کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۹۱۷
تاریخ خبر:

شرح ‌تصادف زنجیره‌ای محور بهبهان - رامهرمز

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| داستان تصادف‌های وحشتناکی که حتی منجر به اعلام عزای عمومی می‌شود در خوزستان پایان ندارد. این بار ۵۹ خودرو در جاده تشان بهبهان به همدیگر کوبیدند. همین اوایل دی ماه بود که تصادف پنج دستگاه خودرو در جاده قدیم اهواز به آبادان، ۱۰کشته برجای گذاشت. حالا در صبح روز بیستم دی ماه ۵۹ خودرو در محور بهبهان رامهرمز چنان به هم کوبیدند که در آخرین آمار پنج کشته و ۴۱ مصدوم بر جای مانده است.

علت این تصادف را مه غلیظ و خطای انسانی عنوان کرده‌اند. شنبه همین هفته نیز ۲۸ خودرو در جاده اهواز- رامهرمز به دلیل مه با یکدیگر برخورد کردند. اگرچه پلیس راه خوزستان تاکید می‌کند که از جاده خوبی برخوردار هستند و تمام علائم مناسب مه در جاده وجود دارد اما عجیب است این تعداد خودرو در مه به این شکل تصادف کنند! بهبهان و رامهرمز در فاصله ۱۰۹ کیلومتری از هم و در جنوب و جنوب شرق اهواز قرار دارند‌. هردو شهر دارای حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هستند.

شرح حادثه
ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح دوشنبه، بیستم دی ماه به دلیل مه شدید در محور بهبهان - رامهرمز روبه‌روی روستای دودانگه حدود ۵۹ خودرو دچار سانحه و تصادف زنجیره‌ای شدند. بر اثر این تصادفات ۴ خودرو دچار آتش‌سوزی شده و ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۴۱ نفر نیز مصدوم شدند. بیشتر مصدومین به دلیل سوختن خودروها دچار آسیب شده‌اند.

آخرین آمار آسیب‌دیدگان تصادف
عارف شرهانی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی درباره این حادثه می‌گوید:« در این حادثه پنج نفر شامل یک زن و چهار مرد کشته شده‌اند.۴۱ نفر شامل پنج زن و ۳۶ مرد نیز مصدوم شده‌اند که تاکنون ۱۰ نفر از این مصدومان از بیمارستان ترخیص شده‌اند.» بر اساس گزارش‌ها «حال ۲ نفر از مصدومان وخیم است که در حال احیای قلبی هستند. یک زن باردار نیز مجروح شده است.» در پی وقوع این تصادف سه تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه واقع در کیلومتر ۱۰ جاده بهبهان - اهواز اعزام شدند. همچنین سه نفر از کشته‌شدگان این حادثه رانندگی اعضای یک خانواده هستند.

دو تصادف در دو لاین
سرهنگ رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان در خصوص جزئیات تصادف زنجیره‌ای در بهبهان اظهار کرد: «این حادثه در دو لاین مخالف رخ داده است؛ در یک لاین ۹ خودرو با هم برخورد کرده‌اند که تصادف این خودروها خسارتی بود. در لاین مخالف در فاصله حدود ۲۰۰ متری، حدود ۵۰ خودرو با هم تصادف کرده‌اند که در پی این حادثه سه دستگاه خودرو دچار حریق شدند و در یکی از این خودروها یک خانواده سه نفره و یکی از سرنشینان یکی دیگر از خودروها در صحنه فوت کردند.تاکنون چهار نفر در صحنه فوت کرده‌اند.»

عامل انسانی علت حادثه
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به علت وقوع دو فقره تصادف زنجیره‌ای در محور بهبهان - اهواز اظهار کرد: «هر چند صبح دوشنبه شاهد وقوع مه‌گرفتگی شدید در این محور بودیم اما تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی علت وقوع این حادثه بوده است. رئیس پلیس راه خوزستان گفت: این جاده یکی از بهترین جاده‌های استان خوزستان است.

این محور عریض و دارای دو لاین مجزا، علائم ترافیکی و روشنایی است بنابراین تنها خطای انسانی موجب وقوع این تصادف شده است.» گفتنی است، در دو روز گذشته نیز ۲ تصادف زنجیره‌ای دیگر به دلیل غلظت بالای مه صبحگاهی در محور آبادان و اهواز - رامهرمز اتفاق افتاده بود که در محور آبادان ۷ خودرو و دیگری ۲۸ خودرو با هم برخورد کردند.

کدخبر: ۴۳۵۹۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر