کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۸۴۲
تاریخ خبر:

عباس جدیدی نیامده ضربه ‌فنی شد

روزنامه هفت صبح | یک: دیروز فهرستی از اسامی رد صلاحیت‌شده برای انتخابات دوره بعدی شورای شهر تهران منتشر شد که در آن یک اسم آشنا و مشهور به چشم می‌خورد؛ عباس جدیدی. کشتی‌گیر بازنشسته المپیکی ایران که در دوره چهارم عضو شورای شهر تهران بود. او در انتخابات دوره پنجم؛ یعنی سال ۹۶ هم ابتدا نتوانست مجوز نامزدی در انتخابات را بگیرد، بعد صلاحیت او تایید شد، اما موفق نشد حضور خود را در شورای شهر تهران تمدید کند.

حتی دو سال پیش شرایط او برای انتخابات فدراسیون کشتی هم احراز نشد. درحالی‌که همکار سابق او؛ یعنی علیرضا دبیر در همین انتخابات تأیید و رئیس فدراسیون کشتی شد؛ این دو گوش‌شکسته دنیای ورزش که در دوره‌ای ردای سیاست بر تن کردند و در نهایت هر دو از فضای سیاسی کشور به نوعی طرد شدند. یکی از تاریخی‌ترین روزهای حضور آنها در دنیای سیاست روز ۳۱ اردیبهشت ۹۶ رقم خورد که در ساختمان خیابان بهشت با هم فیزیکی درگیر شدند. دبیر و جدیدی چند روز بعد از آن زدوخورد البته با وساطت بعضی از نمایندگان شورای شهر آشتی کردند.

* دو: این اتفاق عجیب تنها حاشیه دوران حضور عباس جدیدی در شورای تهران نبود. در سال ۱۳۹۵ او به یکی از سوژه‌های ثابت شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده بود. علت اصلی این ماجرا هم عکسی بود که از او در کنار مرحوم منصور پورحیدری در بیمارستان منتشر شد. این عکس بعد از درگذشت مرحوم پورحیدری پخش شد و اینکه او وضعیت جسمی وخیمی داشت و عباس جدیدی با خونسردی کنار او عکس یادگاری گرفته بود، با انتقاد تند کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

حتی چندماه بعد عکس دیگری از عباس جدیدی منتشر شد، در یک مرکز خیریه، رو به دوربین در حال کمک مالی و کارت کشیدن! و این ماجرا هم به انتقادات قبلی شدت بخشید. در همین بحبوحه ماجرای ساختمان پلاسکو هم پیش آمد که واکنش عباس جدیدی به انتقاد رضا کیانیان از اعضای شورای شهر جنجالی شد. جدیدی گفته بود: «شما که ادعا می‌کنید هنرمند هستی و حتی نمی‌توانی در سناریوهایت دوتا شاخ بز را از هم جدا کنی! چرا در مورد مدیریت شهری نظر می‌دهی و دخالت می‌کنی؟»

این عبارت جدا کردن شاخ بز تا مدت‌ها سوژه بود. اواخر سال ۹۵ هم عباس جدیدی برای آزادی امیر تتلو وساطت کرده بود. ماجرا مربوط می‌شد به درگیری لفظی تتلو با قاضی بیژن قاسم‌زاده (کشتی‌گیر بازنشسته و بازپرس وقت دادسرای هنر و رسانه که الان در پرونده اکبر طبری خودش ۱۰ سال حبس گرفته). چندماه بعد از این ماجراها بود که تتلو به اصولگرایان نزدیک شد و از ستاد انتخابات رئیسی در سال ۹۶ سر درآورد. عباس جدیدی هم در تمام دوران فعالیت خود به اصولگرایان بیشتر نزدیک بود، هرچند که اواخر با قالیباف (شهردار وقت تهران) زاویه پیدا کرده بود.

* سه: دوران ورزش حرفه‌ای عباس جدیدی هم حاشیه کم نداشت. مهم‌ترین اتفاق دوران ورزشی او محروم شدن به دلیل استفاده از مواد نیروزا بود که باعث شد یک مدال جهانی او را پس بگیرند. بعدها هم یکی از گلایه‌های عباس جدیدی این بود که در تیم ملی او را مجبور می‌کردند در وزن‌های پایین‌تر یا بالاتر از خودش کشتی بگیرد.

یک نکته عجیب در مورد عباس جدیدی این است که سال دقیق تولد او هنوز مشخص نیست؛ یعنی در بعضی رسانه‌ها او متولد دی‌ماه ۱۳۴۸ معرفی شده، اما در سایت رسمی کمیته ملی المپیک یا شورای شهر تهران سال تولد او را ۱۳۵۱ ذکر کرده‌اند. جالب اینکه خودش هم جواب روشنی به این سوال نمی‌دهد و اخیرا در مصاحبه‌ای در پاسخ به این ابهام گفته: «چه دردی دوا می‌شود که من متولد کی و کجا باشم؟ اصلا طول عمر چقدر مهم است؟ مهم نوع زندگی و منش و کردار آدم‌هاست و آنچه از آنها باقی می‌ماند».

* چهار: در این چهار سال اخیر خیلی خبر خاصی از عباس جدیدی نبود. او هم مثل دبیر سعی کرده بود به فضای کشتی و ورزش نزدیک شود و از سیاست فاصله بگیرد، به همین دلیل اوایل امسال برای گرفتن کرسی در شورای کشتی آسیا دورخیز کرده بود که ناکام ماند. جالب اینکه علیرضا دبیر در کسوت رئیس فدراسیون هم به حمایت از او برخاسته بود و در مصاحبه‌ای گفته عده‌ای وطن‌فروش نگذاشتند عباس جدیدی رای بیاورد. حاشیه قبلی جدیدی هم چندماه قبل رقم خورد که در مراسم رونمایی از تندیسش در آکادمی ملی المپیک، از مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش، در حضور خود او به تندی بابت ردصلاحیت در انتخابات فدراسیون کشتی گلایه کرد.

کدخبر: ۳۸۴۸۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر