کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۳۶۱
تاریخ خبر:

شناسا‌یی و دستگیری زوج سارق مسافرنما

رئیس کلانتری ۱۶۴ قائم از دستگیری سارق مسافر‌نما و همدستش خبر داد و گفت: متهمان تحت پوشش مسافر و راننده مسافرکش زورگیری می‌کردند. سرهنگ محمدباقر قدم‌زاده، رئیس کلانتری ۱۶۴ قائم در تشریح حادثه سرقت خودروی پراید تشریح کرد: صبح روز نهم تیرماه یک مرد و زن در میدان امام حسین تحت عنوان مسافر، سوار یک پراید سفید رنگ می‌شوند و مقصدشان را بلوار اوشان معرفی می‌کنند.

در مقصد مورد نظر، مرد با اسپری گاز اشک‌آور که به همراه داشته است به صورت راننده پراید اسپری می‌کند و بعد از پیاده کردن راننده، با کمک زن همدستش، خودروی پراید را به سرقت می‌برند. خودرو مذکور، پراید سفید رنگی بوده که رقم اول پلاکش ۲۱ و حرف شناسایی واو بوده است. در محل حادثه مسافر قلابی که برای پیاده کردن راننده پراید از خودرو پیاده می‌شود، یک‌سری کاغذ از جیب‌هایش می‌ریزد و مامور ۱۱۰ که در محل برای تهیه گزارش مال‌باخته حضور داشته است، بعد از تحقیقات به تیم عملیاتی کلانتری گزارش می‌دهد سارق در محل سرقت از خودش سرنخ به جا گذاشته ‌.

تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۴ قائم بررسی دقیقی از سرنخ به جا مانده انجام می‌دهد و ‌ در میان کاغذها به یک برگه گزارش ۱۱۰ برمی‌خورد که آقایی حدود ۲۲،۲۳ ساله چند روز قبل از حادثه در محله اتابک تهران با چند نفر درگیر ‌ و زد و خورد کرده و سپس با ۱۱۰ تماس گرفته و درخواست مامور داشته‌اند. کنار این برگه ۱۱۰ یک رسید خرید از دستگاه پوز بانکی نیز قرار داشته است که این رسید مربوط می‌شده به یک کله‌پزی به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان که دقیقا یک ساعت قبل از وقوع سرقت پرداخت شده بود.

طبق گمان‌ها این زن و مرد اطراف میدان امام حسین کله‌پاچه خورده بودند و ۱۵۰ هزار تومان کارت کشیده و رسیدش هم کنار برگه شکایت ۱۱۰ وجود داشت. تیم عملیات کلانتری ۱۶۴ قائم با استفاده از این دو سرنخی که داشتند، محل حضور سارق را شناسایی می‌کنند و شبانه به آنجا می‌روند و منتظر می‌مانند تا سارق به محل بیاید که خبری از سارق نمی‌شود اما روز بعد سرقت دیگری به کلانتری ۱۶۴ قائم اعلام می‌شود که دو نفر آقا با یک دستگاه پراید در تره‌بار پروین، اقدام به سوار کردن یک خانم به عنوان مسافر کرده‌اند و ‌ حین رساندن این خانم‌،‌از اسپری گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند .

سپس با سیم‌چین النگوهای این زن را از دستش درآورده‌اند و سپس از خودرو پیاده‌اش کرده‌اند. این خانم مسافر فقط موفق شده است پلاک این خودرو را یک لحظه ببیند که ۲۱ واو بوده است. قبل از اینکه این خانم سوار خودرو شود دقت کرده و متوجه بخشی از شماره پلاک می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تیم عملیات ۱۶۴ قائم، ظن‌شان به همان نفراتی که در اوشان سرقت را انجام داده بودند برود.

به منظور بررسی بیشتر تیم عملیاتی ۱۶۴ قائم، مجدد به آدرس اتابک می‌روند و روز دهم تیرماه موفق می‌شوند فرد مورد نظر را شناسایی و در محل مورد نظر که همان محله اتابک بوده دستگیر کنند و به محل کلانتری بیاورند. بعد از اینکه این نفرات را به کلانتری می‌آورند، فرد ۲۳ ساله که فاقد سابقه کیفری هم هست به سرقت خودرو ‌، زورگیری با تهدید اسپری گاز اشک‌آور و قیچی کردن النگوهای آن خانم که در بازار تره‌بار تحت عنوان مسافر سوار خودرو پراید شده بود، اقرار می‌کند.

ارزش تقریبی هر کدام از النگوها حدود ۱۵ میلیون تومان برآورد شده است. این فرد در کلانتری ۱۶۴ قائم اعتراف می‌کند: روز نهم تیرماه به همراه نامزدش سرقت پراید در منطقه اوشان را انجام داده ‌ و بعد با خودرو نامزدش را به خانه رسانده است. سپس به کمک یکی از دوستانش که بچه‌ محل بودند، اقدام به سرقت و زورگیری از خانم در محل تره‌بار کرده است. خانم شاکی به کلانتری دعوت و اظهاراتش ثبت می‌شود و خودرو و نفرات را هم شناسایی می‌کند.

همچنین صاحب خودروی پراید هم به محل مراجعه می‌کند. او یک پیرمرد بوده و سارق خودرواش را شناسایی می‌کند. این سارق ۲۳سال سن داشته و دستگیری نامزد سارق نیز در دستور کار کلانتری قرار می‌گیرد. سرهنگ محمدباقر قدم‌زاده، رئیس کلانتری ۱۶۴ قائم در خصوص حادثه رخ داده به شهروندان توصیه می‌کند: تا جایی که امکان دارد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند یا با استفاده از تاکسی‌های سبز و زردرنگ تردد کنند، به ویژه خانم‌ها از سوار شدن به خودروهای مسافربر شخصی خودداری کنند چرا که افرادی تبهکار در پوشش مسافرکش اقدام به اعمال مجرمانه می‌کنند.

کدخبر: ۳۳۷۳۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر