کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۲۹۴
تاریخ خبر:

عجایب و غرایب شش‌گانه انتخابات در روزهای اخیر

روزنامه هفت صبح، فاطمه رجبی| همینطور که به انتخابات نزدیک می‌شویم خیلی طبیعی است که نامزدهای رسمی و غیررسمی انتخابات ریاست‌جمهوری حرف‌هایی بزنند که عجیب به نظر برسد. به هر حال آنها می‌خواهند بیشترین توجه‌ها را به خودشان جلب کنند اما امسال همه چیز یک‌جوری است که انگار چهره‌های سیاسی که داخل گردونه محسوب می‌شوند با ما شوخی دارند. اگر شما حرف‌های عجیب چند روز گذشته را نشنیده‌اید آنها را برایتان مرور کرده‌ایم.

*** فوتبال و مناجات
ما برای دادن نشان «صاحب عجیب‌ترین حرف‌های ممکن» بین عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما که ۶۱ سال دارد و علی مطهری نماینده ۶۴ساله سابق مجلس مردد بودیم اما این نشان در نهایت به ضرغامی تعلق گرفت چون این چندمین بار است که مخاطب وقتی حرف‌هایش را می‌شنود یا می‌خواند نمی‌داند که در معرض یک شوخی قرار گرفته یا باید جور دیگری برخورد کند.

ضرغامی که تمام وقت سعی دارد از خودش یک چهره منتقد سختگیری‌های مرسوم نشان بدهد این‌بار در توئیتی بین بازی تیم‌های چلسی و رئال و مدیریت کشور و البته مناجات شب قدر پیوند برقرار کرد و نوشت: «دیشب لا‌به لای برنامه احیاء، بازی چلسی و رئال مادرید را هم دیدم! غلبه جوانی، سرعت، تاکتیک و اعتماد به نفس چلسی مقابل تیم کهکشانی و مدعی «ژن خوب» در لیگ قهرمانان! الگویی خوب برای اداره موفق کشور.»

*** خواننده‌های لس‌آنجلسی برگردند
مقام دوم این بحث هم طبیعتا به علی مطهری تعلق گرفت که انگار در تمام طول هفته‌های گذشته مشغول تلاش است که نظر مخاطبان را درباره خودش عوض کند. چرا؟ چون نه تنها بارها مواضعی سختگیرانه درباره پوشش زنان گرفته که باعث شده گروهی در شبکه های مجازی به او حمله کنند بلکه اوایل که برای نامزدی اعلام آمادگی کرده بود در یک گفت‌وگوی اینستاگرامی درباره طبیعت مرد و زن حرف‌هایی زد که باعث شد دوباره فرمان حمله علیه‌اش صادر شود!

مطهری دو هفته پیش به رویداد ۲۴ گفت که کنار گذاشتن حجاب در حد برداشتن روسری ایرادی ندارد و باید با کسی که می‌خواهد عریان بیرون بیاید برخورد شود! بعد هم وعده داد که اگر رئیس‌جمهور شود بساط برخوردهای سختگیرانه با حجاب را جمع می‌کند. او چند روز پیش وارد حوزه موسیقی هم شد و به خبرآنلاین گفت که حضور و خوانندگی خواننده‌های لس‌آنجلسی در ایران هیچ مشکلی ندارد و اگر خواننده‌ای مشکل سیاسی و اقتصادی نداشته باشد چه ایرادی دارد که بیاید و اینجا هم بخواند؟»

*** پرواز پرستوها
سومین جایگاه را می‌توان به پیروز حناچی داد. حناچی شهردار تهران که بارها تاکید کرده نمی‌خواهد نامزد ریاست‌جمهوری شود این روزها به شدت مشغول مصاحبه با رسانه‌هاست و تقریبا روزی نیست که ردی از او در رسانه‌ها نباشد. او علاوه بر این حضور پرشور حرف‌های جنجالی زیادی هم می‌زند؛ از حمله به عملکرد قالیباف گرفته تا افشاگری در مورد پرونده‌های اقتصادی، اما او در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌هایش پا را از این هم فراتر گذاشت و یک‌جورهایی وجود پرستوها در آسمان شهرداری تهران را تایید کرد. او اعلام کرد که بارها تحت فشار قرار گرفته و تهدید شده اما چون نتوانسته بفهمد این افراد به کجا و چه کسانی وابسته هستند خیلی پیگیر ماجرا نشده است، بعد هم هشدار داد که به طور کلی مسئولان خیلی باید مراقب خودشان باشند.

*** علیه محسن؟
یک اتفاق عجیب هم در مورد محسن هاشمی افتاده که خیلی نمی‌توان آن را تشریح کرد، سربسته اینکه در یکی از روم‌های کلاب‌هاوس زنی به نام ساناز اتهاماتی را علیه محسن هاشمی مطرح کرده و در این مورد از او شکایت هم کرده است. این حرف‌ها باعث شد که چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به هاشمی در روم حاضر شده و این حرف‌ها را یک بازی سیاسی برای تخریب محسن هاشمی اعلام کنند و حتی آن را به افشاگری‌های شورای شهر در مورد شهردار اسبق تهران هم ربط دادند. عجیب‌تر اینکه «ساناز» در میانه صحبت‌ها، اتاق موردنظر برای طرح اتهاماتش را ترک کرد و با تغییر نام اکانت به «مهدی محمودی» در «روم»ی که به ادعاهای او پاسخ می‌دادند و علیه او و جریانش شکل گرفته بود حاضر شد.

*** کلکسیون میکروفن
رستم قاسمی که سابقه وزارت دارد حالا یکی از نامزدهای تازه از راه رسیده انتخابات محسوب می‌شود. هفته گذشته در مورد او اتفاقی افتاد که فراتر از سوژه‌سازی برای جلب توجه بود. او در نشست خبری حاضر شد و صحبت کرد که در برابرش چندده میکروفن از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف دیده می‌شد. بعد از انتشار تصاویر این نشست خبرگزاری‌ها یکی یکی اعلام کردند که اصلا در نشست حضور نداشته‌اند و بدون هماهنگی با آنها از لوگویشان استفاده شده است.

اعتراض اهالی رسانه به این کار آنقدر بالا گرفت که دبیر هماهنگی ستاد رستم قاسمی در توئیتی نوشت: «بر خود لازم می‌دانم از حدود ۳۰ خبرگزاری‌ِ شبکه‌‌های داخلی وخارجی که ضمن حضور در نشست خبری مهندس رستم قاسمی، اخبار مربوطه را منتشر کرده‌اند، تشکر کنم؛ همچنین از ناهماهنگی به وجود آمده توسط برگزارکننده برنامه در استفاده از لوگوی ۵ خبرگزاری‌ عذرخواهی می‌کنم. برخورد لازم با عاملین انجام شد.» به نظر می رسد خود رستم قاسمی چندان مقصر این اتفاق نبوده است .

*** مسئولان واکسن زده‌اند
صاحب یکی دیگر از حرف‌های عجیب هفته گذشته هم به احمدی‌نژاد مربوط است که در تازه‌ترین حرف‌هایش اعلام کرده که «مسئولان تراز اول کشور واکسن زده‌اند! حالا اینکه چه واکسنی زده‌اند بماند اما مسئولان مراقب سلامتی‌شان هستند بعد در چنین شرایطی از مردم می‌خواهند که در انتخابات مشارکت کنند.»

کدخبر: ۳۸۹۲۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر