خبرگزاری میزان می‌خوانید.

* من از کودکی کار کردم و ساخته‌ام و می‌سازم. تشنه شهرت نبودم و نیستم و از دقایق زندگی برای تحقق رویاهایم استفاده کردم و کارنامه‌ام مستندترین متن دفاعیه من است.

* آقای قهرمانی در تلاش هستی که زمینه برچیده شدن سفره صدها نفوذ را فراهم کنی و آنچه گفتی و کردی فساد ستیزی نبود…اگر من حقی بر گردن بیت‌المال دارم تو به باور و اعتقاد مردم بدهکاری…آقای قهرمانی باید پاسخگوی فعل‌ها و ترک فعل‌هایش باشد سه سال است بازداشت هستم.

* توضیح:‌ امامی در ادامه با اشاره به عناوین برخی از سریال‌ها و فیلم‌هایی که خود در تولید آن‌ها نقش داشته است گفت: این‌ها همه محصول ذوق و خلاقیت من به سینماست.

* اردیبهشت سال ۹۶ پس از شش ماه سخت در زندان در دانشگاه تورنتو وقتی از علت بازداشت من پرسیده شد گفتم که قوه قضائیه با عدالت کارش را انجام می‌دهد و غیرتم اجازه نداد که بی‌اخلاقی عده‌ای را به نام کشور حساب کنم و حیثیت نظام و ایران لکه‌دار شود.

* با تمام اجحافی که به من رفت جام شوکران را نوشیدم و امروز در محضر دادگاه هستم.
* من دو بار آمدم دفتر شما آقای مسعودی مقام اما شما حتی یک دقیقه‌ هم به من اجازه صحبت ندادید.

* از سال ۹۵ تا امروز نامه‌های متعددی را برای مسئولان بانک نوشتم و املاکم در بهترین نقاط تهران و لواسان را به نام بانک زدم. بنده در سال ۹۵ در جشنواره کن بودم که رئیس شعبه اسکان بازداشت شد.
* در تیر ماه نیز زاهدی بازداشت شد و در مرداد ماه نیز خانواده غندالی بازداشت شدند. مهر نیز خودم بازداشت شدم و سپس آزادم کردند و به کانادا رفتم و بازگشتم در نتیجه هیچ دلیلی نداشت با این لباس در اینجا حاضر باشم.

* من و حاجیان از آقای قهرمانی شکایت کردیم.
* توضیح: حمید حاجیان وکیل حسین هدایتی بود که بعدها با هم اختلاف حساب مالی پیدا کردند و در یکی از دادگاه‌های بانک سرمایه اسم او آمده بود.حاجیان پارسال داخل یک پارکینگ در قیطریه تهران با شلیک چند گلوله به قتل رسید.

* ارزش املاک من چندین برابر بدهی‌هایم است. در هیچ یک از کارهایم بیشتر از نیم ساعت وقت نمی‌گذارم.

* فایل صوتی‌ای در اختیار دارم که از جلسه مدیران بانک سرمایه و با حضور بنده بوده است. در این فایل صوتی بنده گفته‌ام اگر حق الناسی گردنم است بدون پیش شرطی آن را پرداخت می‌کنم اما به من گفتند ملک‌هایت را به تو پس نمی‌دهیم؛ آقای قاضی از شما می‌خواهم این فایل را بشنوید و جمع‌بندی کنید. همین را به عنوان دفاع آخرم بپذیرید.

* این رقم تسهیلات در مقابل گردش مالی شرکت‌های من اعم از بازرگانی و فرهنگی، آیا ۲۰درصد از کل سرمایه‌گذاری من بوده است؟ شما چه تصوری از پروژه‌های ساخته شده از سوی من یا درحال ساخت دارید که گمان می‌کنید من اموال بانک سرمایه را تاراج کرده‌ام و حتی دکمه سردستم را نیز از بانک سرمایه گرفته‌ام.

* جلسه قبل نماینده دادستان گفت بنده وام گرفته‌ام و به حساب هنرپیشه‌ای ریختم در حالی که با من قرارداد نداشته است حال می‌خواهم بدانم آیا شما قراردادی از من خواستید که من به شما ندادم؟ همچنین بگویید آن دختر ۱۴ساله که پول به حساب وی ریخته شده است کیست؟ این دختر، دختر مدیر مالی بنده هستند و من حق دارم به حساب دیگری پول واریز کنم و این برای من منع قانونی ندارد.

* من در قالب بازرگانی عام، تسهیلات اخذ کردم و هر کاری می‌توانستم با این پول انجام دهم.
* من وامم را به‌خاطر پدرم تسویه کردم وگرنه نمی‌کردم چرا که همه زندگی من پدرم هست و من با اکراه * این کار را کردم. این بوی تعفن پرونده‌سازی است که بلند شده.

* شجاعت شما در این است که بگویید در این صد آدم که محکوم کردم راجع به یک نفر اشتباه کردم، من یک ریال به فرهنگیان بدهکار نیستم. (خطاب به قاضی)
من به بیت‌المال یک ریال بدهکار نیستم که هیچ طلبکار نیز هستم و حاضرم این ادعا را اثبات کنم، بهترین ملک را دادم و سون را تسویه کردم، من به بانک علاوه بر ملک پول نیز دادم.

کدخبر: ۳۵۴۱۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر