کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۷۳۲
تاریخ خبر:

شکست محدودیت‌ها با اجاره خودروهای بومی در شمال

شواهد و گزارش‌های رسمی طی روزهای اخیر نشان می‌دهد مازندران با سخت‌ترین موج همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است و آمار حدود پنج هزار نفری مراجعه مبتلایان سرپایی و رسیدن تعداد بستری‌های کوویدی به دو هزار نفر مهری تایید بر این مسئله است. اما بی‌توجهی به محدودیت‌ها و پروتکل‌ها روز بیشتر از روزهای قبل دیده می‌شود. اجاره خودروها با پلاک بومی برای تردد بدون دردسر مسافران در شهرها یکی دیگر از روش‌های بی‌توجهی به پروتکل‌ها و دور زدن محدودیت‌هاست که این روزها در برخی مناطق مازندران دیده می‌شود.

در این بازار پرهیاهوی مسافرت که دردی مضاعف بر زخم موج پنجم کرونا مازندران محسوب می‌شود، بازارگرمی اجاره ویلاهای استیجاری به سوژه داغ رسانه‌ای تبدیل شده است که بر خلاف روزهای عادی به ارقام نجومی چندین میلیونی و حتی بیش از ۱۰ میلیون در برخی مناطق گردشگرپذیر استان رسیده است. در این بین به دلیل محدودیت‌های تردد، بازار اجاره خودروها با پلاک بومی نیز در بعضی مناطق داغ شده است. به طوری که اجاره خودروهای بومی به مسافران برای گشت و گذار راحت‌تر آن‌ها در استان همانند ویلاخوابی‌ها خبر از ارقام چندین میلیونی می‌دهد.

در برخی شهرهای ساحلی استان اجاره خودروهای شخصی با پلاک بومی به مسافران به یکی از راه‌های فرار از محدودیت کرونایی تردد خودروهای غیربومی تبدیل شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از برخی شهرهای استان همچون محمودآباد، سرخرود و نور صحت این اتفاق را نشان می‌دهد و قیمت برخی خودروها به روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان نیز رسیده است. این مسئله می‌تواند به نوعی اثرگذاری محدودیت‌ها را خنثی کرده و حضور غیر بومیان در اماکن عمومی را به امری عادی تبدیل کند. اتفاقی که به طور حتم مدیریت کرونا را در یکی از سخت‌ترین موج‌های همه‌گیری سخت خواهد کرد.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد اجاره خودروهای با پلاک بومی برای عده‌ای از مسافران به آلترناتیوی برای عبور از محدودیت‌ها تبدیل شده است و بار دیگر مازندران را با پدیده‌ای تازه در مواجهه به ویروس کرونا مواجه کرده است. استانی که در روزهای اخیر با رشد ۶۰۰ درصدی بستری کرونایی مواجه بوده و تعداد بیماران از ۳۱۵ در اول تیر به دو هزار و ۴۲ نفر در ۳۰ تیر رسیده و در همین مدت آمار فوتی‌های استان از ۱۳۰ نفر عبور کرده است.

ایانا

کدخبر: ۴۰۳۷۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر