کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۲۰۷
تاریخ خبر:

عامل اصلی قتل‌عام خانوادگی در شهرک اوج سکته کرد

قتل در شهرک اوج کرج روز ۳۰ خرداد ماه امسال با کشف جسد مردی جوان به‌نام حمید شاه‌میرزایی در دستور کار پلیس قرار گرفت. در قتل شهرک اوج بعد از کشف جسد مرد خانواده که به ضرب گلوله از پا درآمده بود، جسد بی‌جان همسر و فرزند او در کمد دیواری خانه‌شان کشف شد. در آن زمان اعلام شد یک زوج جوان به‌عنوان مظنونان اصلی این پرونده بازداشت شده‌اند و حالا خبر رسیده مرد که مظنون اصلی این پرونده است سکته کرده و جان خود را از دست داده است. روز یکشنبه ۳۰ خرداد خانواده شاه‌میرزایی بعد از تماس‌های بی‌پاسخ با حمیدرضا (پسر خانواده) در حالی که نگران سلامتی او و همسر و فرزندش بودند به خانه آنها واقع در شهرک اوج کرج مراجعه کردند و با پیکر بی‌جان حمیدرضا مواجه شدند. بلافاصله موضوع در جریان کار ماموران پلیس قرار گرفت و جسد حمیدرضا برای معاینات به پزشکی قانونی منتقل شد.
ماجرای قتل
با انتقال پیکر پدر خانواده به پزشکی قانونی، تحقیقات برای یافتن همسر و دختر وی آغاز شد. از سویی کارآگاهان به‌دنبال شناسایی مهمان مرموز این خانه بودند که خبر رسید اتفاق مهمی در پرونده افتاده است. نزدیکان مقتول بعد از آنکه از محل جنایت بوی تعفن به مشام‌شان رسیده بود دوباره به جست‌وجو در داخل خانه پرداخته و در کمد دیواری و زیر رختخواب‌ها با صحنه‌ای هولناک روبه‌رو شده بودند. آنها در عین ناباوری اجساد همسر و دختر ۵ ساله صاحبخانه را که آنها نیز به قتل رسیده بودند، پیدا کردند. کشفی که ابعاد این جنایت را گسترده‌تر کرد و معلوم شد که همگی اعضای این خانواده ۳ نفری کشته شده‌اند. با اینکه ابتدا فرضیه خودکشی در پرونده مطرح شده بود اما با کشف اجساد مادر خانواده و دخترش در کمد دیواری، بر این فرضیه خط بطلان کشیده شد. دیگر کارآگاهان حتم داشتند که هر سه عضو این خانواده قربانی جنایتی شوم شده‌اند. جنایتی که به‌احتمال زیاد از سوی یک آشنا رقم خورده است. تجسس‌های افسران آگاهی در این خصوص ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام آنها به مردی که با پدر این خانواده رابطه دوستی داشت مظنون شدند. او همان مهمان مرموز بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که روز حادثه این مرد و همسرش مهمان خانه قربانیان بوده‌اند و به‌احتمال زیاد در این جنایت دست دارند. به همین دلیل هر دو نفر دستگیر شدند و به‌طور جداگانه تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفتند. با اینکه مرد جوان دست داشتن در قتل دوستش و همسر و فرزند او را انکار می‌کرد، اما همسرش اعتراف کرد که شوهر وی قاتل اعضای این خانواده ۳ نفری است. او گفت: «شوهرم و دوستش مدت‌ها با هم رفت‌وآمد و شراکت کاری داشتند. اما این اواخر بر سر معامله‌ای دچار اختلاف شده بودند. روز حادثه آنها ما را به خانه‌شان دعوت کرده بودند اما شوهرم به‌خاطر این اختلافات تصمیم به قتل‌شان گرفته بود و در نهایت نیز نقشه‌اش را عملی کرد و دوستش را به همراه همسر و فرزندش به قتل رساند. بعد اجساد همسر و دخترش را در کمد دیواری گذاشت و دو نفری از آنجا فرار کردیم. من در این جنایت دخالتی نداشتم و فقط در آنجا حضور داشتم.» این زن در حالی جزئیات جنایت را بازگو کرد که تحقیقات تخصصی پلیس نیز نشان می‌داد جنایت توسط همسر او رخ داده است اما متهم اصلی همچنان قتل‌عام اعضای خانواده دوستش را انکار می‌کرد و تحقیقات از او ادامه داشت که خبر آمد سکته کرده است.
سکته عامل قتل خانوادگی
پدر مقتول درباره اینکه آیا صحت دارد قاتل پسر، عروس و نوه‌اش سکته کرده است به رکنا گفت: «بعد از دستگیری متهمان پرونده از جزئیات روال کار پلیس بی‌اطلاع هستیم اما چند روز قبل به ما گفتند که متهم دستگیر شده در اداره آگاهی سکته کرده و جان خود را از دست داده است. این متهم با پسرم دوست بود اما من شناخت زیادی از او نداشتم. گاهی می‌دیدم که آنها در ماشین پسرم جلوی در خانه با هم گفت‌وگو می‌کردند. شایعه زیاد است و عده‌ای می‌گویند آنها می‌خواستند با هم معامله دفینه یا سلاح یا ماینر انجام دهند، اما ما نمی‌دانیم حقیقت ماجرا چه چیزی بوده است، چون در این ماجرا پنهان‌کاری زیادی از سوی پسرم انجام شده بود و درست مشخص نیست دلیل اصلی رفت و آمد قاتل به خانه‌اش چه بود.» پدر حمیدرضا در ادامه گفت: «یک هفته قبل از جنایت، قاتل از پسرم وکالت کاری گرفته بود و روز قبل از حادثه ماشین ۲۰۶ پسرم را به‌نام خود شماره کرده بود اما پولی به پسرم پرداخت نکرده بود. او فردای روز به قتل رسیدن پسرم و عروس و نوه‌ام، ماشین را در محضر به‌نام خود سند زده بود، که این سند زدن هم باطل است.» با فوت مظنون اصلی پرونده، همدست او که پیش از این به قتل اعتراف کرده بود، همچنان تحت بازجویی قضایی قرار دارد.

کدخبر: ۴۰۳۲۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر