کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۲۷۱
تاریخ خبر:

شکستگی دست ملکه سوئد در قصر سلطنتی ‌

روزنامه هفت صبح | سایت استکهلمیان، سایت ایرانیان مقیم سوئد، در خبری نوشت: «روز دوشنبه ۱۵ فوریه علیاحضرت سیلویا ملکه سوئد به‌دنبال زمین خوردن در قصر سلطنتی دچار شکستگی دست شد. به گفته سخنگوی دربار پادشاهی، ملکه سوئد که ۷۸ سال دارد، به دنبال زمین خوردن در قصر «دروت نینگز هولم» که اقامتگاه خصوصی خانواده سلطنتی به شمار می‌رود، دچار شکستگی دست راست شد.

بر اساس همین گزارش، ملکه سوئد جهت دریافت درمان با آمبولانس به بیمارستان «دنده رید» فرستاده شده است. دست راست ملکه در بیمارستان گچ گرفته شد. حال وی با وجود حادثه پیش آمده خوب گزارش شده است. سالانه ۳۰۰ نفر در سوئد به‌واسطه زمین خوردگی شدید نیاز به مراجعه به بیمارستان پیدا می‌کنند. ۱۰ درصد این افراد از سالمندان تشکیل شده‌اند.»

همین سایت در معرفی او نوشته است: «ملکه سوئد، «سیلویا ریناته سورلات» نام دارد و از سال ۱۹۷۶، همسر کارل گوستاو شانزدهم پادشاه این کشور است. او خود یک مهاجر است و در ۲۳ دسامبر سال ۱۹۴۳ و در اوج جنگ خانمان‌سوز جهانی دوم در هایدلبرگ آلمان از مادر برزیلی و پدری آلمانی زاده شد. سه ساله بود که خانواده‌اش به سائوپائولوی برزیل نقل مکان کردند و سیلویا بیشتر دوران کودکی‌اش را در کشور برزیل سپری کرد.

سیلویا در سال ۱۹۵۷ و در سن ۱۴ سالگی به آلمان غربی بازگشت و در سال ۱۹۶۹ با مدرک زبان اسپانیایی از مدرسه مترجمی مونیخ فارغ‌التحصیل شد. او سپس در سفارت آرژانتین در مونیخ به عنوان مترجم مشغول کار شد. او در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲، کمپینی تبلیغاتی برای شهر مونیخ را رهبری می‌کرد و در همان زمان با کارل گوستاو، ولیعهد وقت سوئد آشنا شد.

آشنایی این دو در حدود چهار سال به طول انجامید و در این مدت کارل گوستاو در سال ۱۹۱۳ به پادشاهی سوئد رسید. سیلویا و کارل گوستاو سرانجام در ۱۹ ژوئن سال ۱۹۷۶ با یکدیگر ازدواج کردند. زوج سلطنتی سوئد صاحب سه فرزند شدند: ویکتوریا (زاده ۱۴ ژوئیه ۱۹۹۷) که امروز ولیعهد سوئد است، کارل فیلیپ (زاده ۱۳ مه ۱۹۷۹) و مادلین (زاده ۱۰ ژوئن ۸۲/۱۹).

این سه فرد مجموعا هفت فرزند هم دارند که بزرگ‌ترین‌شان، ۹ ساله و کوچک‌ترین‌شان دو ساله است. سیلیویا پس از رسیدن به شهبانویی سوئد بیشتر وقت و انرژی خود را معطوف سازمان‌هایی کرد که نیازهای کودکان را برآورده می‌ساختند و عمده‌ترین تلاش‌هایش در زمینه پایان بخشیدن به سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان بود.

سیلویا همچنین در سال ۱۹۹۹ بنیاد جهانی کودکان را پایه‌گذاری کرد که از وظایف این سازمان، بهبود شرایط زندگی کودکان و نوجوانان سراسر دنیا است. از سیلویا همچنین به‌عنوان یکی از خوش‌پوش‌ترین زنان اروپا نام برده می‌شود. لباس او در ضیافت مجللی که هر ساله به افتخار آلفرد نوبل و اعطای جوایز نوبل در استکهلم برگزار می‌شود، در جهان مد و رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.»

البته این را هم بگوییم که نکته منفی کارنامه سیلیویا این است که پدر او متهم است که در طول جنگ جهانی دوم مامور مخفی سرویس خارجی حکومت نازی بوده است. ادعایی که مورد تایید قرار نگرفته و حتی ملکه از تلویزیونی که مستندی در این زمینه ساخت هم شکایت کرده است.

کدخبر: ۳۷۴۲۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر