کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۲۷۵
تاریخ خبر:

طوفان‌ خشم ملی ‌علیه شبکه ایران اینترنشنال

روزنامه هفت صبح | شبکه ایران اینترنشنال با پوشش زنده و کامل گردهمایی سازمان مجاهدین (منافقین) خلق باعث شد که تمام روز گذشته فضای شبکه‌های اجتماعی فارسی علیه آنها و البته مریم رجوی و منافقین بسیج شود. به این ترتیب هشتگی حاوی توهین به مریم رجوی و فشار بر شبکه ایران اینتر‌نشنال داغ شد.

خیلی از کاربران با مرور جنایت‌های فرقه مجاهدین خلق نشان دادند که مسیرشان در پیگیری پرونده سه متهم آبانی از آنها جداست و فشار بر ایران اینترنشنال را هم تا جایی ادامه دادند که این شبکه مجبور به صدور اطلاعیه‌ای شد وتوجیهاتی را برای حرکت خود برشمردند که هیچکس حتی ناراضیان خارج از کشور را متقاعد نکرد. هماهنگی این شبکه با سازمان مجاهدین نشانه حرکت مسئولان این شبکه در پازل پیچیده‌ای است که اهداف مورد نظرشان کاملا واضح به نظر می‌رسد.

خیلی از کاربران همزمان با بازخواست ایران اینترنشنال، شروع به معرفی کارکنان آن کردند و از بقیه کاربران خواستند که حساب کاربری آنها را مسدود کنند. فشار بر این شبکه به همین جا ختم نشد و حتی چند چهره مختلف شروع کردند به افشاگری علیه آن، مثلا لیلی بازرگان که مدتی در این شبکه مجری بود، در حمله به ایران اینترنشنال جلوتر از بقیه حرکت می‌کرد.

او همزمان با بازنشر توئیت‌هایی که علیه این شبکه منتشر می‌شد شروع کرد به یادآوری سابقه ایران اینترنشنال در پوشش همایش‌های سازمان مجاهدین که باعث شده خیلی‌ها از جمله خودش با این شبکه قطع همکاری کنند. او در توئیتی نوشت: «از تعجب شما متعجبم! ایران اینترنشنال سال ۲۰۱۷ هم همایش مجاهدین رو زنده پوشش داد. اکثر کارکنان اعتراض کردند و برخی هزینه‌ اعتراضشان را هم پرداخت کردند…..»

او در توئیت دیگری درباره عواقب اعتراض به سیاست ایران اینترنشنال که اخراج و قطع همکاری بود اشاره کرد و در جواب کسانی که گفته بودند پناهندگی به انگلستان بهتر از کار برای ایران اینترنشنال است، نوشت: « این هم گزینه‌ایست که بعضی از کارکنان انجام دادند‌، علیرغم فشارهای مالی ناشی از بیکاری…»

طی هفته‌های گذشته این دومین بار است که ایران اینترنشنال تحت فشار قرار می‌گیرد، اخیرا گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد این شبکه مانع از دسترسی مناسب کارکنانش به اتحادیه‌های صنفی شده است. اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند(NUJ) خبر داد که ایران اینترنشنال با یک اتحادیه غیرمعتبر به نام انجمن روزنامه نگاران بریتانیا وارد تفاهم شده و عضو ارشد این شبکه را به عنوان نماینده روزنامه‌نگاران و کارکنان ایران اینترنشنال معرفی کرده‌اند.

و کارکنان را تحت فشار شدید قرار داده‌اند تا به عضویت این انجمن در بیایند در حالی که این انجمن حتی عضو فدراسیون کارگران بریتانیا نیز نبوده و هیچگونه همکاری‌ای با سازمان‌های بین‌المللی کارگری ندارد و همچنین پیش از این هیچ عضو شناخته شده‌ای نداشته است. در نهایت هم اعلام شد که پای این شبکه به خاطر فشار به کارکنانش به دادگاه باز خواهد شد.

کدخبر: ۳۴۰۲۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر