کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۹۱۷۲
تاریخ خبر:

سرما و یخبندان تا کی ادامه دارد؟

سرما و یخبندان طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعلا ادامه دارد و پیش‌بینی شده سامانه بارشی دیگری از روز دوشنبه وارد کشور شود.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران

هفت صبح| احتمالا اگر در تهران باشید امروز در حال رویت برف و کولاک پس از یک هفته سرمای سخت هستید( البته اگر هواشناسی اشتباه نکرده باشد). طبق پیش‌بینی هواشناسی مینیمم دمای هوای تهران تا منفی دو شاید منفی سه نزول کند اما از فردا با یک شیب بسیار آرام از سرما کاسته می‌شود. اما خیلی آرام. یعنی تا انتهای این هفته پایتخت سرد خواهد ماند!

پیش‌بینی دمای هوای تهران

حداقل دمای تهران در چند روز آینده بین صفر تا منفی دو خواهد بود. پس بحران گاز را فعلا با خودمان حمل خواهیم کرد.

تعطیلی اداره‌های دولتی تهران

همین امروز زور سرما در تهران آنقدر زیاد است که به دلیل کمبود گاز، همه سیستم‌های گرمایشی با هرنوع سوخت در اداره‌های دولتی خاموش است و کارمندها با لباس گرم در محل کارشان حاضر شده‌اند، البته فقط یک سومشان؛ چون به دلیل این شرایط خاص و یخبندان دو سوم آنها دورکار شده‌اند.

تهران فعلا نیمه تعطیل است و فقط مراکز حساس و حیاتی به کارشان به صورت کامل مشغولند و بسیاری از دانشگاه‌ها هم امتحانات خود را لغو کرده‌اند و مدارس هم مثل روز قبل غیرحضوری کار می‌کنند.

سرما و یخبندان تا کی ادامه دارد؟

برف و یخبندان در هفته گذشته تقریبا در تمام استان‌ها خودش را نشان داد. هنوز سرما و یخبندان گسترده‌ در نواحی شمالی و غربی حاضر است و پیش‌بینی‌های هواشناسی می‌گویند که این روند فعلا ادامه دارد و سرما فعلا پابرجاست.

وضعیت آب و هوا در استان‌های کشور

پیش بینی وضع هوا پیش بینی وضع هوا امروز یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱

برای این هفته هم دو سامانه پیش‌بینی شده بود که سامانه اول روز شنبه از سمت جنوب غرب وارد شد و به سمت استان‌های غربی مثل ایلام و کرمانشاه و لرستان حرکت کرد.

این سامانه امروز به زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان هم رسید و در ادامه به استان‌های زاگرس مرکزی و جنوبی یعنی چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه‌ و بویر‌احمد و حتی استان فارس هم می‌رسد.

هنوز هم بسیاری از شهرها دمای زیر صفر دارند و مرحله بعدی این سامانه حرکت به سمت شمال‌شرق یعنی استان‌های خراسان رضوی و شمالی است.

فعلا بیشتر بارش‌ها به‌ویژه در مناطق مرتفع به‌صورت برف است و سیل ایجاد نمی‌کند، اما ساکنان مناطق گرمسیر مثل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان احتمالا در روزهای آینده شاهد سیلاب خواهند بود.

سامانه بارشی دیگری در راه است

علاوه بر این دومین سامانه بارشی این هفته هم از دوشنبه وارد کشور می‌شود. برای صبح دوشنبه در استان‌های غربی و مرکزی یخبندان و برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. روز سه‌شنبه هم قرار است موجی از بارش، رعدوبرق، وزش باد و برف در نوار جنوبی کشور یعنی استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان‌ و کهگیلویه و بویراحمد رخ دهد.

از طرف دیگر احتمالا از هفته آینده دما در حد چند درجه افزایش پیدا می‌کند و در طول روز دما اندکی بیشتر و گرم‌تر می‌شود.

تکذیب ورود «غول سیبری»

ورود «ابرسامانه بارشی سیبری» یا همان غول سیبری هم که در چند روز گذشته نامش شنیده می‌شد، از طرف سازمان هواشناسی رد شد، اما در مجموع ماندگاری سرما و بارش برف و باران تا پایان این هفته ادامه دارد. این بارش‌ها باعث شد 12 محور در کل کشور مسدود شوند.

خرید اشتراک روزنامه هفت صبح

برای دسترسی به نسخه پریمیوم، اشتراک روزنامه هفت‌صبح را با تخفیف از اینجا خریداری کنید.

کدخبر: ۴۹۹۱۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1658762055

    خیلی ممنون