کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۰۲۰۴
تاریخ خبر:

شکایت پرسپولیس در پرونده آل کثیر شکست خورد

کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم دادگاه داوری CAS مبنی بر رد اعتراض باشگاه پرسپولیس ایران درباره تصمیم کمیته استیناف AFC در ۵ نوامبر ۲۰۲۰ خبر داد. سایت ای‌اف سی بیانیه زیر را در ارتباط با شکایت پرسپولیس در پرونده عیسی آل کثیر، دقایقی قبل روی خروجی خود قرار داد:

در تاریخ ۴ اکتبر ، کمیته انضباطی و اخلاق AFC به این نتیجه رسید که عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس با حرکتی در جریان بازی لیگ قهرمانان آسیا، ماده ۵۸.۱ از مقررات انضباطی و اخلاقی فدراسیون را نقض کرد. در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۰ در دوحه در مقابل پاختاکور انجام داد و ای آف سی تصمیم گرفت برای مدت شش ماه او را از شرکت در هر فعالیت مربوط به فوتبال محروم و ۱۰ هزار دلار جریمه کند.

سپس کمیته استیناف AFC تصمیم گرفت درخواست تجدیدنظر پرسپولیس را درباره تصمیم کمیته انضباط و اخلاق رد کند. دادگاه داوری ورزش تصمیم به تأیید تصمیم کمیته استیناف AFC گرفت ، این بدان معناست که آقای عیسی آل کثیر باید کل دوره تعلیق را کامل سپری کند و ارزش کامل جریمه را پرداخت کند.ماده ۵۸.۱ آیین نامه انضباطی و اخلاقی AFC می گوید: هر شخصی که با گفتار یا اعمالی که شامل تحقیر ، تبعیض یا تحریف ، در رابطه با نژاد ، رنگ پوست ، جنسیت ، توانایی‌های جسمی و زبان است یا به حیثیت شخص یا گروهی، سن، ظاهر ، مذهب ، عقاید سیاسی ، ثروت ، ملیت ، گرایش جنسی ، ملیت یا منشأ ملی و اجتماع توهین کند، مرتکب تخلف شده است.

طبق ماده ۳ اساسنامه AFC ، اصل اساسی کنفدراسیون این است که انواع تبعیض علیه کشورها ، مردم و گروه ها بر اساس نژاد ، رنگ پوست ، ملیت و اجتماعی ، جنسیت ، توانایی ها ، زبان ، سن ، شکل ظاهری دین ، عقاید سیاسی ، عقاید دیگر ، ثروت ، منشا و گرایش جنسی ممنوع است و در نهایت با تعلیق یا رد صلاحیت مجازات می شود.

گفتنی است محرومیت عیسی آل کثیر ۱۳ فروردین به پایان می‌رسد و وی میتواند از نخستین بازی لیگ برتر پرسپولیس در سال ۱۴۰۰ برای تیم گل‌محمدی به میدان برود.

کدخبر: ۳۸۰۲۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر