کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۶۱۶
تاریخ خبر:

تمام عاشقانه‌های احمدی‌نژاد برای فرهنگ ‌آمریکا

روزنامه هفت صبح | درباره توئیت‌های عجیب احمدی‌نژاد که از خوانندگان و ورزشکاران آمریکایی می‌نویسد.
محمود احمدی‌نژاد مدتی است که رودربایستی را کنار گذاشته و با فراغ بال درباره ورزشکاران و خوانندگان آمریکایی توئیت می‌زند. اگر توئیت‌های قبلی او با کمی ‌اغماض و تساهل و تسامح قابل عبور بود اما توئیت آخر او درباره مایکل جکسون، خواننده آمریکایی قطعا جای تامل زیادی دارد.

احمدی‌نژاد هم تولد مایکل جکسون را تبریک گفته و هم ترانه‌ای از او را نوشته تا ارادتش به این خواننده را بیش از پیش نشان دهد. احمدی‌نژاد با نوشتن ترانه‌ «من از مرد درون آینه شروع می‌کنم، از او می‌خواهم که خود را دگرگون کند» و استفاده از برچسبی به انگلیسی از حروف اختصاری نام مایکل جکسون(MJ) و تولدت مبارک(HB)، سالگرد تولد این خواننده پاپ را تبریک گفت.

خواننده‌ای که در زمان حیاتش نیز با مجموعه‌ بزرگی از جنجال‌ها و حاشیه‌ها روبه‌رو بود و انتقادهای مختلفی درباره سبک زندگی او وارد بود. البته با این وجود نمی‌توان از محبوبیت افسانه‌ای این خواننده چشم‌پوشی کرد که در تاریخ چهارتیر سال ۱۳۸۸ درگذشت و خبر آن به مدت یک‌هفته تمام رسانه‌های جهان را به تسخیر خود درآورد.

خبری که باعث شد رسانه‌های جهان از وقایع پس از انتخابات ۲۲خرداد سال ۱۳۸۸ ایران دور شود و به تبع آن احمدی‌نژاد به مدت یک‌هفته از تیررس انتقادهای رسانه‌های جهان در امان ماند. حالا احمدی‌نژاد ۱۰سال پس از آن حوادث نشان داده که یکی از طرفداران پر‌و‌پاقرص مایکل جکسون است. همانطور که قبلا نشان داده بود، دنبال‌کننده خواننده‌های رپ‌ آمریکایی مانند «توپاک»، «نپسی ‌هاسل» و «گروه NWA» است.

بستکبال NBA آمریکا را با علاقه دنبال می‌کند و برای بازی‌نکردن «سرینا ویلیامز» تنیسور زن آمریکایی ابراز نگرانی می‌کند. از سوی دیگر فراموش نکنیم، او بیشترین سفر خارجی را به آمریکا داشته و در مدت هشت‌سال ریاست‌جمهوری خود، ۹بار به آمریکا سفر کرد. حتی بیشتر از ونزوئلا! در این گزارش همه حاشیه‌های رئیس‌جمهور اسبق ایران را که به آمریکا مربوط است، مرور می‌کنیم.

*** چندتوئیت پرحاشیه
نپسی ‌هاسل و توپاک شکور: فروردین امسال بود که «نپسی ‌هاسل» خواننده رپ آمریکایی مقابل یکی از فروشگاه‌های لباس خود با شلیک گلوله به قتل رسید. احمدی‌نژاد در واکنش به این اتفاق نوشته بود: «از مرگ این رپر ۳۳ساله و ۱۰نفر دیگر که در هفته‌های گذشته در لس‌آنجلس کشته شدند ناراحت شدم.»

او سپس در ادامه توئیت خود بخشی از یکی از ترانه‌های توپاک شکور، رپر آمریکایی دیگری که درگذشته را نقل کرد و نوشت: «عزیزم گریه نکن، سرت را بالا بگیر، حتی وقتی که جاده سخت است، هرگز تسلیم نشو.» احمدی‌نژاد در مهرماه سال گذشته نیز علاقه خود به توپاک شکور را ابراز کرده و با یک روزنامه‌نگار فلسطینی مقیم استرالیا در توئیتر وارد بحث شده بود و درباره خواندگان رپ، اظهار نظر کرده بود.

در همان زمان سایت «میدل‌ایست» درباره اشراف شگفت‌انگیز محمود احمدی‌نژاد به موسیقی آمریکایی نوشته بود: «محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران نشان داد که بیشتر از روال معمول از موسیقی رپ سر درمی‌آورد. او بخشی از کلام آهنگ توپاک، خواننده رپ آمریکایی را در سلسله‌توئیت‌های غافلگیرکننده‌ای مورد استفاده قرار داد. توئیت او به سالگرد تاسیس حزب بلک‌پنزر آمریکا اشاره داشت که در سال ۱۹۶۶ کار خود را آغاز کرد.

یکی از اهداف اصلی این حزب کمک به تغذیه کودکان سیاهپوست بود که حمایت درخوری از دولت آمریکا دریافت نمی‌کردند.» در ادامه این مطلب آمده است: «احمدی‌نژاد در توئیت خود از بخشی از آهنگ «تحولات» توپاک شکور با مطلع «اکنون زمان جنگ متقابل است» استفاده کرد. این آهنگ به درگیری‌های باندهای مواد مخدر و درگیری سیاهپوستان با نژادپرستی و بدرفتاری پلیس اشاره دارد. کاربران شبکه‌های اجتماعی از آشنایی احمدی‌نژاد با موزیک هیپ‌هاپ غافلگیر شدند.»

*** بستکبال آمریکا: خرداد امسال احمدی‌نژاد در توئیتی قهرمانی تیم تورنتو رپترز را در لیگ بسکتبال آمریکا تبریک گفت و نوشته بود: «اگر رئیس‌جمهور بودم همه شما را به ایران دعوت می‌کردم.» همچنین احمدی‌نژاد کسب امتیازآورترین بازیکن لیگ را به «کوای لنارد» ستاره بی‌چون‌و‌چرای تیم تورنتو تبریک گفته بود.

*** فوتبال آمریکایی: سال گذشته وقتی ترامپ بازیکن بیسبال را به‌خاطر اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس، وطن‌پرست ندانست، احمدی‌نژاد تصمیم گرفت وارد دعوا شود و اظهارنظر کند. او در توئیتر نوشت: «فصل جدید ان‌اف‌ال آغاز می‌شود و متاسفانه کاپرنیک بازهم در ان‌اف‌ال‌روستر حضور ندارد. اگرچه او بهترین کوارتربک لیگ است.»

در دعوای ترامپ با بازیکن بسکتبال، بعد از توهین بازیکن بسکتبال لس‌آنجلس‌لیکرز، لبرون جیمز به ترامپ و پاسخ ترامپ مبنی بر اینکه مایکل جردن را به او ترجیح می‌دهد، او تصمیم به مداخله گرفت و توئیت کرد: «آقای ترامپ به نظر من یک رئیس‌جمهور باید همه را دوست بدارد و میان دیگران تمایز قائل نشود. من کینگ جیمز، مایکل جردن، رئوف محمود و همه را دوست دارم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.»

*** تنیس آمریکا: یکی از پرحاشیه‌ترین توئیت‌هایی که از سوی احمدی‌نژاد منتشر شده، مربوط به شهریور سال گذشته و مسابقات تنیس اوپن فرانسه است. احمدی‌نژاد به ممنوعیت پوشش «پلنگ سیاه» سرینا ویلیامز، قهرمان تنیس آمریکایی در مسابقات تنیس آزاد فرانسه اعتراض کرد.

احمدی‌نژاد در حساب توئیترش نوشته بود: «چرا مسابقات تنیس آزاد فرانسه به سرینا ویلیامز بی‌احترامی ‌می‌کند؟» محمود احمدی‌نژاد سرینا ویلیامز را منشن کرد و در ادامه نوشته بود: «متاسفانه برخی افراد در تمام کشور‌ها ازجمله کشور من معنی واقعی آزادی را درک نکرده‌اند.» او با کامنت‌هایی در توئیتر نشان داده بود که به ‌هاکی روی یخ آمریکا نیز علاقه دارد!

*** علاقه به فرهنگ آمریکایی
او بارها در نامه‌هایش به اوباما و ترامپ خواستار گفت‌وگو با آن‌ها شده بود و در نامه‌های خود از فرهنگ مردم آمریکا سخن گفته و در برخی موارد آن را شبیه ایرانی‌ها دانسته بود! مثلا در ابتدای یکی از نامه‌های بدون جوابش به ترامپ نوشته بود، آن نامه از موضع انسانی و علاقه‌مندی و دلسوزی به مردم آمریکا نوشته شده و بارها مردم آمریکا را مورد خطاب قرار داده بود. در آخر نامه نیز نتیجه گرفته بود: «برای دوملت بزرگ ایران و آمریکا فرصت‌ها و راهکارهای زیادی برای تقریب و تعامل همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که باید هرچه زودتر مورد توجه و اقدام قرار گیرد.»

کدخبر: ۲۷۷۶۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر