کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۴۴۱
تاریخ خبر:

شفاف‌سازی بحرانی درباره ویدئوی جعلی خندوانه

روزنامه هفت صبح| چند روز پیش ویدئویی منتشر شد با این عنوان: «آخرین تلاش صدا و سیما برای جذب مخاطب». این ویدئو متعلق بود به یکی از قسمت‌های خندوانه که جناب‌خان حرف‌های کاملا منشوری به زبان می‌آورد. برای پیگیران تلویزیون محرز بود که ویدئو جعلی است اما انتشار آن در حجم زیاد باعث واکنش محمد بحرانی شد. نکته مهم جوابیه بحرانی، جایی است که سازندگان ویدئو را تخطئه نکرده و فقط توصیه‌اش «اخلاقی» است:

«‌دوستی که این ادیت رو انجام دادی، کیفیت کار شما خیلی خوبه اما کاش اخلاقاً اعلام می‌کردی که این ادیت شده است. شما نمی‌دونید باعث چه فشاری بر افراد و خانواده‌هاشون شدین.» بحرانی با یک پرسش‌، به مصاف شائبه‌ها رفته: «به‌نظر خودتون ممکنه کارشناس و مهمان برنامه بیاد تو برنامه جلوی اون همه آدم اون واژه‌ها رو به کار ببره بعد هم رامبد و جناب‌خان صد بار اونو تکرار کنن، بعد هم از صدا و سیما پخش بشه؟» اشاره بحرانی به همکاران هم قابل تامل است: «حالا اصلا مردم هیچی. رفقای سینماگرِ فیلمبردار و کارگردان و تدوینگر و بازیگر و… شما هم هی این سوال رو از من می‌پرسین؟»

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: ساختگی بودن این ویدئو کاملا عیان و مشخص است، تعجب اینجاست که بعضی باور کرده بودند که این ویدئو حقیقت دارد و تلخی ماجرا هم در همین بود. واکنش محمد بحرانی به‌موقع و درست بود.

‌احمد رنجبر: این نخستین بار نیست که یک ویدئو دستکاری می‌شود و به اسم «اتفاق عجیب در تلویزیون» حاشیه ایجاد می‌کند. نمونه‌اش صداگذاری روی برنامه‌ای است که سردار رحیمی روی خط «سلام صبح بخیر» آمد. چند وقت پیش هم یک برنامه رادیویی با این شیطنت مواجه شد. باور کردنی نیست که قشر نخبه این اتفاق را باور می‌کنند!

‌مرجان فاطمی: اینکه چنین ویدئویی با اسم یک اتفاق مهم در تلویزیون دست به دست می‌شود، عجیب نیست اما اینکه عده‌ای محتویات آن را باور می‌کنند جای تعجب دارد. به‌هرحال برنامه‌های تلویزیونی چارچوب مشخصی دارند و معلوم است هر محتوایی امکان پخش از تلویزیون را نداشته است.

کدخبر: ۴۱۴۴۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر