کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۳۶۵
تاریخ خبر:

صرفه‌اقتصادی ‌اجاره ‌واحدهای مسکونی بدون آسانسور

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| اجاره آپارتمان‌هایی که در طبقات چهارم به‌بعد ساختمان‌ها قرار گرفته‌اند و همزمان بدون آسانسور هستند، اغلب ارزان‌تر از دیگر واحدها است. این خانه‌ها به‌خاطر داشتن پله‌های زیاد از فهرست افراد میانسال یا کسانی که بالا رفتن از پله‌ها را دوست ندارند، خط می‌خورند. بیشتر خانه‌هایی که چنین شرایطی دارند، در طبقه چهارم به‌بعد قرار گرفته‌اند و از عمر آنها حداقل ۱۰سال می‌گذرد. نگاه سرسری به آگهی آپارتمان‌های بدون آسانسور نشان می‌دهد که فراوانی چنین واحدهایی در غرب پایتخت بیشتر است.

برای پول پیش واحدهایی که در طبقه چهارم یا پنجم قرار گرفته‌اند و باید برای رسیدن به آنها از پله استفاده کرد، حداقل به ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارید. این میزان ممکن است تا ۳۰۰ میلیون هم بالاتر برود و اگر قصد شما سکونت در واحدهای بالای ۱۰۰ متر باشد، ممکن است مجبور شوید حدود یک میلیارد تومان پول پیش بپردازید. با همه اینها وقتی بخواهید اجاره خانه‌های بدون آسانسور را با خانه‌هایی که آسانسور دارند مقایسه کنیم، این واحدها قیمت مناسب‌تری دارند.

مثلا آپارتمانی ۶۰ متری در خیابان نارمک که یک اتاق خواب دارد و در سال ۱۳۹۰ ساخته شده و دارای آسانسور و پارکینگ است، با ودیعه ۲۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی آگهی شده. این در حالیست که اگر از خیر آسانسور بگذرید، واحدی ۶۰ متری در نارمک هست که سال ساخت آن ۱۳۹۰ بوده و در طبقه چهارم قرار دارد، که پول پیش آن ۱۰۰ میلیون تومان کمتر است اما اجاره‌ مشابهی دارد.

‌آپارتمان‌ها تا ۶۰ متر
یک آپارتمان ۵۵ متری که ۱۱ سال قبل در خیابان مجیدیه تهران ساخته شده و یک اتاق خواب دارد، ماهی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول می‌خواهد. البته نباید فراموش کنید که پول پیش چنین خانه‌ای ۱۵۰ میلیون تومان است. واحد مورد نظر پارکینگ و آسانسور ندارد و در طبقه چهارم از یک ساختمان چهار طبقه قرار گرفته و انباری دارد. با ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهی چهار میلیون تومان اجاره می‌توانید واحدی ۴۷متری اجاره کنید که در سال ۱۳۸۵ ساخته شده و یک اتاق خواب دارد. این خانه انباری دارد اما اگر ماشین دارید، باید فکری به حال جای پارک خود کنید.

در هر طبقه این ساختمان سه واحد قرار گرفته و به گفته آگهی، خانه بالکن و نور فراوان دارد و در خیابان جیحون قرار گرفته است. در شاهین شمالی یک واحد ۶۰ متری آگهی شده که ۱۲ سال سن دارد و یک خوابه است. برای رهن این خانه به ۴۰۰ میلیون تومان پول نیاز دارید و در عوض لازم نیست نگران پرداخت اجاره ماهیانه باشید. واحدی که در موردش صحبت می‌کنیم در طبقه چهارم ساختمان چهار طبقه قرار گرفته و پارکینگ و انباری هم دارد.

یک ۶۰ متری دیگر در خیابان سراج، ۵۰ میلیون پول پیش و ماهی چهار میلیون تومان اجاره می‌خواهد. این خانه ۱۶ سال ساخت بوده و یک اتاق خواب دارد و فاقد پارکینگ است. اما می‌توانید روی انباری آن حساب کنید. در خیابان نارمک اگر ۱۰۰ میلیون تومان برای ودیعه داشته باشید و بتوانید ماهی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره بدهید، یک واحد ۶۰ متری دو خوابه که در سال ۱۳۹۰ ساخته شده، انتظارتان را می‌کشد.

این خانه پارکینگ دارد. واحدی ۵۵ متری در آذری که ۱۱ سال از عمر آن گذشته و یک اتاق خواب دارد، ماهی یک میلیون و نیم اجاره می‌خواهد و پول پیش تعیین شده برای آن، ۲۰۰ میلیون تومان است. این خانه که در طبقه چهارم قرار گرفته، پارکینگ ندارد و از بین امکانات، فقط دارای انباری است. البته بد نیست بدانید که این آپارتمان دارای بالکن هم هست. خانه‌ای ۶۰ متری و دو خوابه که در سال ۱۳۹۰ ساخته شده، در خیابان طرشت با ۳۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی یک میلیون تومان اجاره آگهی شده است و پارکینگ و انباری هم دارد.

آپارتمان‌های تا ۸۰ متر
آپارتمانی ۷۰ متری که سال ۱۳۹۱ ساخته شده و در خانی‌آبادنو قرار گرفته، با ۱۵۰ میلیون پول پیش، ماهی سه میلیون تومان اجاره می‌خواهد. این خانه یک اتاق خواب دارد و امکاناتی از قبیل آسانسور، پارکینگ و انباری ندارد. خانه‌ای ۶۵ متری در خیابان مخصوص آگهی شده که ۱۶ سال از زمان ساخت آن گذشته و یک خوابه است. این خانه آسانسور، پارکینگ و انباری ندارد و تک واحدی است. اما بالکن دارد. در شاهین شمالی با ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود واحدی یک خوابه رهن کرد که فاقد آسانسور است، اما پارکینگ و انباری دارد.

متراژ این خانه ۶۳ متر بوده و یک خوابه است و تراس هم دارد. در بین آگهی‌ها به خانه‌ای ۷۰ متری برخوردیم که دو اتاق خواب دارد و از عمر آن ۱۷ سال می‌گذرد. این خانه انباری دارد اما باید فکری به حال ماشین خود کنید. برای رهن این واحد که کاملا بازسازی شده، به ۴۵۵ میلیون تومان پول نیاز دارید. برای اجاره خانه‌ای ۶۵ متری در جنت‌آباد شمالی که پارکینگ و آسانسور نداشته اما انباری دارد، به ۳۵۰ میلیون تومان ودیعه نیاز دارید و نباید اجاره‌ای پرداخت کنید.

این خانه در سال ۱۳۸۷ ساخته شده و یک اتاق خواب دارد. خانه‌ای ۷۰ متری در مرزداران آگهی شده که دو اتاق خواب دارد و در سال ۱۳۸۶ ساخته شده است. برای سکونت در این واحد که در طبقه پنجم قرار گرفته، به ۲۵۰ میلیون تومان پول پیش نیاز دارید و باید بتوانید ماهی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای اجاره هزینه کنید. این خانه پارکینگ و انباری دارد و بازسازی نشده. اما تمیز است. در فلکه اول صادقیه، واحدی آگهی شده که دو اتاق خوابه بوده و ۷۸ متر وسعت دارد.

این واحد ۱۶ سال ساخت، در طبقه پنجم قرار گرفته و برای اینکه بتوانید ساکن آن شوید، باید ۴۰۰ میلیون تومان ودیعه پرداخت کنید و ماهی چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پول بدهید. ساختمانی که واحد مورد نظر ما در آن قرار گرفته، پارکینگ دارد. رهن واحدی ۷۰ متری در خیابان جمهوری که از عمر آن ۱۷ سال گذشته و دو اتاق خواب دارد، ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این خانه در طبقه چهارم قرار گرفته و انباری و پارکینگ دارد.

آپارتمان‌های تا ۱۰۰ متر
خانه‌ای با وسعت ۹۳ متر در دهکده المپیک که قبل از سال ۱۳۷۰ ساخته شده و دو اتاق خواب دارد، ۴۱۵ میلیون تومان رهن داده می‌شود. این خانه در طبقه چهارم آپارتمانی چهار طبقه قرار گرفته و انباری و پارکینگ دارد. به همین دلیل هرچند مجبورید تا طبقه آخر بدون آسانسور بروید، اما خیالتان بابت جای پارک ماشین راحت است. در توضیح امکانات خانه آمده است که شما می‌توانید در پارکینگ دو خودرو پارک کنید و ویوی مشجری را مقابل چشم خود خواهید داشت.

خانه‌ای ۱۰۰ متری که در سال ۱۳۷۱ ساخته شده و دو خوابه است، ۴۹۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود. این آپارتمان در میدان ولیعصر واقع شده و واحد مورد نظر در طبقه چهارم و آخر قرار گرفته است و پارکینگ هم ندارد. اگر شما از جمله افرادی هستید که به داشتن انباری اهمیت می‌دهند، بد نیست بدانید که این واحد انباری دارد و در کوچه‌ای دنج و آرام قرار گرفته است و دسترسی آن به مترو و بی‌آر‌تی بسیار خوب توصیف شده. برای اجاره خانه‌ای ۱۰۰ متری در بهارشمالی که دو خوابه و قدیمی‌ساز است، ۳۰۰ میلیون پول به عنوان ودیعه و ماهی هفت میلیون تومان اجاره نیاز دارید.

این خانه در طبقه چهارم قرار گرفته و علاوه بر آسانسور، پارکینگ و انباری هم ندارد. البته خانه نوسازی شده و نورگیر خوبی دارد و هر دو اتاق خواب دارای کمد دیواری است. خانه‌ای ۸۳ متری و دو اتاق خوابه که قبل از سال ۱۳۷۰ ساخته شده و در خیابان خاقانی قرار دارد، ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه می‎خواهد. البته برای اینکه بتوانید ساکن این خانه شوید، باید ماهی شش میلیون تومان هم به‌عنوان اجاره پرداخت کنید. از بین امکانات مرسومی چون پارکینگ و انباری، این خانه هیچ‌کدام را ندارد. در خیابان پونک آپارتمانی چهار طبقه قرار دارد که در سال ۱۳۸۴ ساخته شده است. این خانه در طبقه آخر قرار گرفته و پارکینگ دارد.

اما فاقد انباری است و همانطور که حدس می‌زنید، آسانسور هم ندارد. خانه بازسازی شده و نورگیر خوبی دارد. برای اینکه بتوانید ساکن این خانه دو خوابه و ۹۰ متری شوید، به ۲۰۰ میلیون پول پیش و ماهی هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره نیاز دارید. یک واحد ۸۵ متری در خیابان آذربایجان، دو خوابه است و برای اینکه بتوانید آن را اجاره کنید به ۲۰۰ میلیون پول پیش و ماهی شش میلیون تومان اجاره نیاز دارید. این خانه فقط انباری دارد و خبری از پارکینگ نیست.

آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر
خانه‌ای ۱۰۷ متری در خیابان یوسف‌آباد قرار دارد که ساخت آن به سال ۱۳۷۱ برمی‌گردد. کولر گازی دارد و دو خوابه است. برای اجاره چنین واحدی شما به ۲۵۰ میلیون تومان ودیعه نیاز دارید و باید ماهیانه ۱۰ میلیون تومان پول پرداخت کنید. واحدی که برای اجاره آگهی شده، در طبقه چهارم قرار گرفته و در هر پاگرد دو واحد وجود دارد. خانه دارای تراس، پارکینگ و انباری است و نیازی نیست نگران جای پارک باشید. آپارتمانی ۱۲۰ متری در خیابان گاندی که ۳۰ سال از عمر آن می‌گذرد، ۲۰۰ میلیون ودیعه می‌خواهد و اجاره آن ماهی ۱۸ میلیون تومان است.

این خانه دو اتاق خوابه در طبقه چهارم قرار گرفته و پارکینگ و انباری دارد و نورگیر است. در خیابان ایتالیا، واحدی ۱۰۵ متری آگهی شده که از عمر آن بیش از ۳۰ سال می‌گذرد. این واحد در طبقه چهارم قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری ندارد. برای اینکه بتوانید صاحب این خانه شوید باید ۲۰۰ میلیون تومان پول پیش بدهید و ماهی هفت میلیون تومان هم به عنوان اجاره پرداخت کنید. یک واحد ۱۲۲ متری در خیابان قیطریه، در سال ۱۳۷۰ ساخته شده و دو اتاق خواب دارد. رهن کامل این خانه در طبقه چهارم، یک میلیارد تومان است و اجاره‌ای ندارد. این ساختمان انباری و آسانسور ندارد اما دارای پارکینگ است.

برای سکونت در خانه‌ای ۱۳۰ متری که قبل از سال ۱۳۷۰ ساخته شده و سه اتاق خواب دارد، باید ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش بدهید و ماهی ۱۰ میلیون هم بابت اجاره پرداخت کنید. این خانه در تهرانپارس غربی واقع شده و پارکینگ و انباری دارد. برای اینکه بتوانید ساکن خانه‌ای ۱۶۰ متری در تهران‌نو شوید که سه اتاق خواب دارد و ۳۰ سال قبل ساخته شده، باید ۲۰۰ میلیون تومان پول پیش بدهید و اجاره ماهانه آن هم هشت میلیون تومان است. این واحد که در طبقه چهارم قرار گرفته، آسانسور ندارد، اما دارای پارکینگ و انباری است و در یک فرعی دنج قرار گرفته است. در آگهی آمده که این آپارتمان تک واحدی است.

آپارتمان‌های آسانسور دار چقدر اجاره داده می‎شوند؟
در خیابان مجیدیه شمالی یک واحد ۵۵ متری قرار دارد که در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و یک خوابه است. این خانه در طبقه چهارم قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد. برای اینکه بتوانید ساکن چنین واحدی شوید که به گفته صاحبخانه، در یکی از فرعی‎های خوب مجیدیه قرار گرفته، به ۲۸۰ میلیون تومان پول پیش نیاز دارید و باید ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان اجاره پرداخت کنید. آپارتمانی ۶۰ متری در خیابان نارمک که یک اتاق خواب دارد و در سال ۱۳۹۰ ساخته شده و دارای آسانسور و پارکینگ است، با ودیعه ۲۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در دسترس قرار دارد.

برای رهن یک واحد ۷۰ متری در خانی‌آبادنو که آسانسور و پارکینگ داشته و یک اتاق خواب دارد، باید ۳۴۵ میلیون تومان پول بدهید. این واحد در طبقه چهارم قرار گرفته است. در خیابان صادقیه اگر سراغ واحدی ۸۰ متری بروید که نوساز و دو خوابه است و در طبقه پنجم قرار گرفته، به ۳۰۰ میلیون تومان برای پول پیش نیاز دارید و باید ماهی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره بدهید. این خانه فول امکانات است و علاوه بر آسانسور، پارکینگ و انباری هم دارد. رهن یک واحد ۸۰ متری در دهکده المپیک که نوساز و فول امکانات است، ۵۵۰ میلیون تومان پول می‌خواهد.

این خانه در طبقه ششم برجی ۱۷ طبقه واقع شده است. اجاره واحدی ۹۰ متری در پونک که در طبقه هفتم قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ دارد، ماهی پنج میلیون تومان است و البته باید برای پول پیش آن ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. اجاره واحدی ۱۱۰ متری در یوسف‌آباد، یک میلیارد و ۳۵۰ پول به‌عنوان رهن می‌خواهد. این آپارتمان در سال ۱۳۹۱ ساخته شده و واحد مورد نظر در طبقه چهارم قرار گرفته و فول امکانات است. برای اجاره واحدی ۱۲۰ متری با آسانسور، انباری و پارکینگ در خیابان گاندی که دو خوابه است و در سال ۱۳۸۰ ساخته شده به ۸۶۰ میلیون تومان به عنوان رهن نیاز دارید. این واحد در طبقه پنجم ساختمان قرار گرفته است.

کدخبر: ۴۶۹۳۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر