کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۷۴۴
تاریخ خبر:

صف‌بندی سیاسی پشت سنگر کرونا

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | دیروز صبح، شایعه شد که قالیباف کرونا گرفته است. احسان عسگری، رئیس دفتر قالیباف عکس گذاشت که ساعت ۶ و نیم صبح است و «دکتر» دنبال کار است و کار و کار. هم قالیباف مثل شهرداری دارد رفتار می‌کند هم اطرافیانش. انگار نه انگار که اینجا مجلس است و کمی قواعدش فرق دارد. بگذریم.

شب قبل از این حرف و بحث‌ها رئیس دفتر روحانی مصاحبه کرده بود با خبرگزاری ایلنا و گفته بود چقدر باید به مجلسی‌ها بگوییم که خلاف پروتکل عمل نکنید. ادامه همان دعوایی که از هفته قبل آغاز شد. وقتی قالیباف روز قبل از جلسه سران قوا رفت به ICU کرونایی‌های بیمارستان امام خمینی و روحانی چند ساعت بعد اعلام کرد به جلسه سران قوا نخواهد رفت چون قالیباف پروتکل را رعایت نکرده است.

اصولگرایان از همان موقع دعوا را شروع کردند. گفتند روحانی ترسو است و در قرنطینه و قالیباف شجاع است و در میدان. حرفشان جواب ساده‌ای داشت. اطرافیان روحانی گفتند ما همان‌طور رفتار می‌کنیم که رهبری رفتار کردند و دستور دادند اما ظاهرا مجلسی‌ها پروتکل خود را داشتند. کارهای دیگری هم کردند.

زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران که خیلی تا به حال به حرف‌های او گوش داده نشده هم قبل از اینکه دعوا شروع شده باشد مصاحبه کرده و از قالیباف ستایش کرده بود. تلویزیون آن را نشان داد. رابطه بد وزارت بهداشت و دولت بدتر هم شد. بعد از دو قطبی وزیر بهداشت با واعظی و بعد با نوبخت، حالا یک دوقطبی زالی - روحانی ایجاد شده بود. (اگر چند روز آینده او برکنار شد هم نباید تعجب کرد. روحانی در این موارد شوخی ندارد)

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در جلسه دولت گفت بیایید با هم دوست باشیم و وقت وحدت است ولی تذکر هم داد که اگر سیل بیاید؛ نباید رفت در آن میان. اصولگرایان پاسخ این حرف را همان شب دادند. با میکس کردن سخنان روحانی و یک تکه از سخنان حاج قاسم سلیمانی و شهید اصغر پاشاپور در یک منطقه عملیاتی. پاشاپور به حاج قاسم می‌گوید نرو جلو و خطرناک است و حاج قاسم تشر می‌زند که «بابا آقا اصغر! زشته به خدا!»

ماجرا ظاهرا تمام شده بود که رسیدیم به مصاحبه جمعه شب واعظی و آتش در روز شنبه دوباره شعله گرفت. قالیباف که عضو ستاد ملی کرونا نیست دیروز مسئولان مبارزه با کرونا را دعوت کرد به مجلس و در آنجا جواب سیل را داد و از پرستاران ستایش کرد که در مقابل سیل ایستاده‌اند و درمورد معاش‌شان حرف زد. ۱۵۰۰پرستار هم هوای رئیس مجلس را داشتند و نامه نوشتند و گفتند آفرین که رفتی به بیمارستان امام.

نمایندگان تهران اما از همه جالب‌تر بودند که دیروز رفتند به مرکز بهداشت غرب تهران و بعد گان پوشیدند و دوباره رفتند به یک بخش مراقبت از بیماران کرونایی در بیمارستان رسول‌اکرم. (عکس بالا)
باور می‌کنید در روزی که دلار به مرز ۳۱ هزار تومان رسیده و هنوز بیش از ۲۰۰ نفر در این کشور به خاطر کرونا می‌میرند؛

این‌ها قصه اصلی سیاست ایران در هفته گذشته باشد؟ باور کنید. واقعیت همین است. کاش دوستان بس کنند. کاش بنشینند پشت میزشان و کارشان را بکنند. کاش اگر هم می‌روند بیمارستان مریض نشوند. کاش عکاس نبرند اصلا. ما می‌دانیم شما به فکر مایید. بس کنید لطفا. به کارتان بپردازید.

کدخبر: ۳۵۳۷۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر