کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۶۲۲
تاریخ خبر:

طارمی چگونه در اروپا به‌ یک فوق ستاره ‌بدل شد‌؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | آر. ام. سی فرانسه گل مهدی طارمی در بازی با ژیل ویسنته را یک گل استثنایی می‌خواند و می‌نویسد: «دردقیقه ۹ بازی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در دایره مرکزی زمین به دنبال توپ بود. او پاس نرم مدافع حریف را با لمس توپ ربود و سپس با شوت از راه دور دروازه‌بان حریف که بیش از حد جلو آمده بود را با یک شوت غافلگیر کرد. این گل فوق‌العاده بود. دو بار لمس توپ و یک شلیک ۴۰متری.

مهدی طارمی فقط به چند ثانیه نیاز داشت تا یکی از زیباترین گل‌های این فصل لیگ برتر پرتغال را به نام خود ثبت کند. این چهارمین گل مهدی طارمی در فصل جدید لیگ برتر پرتغال بود…. می‌شود گفت مهدی طارمی اکنون به یک بازیکن غیر‌قابل بحث در تیم کنسیسائو تبدیل شده است؛ نه‌تنها در لیگ برتر پرتغال بلکه در آوریل گذشته با یک حرکت آکروباتیک دروازه تیم چلسی را در لیگ قهرمانان اروپا باز کرد.»
این فقط یکی از تحلیل‌ها و واکنش‌ها به گل باورنکردنی مهدی طارمی مقابل ژیل ویسنته است.

البته فوتبال جهان از این دست گل‌ها زیاد به خود دیده است. نمی‌توان گل طارمی را باورنکردنی دانست اما استفاده از این صفت برای گل او مقابل ژیل ویسنته، فقط و فقط به این دلیل است که آن را مهدی طارمی به ثمر رسانده‌. کیست که فرصت‌های صددرصدی او در پرسپولیس و تیم ملی را که از دست رفته‌اند فراموش کرده باشد؟ فرصتی که او در دقیقه‌۹۰ بازی مقابل پرتغال در جام جهانی از دست داد، اگر گل می‌شد، ایران را صدرنشین گروه مرگ می‌کرد!

کافی است در گوگل فرصت‌های از دست رفته طارمی را سرچ کنید تا با انبوهی از ویدئوها و کلیپ‌ها مواجه شوید. اما حالا در پرتغال از وسط زمین دروازه حریفان را باز می‌کند! او هفته گذشته یک بار هم برای پورتو دبل کرد و دو هفته پیش از وسط زمین پا به توپ حرکت کرد و در حالی که مدافع حریف رهایش نمی‌کرد، از زاویه‌ای بسته دروازه حریف را باز کرد. گل کردن این توپ خیلی سخت‌تر از گل کردن آن فرصت مقابل تیم ملی پرتغال بود. چه اتفاقی افتاده؟‌

همدم خوشی‌های محسن مسلمان و پای ثابت کنسرت خواننده‌های درجه دو پاپ در تهران و عینک‌های تزئینی و شلوارهای کوتاه و عکس‌های مشترک عاشقانه با سحر قریشی و بعد هم آن جنجال نابود کننده ترکیه و پنالتی دو ضرب با رامین رضائیان و فرصت‌های صد‌درصد گلزنی که با عدم تمرکز لازم از دست می‌داد و…؟ پس این طارمی جدید از کجا آمده‌؟‌

این فوتبالیست مدرن و باهوش و پرتلاش که در هربازی بیش از سیزده کیلومتر می‌دود و موقعیت‌ها را مثل عقاب شکار می‌کند و بعد هم با اعتماد به نفس جلوی دوربین‌ها انگلیسی حرف می‌زند؟ نه فقط در پورتو حتی در تیم ملی هم کلاس بالای خودش را به نمایش می‌گذارد‌. ‌این همان مهدی است‌؟سبک زندگی‌اش چه تغییری کرده؟‌چه کسی پشت این دگردیسی اعجاب‌برانگیز است؟‌یک محافظ‌؟‌یک محبوبه ؟‌یا اراده شخصی‌؟ شاید بد نباشد تحقیقاتی هم صورت بگیرد، ممکن است آن طارمی که در پرسپولیس بازی می‌کرد، بَدَل این طارمی باشد! اصلا شاید هم یک تناسخ واقعی رخ داده است.

کدخبر: ۴۱۶۶۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر