کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۵۰۲
تاریخ خبر:

شش داستان باورنکردنی درباره شگردهای فروش

روزنامه هفت صبح | شما به‌عنوان مشتری همیشه یک شکار چرب و نرم برای شرکت‌های تولیدکننده و فروشنده‌ها هستید. باور نمی‌کنید؟ کافی است نگاهی به این موارد عجیب بیاندازید؛ در همین چند سال گذشته برخی شرکت‌ها در جهان برای افزایش درآمد خود به فعالیت‌های عجیبی دست زدند.

* یک: چند سال گذشته یک شرکت اروپایی که در زمینه تولید پماد بچه فعالیت می‌کرد با کاهش تولید و فروش مواجه شد. این شرکت طی اقدامی در تبلیغات خود اعلام کرد استفاه از پوشک بچه برای آن‌ها مضرر است و با این اقدام توانست ظرف مدت یک ماه فروش پوشک را در اروپا ۹درصد کاهش دهد و باعث افزایش چهار درصدی فروش محصولات خود شود.

* دو: در برخی از کشور‌های اروپایی شرکت‌های خدماتی تشکیل شدند که فعالیت آن‌ها در زمینه شست‌وشو و خدمات‌رسانی به استخر‌های شخصی بود. این شرکت‌ها در کوتاه‌مدت توانستند سرمایه‌های زیادی نسبت به فعالیت کم خود جذب کنند. رونق کار و افزایش سرمایه آن‌ها به این دلیل بود که رسیدگی صاحبان ملک به استخر‌های شخصی کم شده بود. همچنین خانه‌های خالی و متروکه نیز افزایش پیدا کرده بود. همچنین به دلیل تخم‌گذاری حشره‌ها در استخرهای منازل، شرکت‌های تولید و فروش سم نیز با رونق یک شبه کسب‌و‌کارشان روبه‌رو شدند.

* سه: وقتی رکود اقتصادی به‌وجود می‌آید و درآمد شهروندان کاهش پیدا می‌کند، تولید و فروش کنسرو‌های خوراکی به مراتب بیشتر می‌شود. رکود معروف سال ۲۰۰۹ اروپا به‌قدری شدید بود که تولید و فروش کنسرو خوراکی و غذایی در سراسر اروپا بیش از ۲۳درصد رشد کرد و باعث رونق کارخانه‌ها شد.

* چهار: روزنامه‌های وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز در سال‌های ۱۹۹۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ به‌قدری از کلمه اقتصاد استفاده کردند که این کار به‌عنوان رکورد در کتاب گینس ثبت شد. احتمالا باور نمی‌کنید اما می‌گویند شرکت‌های تولید کاغذ برای کاهش هزینه‌های چاپ این کلمه را هنگام تولید کاغذ روی آن چاپ می‌کردند.

* پنج: می‌گویند در سال ۲۰۰۷ در اروپا چند کارخانه تولید کراوات اقدام به زمینه‌سازی روانی برای افزایش فروش خود کردند. گفته شده این شرکت‌ها در ساخت و تولید برخی فیلم‌های تلویزیونی سرمایه‌گذاری کردند که از نظر روانشناسی روی نظر مخاطب تاثیر می‌گذاشت و به‌آنها القا می‌کرد اگر از کراوات استفاده کنند توسط کارفرماها جدی گرفته می‌شوند و مسئولیت بیشتری به آن‌ها واگذار می‌شود. بنابراین کراوات زدن موجب افزایش درآمد‌ کارکنان می‌شود. نتیجه چی شد؟‌ آمار فروش کراوات افزایش پیدا کرد.

* شش: فروش موی طبیعی زنان در سال ۱۹۹۷ در اروپا و آمریکا رایج شد. خریداران آن‌ها را ترمیم می‌کردند و با قیمت‌های بیشتر به متقاضیان موی مصنوعی می‌فروختند. این اتفاق در نتیجه پخش تبلیغات شرکت‌‌هایی رخ داد که در کسب و کار تولید کلاه‌گیس از موی طبیعی فعالیت می‌کردند و به‌صورت غیرمستقیم و به‌کمک روانشناسی، زنان را تشویق به فروش مو‌های خود می‌کردند.

کدخبر: ۳۷۵۵۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر