کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۶۹۸
تاریخ خبر:

شبح شیخ؛ مروری بر عملکرد دیاباته در این فصل

روزنامه هفت صبح | لیگ برتر نوزدهم با آقای گلی شیخ دیاباته به پایان رسید. با فقط ۱۵ گل زده. ستاره مالیایی استقلال، گلزنی در لیگ نوزدهم را با هت‌تریک مقابل تراکتورسازی در هفته نهم آغاز کرد و با وجود چند مصدومیت، درنهایت موفق شد آقای گل لیگ نوزدهم شود. استقلالی‌ها امید داشتند که در لیگ بیستم او را آماده و گلزن ببینند اما حالا فقط پنج هفته به پایان این دوره از لیگ برتر مانده و جناب شیخ فقط دو گل زده است. عملکرد دیاباته در این فصل از لیگ برتر و اتفاقاتی را که برای او رخ داد، بررسی می‌کنیم.

ناآمادگی از ابتدای فصل
دیاباته کمتر از دو هفته قبل از شروع لیگ بیستم به ایران برگشت تا در تمرینات استقلال شرکت کند. او ناآماده بود و برای رسیدن به شرایط ایده‌آل باید تمرینات سختی را پشت سر می‌گذاشت. در نهایت شرایط به شکلی پیش رفت که او در بازی اول فقط ۲۰ دقیقه به میدان رفت و به وضوح مشخص بود که کار دارد تا تبدیل به ستاره آماده فصل قبل شود.

درگیری با فکری در هفته دوم
شیخ در بازی هفته دوم مقابل فولاد هم ذخیره بود. استقلال گل تساوی را از فولاد خورد و در دقایق پایانی بود که تابلوی تعویض بالا رفت تا شیخ به جای ارسلان مطهری وارد زمین شود‌ اما ناگهان فکری از داور چهارم خواست تا این تغییر را نداشته باشد و این اتفاق موجب شد مهاجم خارجی استقلال عصبانی شود و با سرمربی خود مجادله لفظی پیدا کند. تصاویر این درگیری لفظی هم در رسانه‌ها منتشر شد و به نظر می‌رسید شیخ خیلی زود با سرمربی جدید استقلال مشکل پیدا کرده است. همین اتفاق هم افتاد و فکری چند روزی او را از حضور در تمرینات محروم کرد. او در بازی سوم مقابل ماشین‌سازی هم حدود ۳۰ دقیقه بازی کرد اما همچنان ناآماده بود.

مصدومیت در اوج ناآمادگی
در حالی که به نظر می‌رسید او بالاخره در هفته چهارم بازیکن فیکس استقلال خواهد بود اما دو سه روز قبل از این بازی کشیدگی عضله دوقلوی پای چپ او باعث شد تا برای چند هفته از تمرین و بازی محروم شود. او بعد از قطعی شدن مصدومیت طولانی‌اش خواهان رفتن به مرخصی و سفر به فرانسه شد اما باشگاه استقلال این اجازه را به او نداد. شیخ چند بازی استقلال را از دست داد و دست محمود فکری را حسابی در پوست گردو گذاشت.

بالاخره استاد رویت شد!
سرانجام اولین تاثیرگذاری مثبت شیخ در لیگ بیستم با پاس گلی که به مهدی قایدی داد، در بازی هفته دهم مقابل آلومینیوم اراک دیده شد. او در دقیقه ۷۰ به زمین رفت و سه دقیقه بعد به قایدی پاس گل داد. البته همچنان مشخص بود که او آماده نیست. بعد از این بازی نوبت دربی رسید. دیاباته در نیمه اول در ترکیب قرار نداشت اما فکری او را از ابتدای نیمه دوم به زمین فرستاد. تعویضی که جواب نداد و استقلال به شدت تحت فشار پرسپولیس قرار گرفت. دیاباته در دقایق پایانی این بازی دروازه پرسپولیس را باز کرد اما گل او آفساید بود. هرچند ‌ لحظاتی بعد قایدی گل مساوی استقلال را زد و اجازه نداد تیمش بازنده دربی باشد.

تراکتور، حریف دوست‌داشتنی شیخ
بالاخره در بازی مقابل تراکتور بود که پای شیخ به گلزنی باز شد. این اولین حضور فیکس او در ترکیب استقلال بود. شیخ در این بازی دو گل زد و یک پاس گل به مهدی قایدی داد تا مثل فصل گذشته، همه چیز را از درخشش مقابل تراکتور آغاز کند. استقلالی‌ها امیدوار بودند موتور گلزنی دیاباته روشن شده باشد. او فصل گذشته در هفته نهم مقابل تراکتور هت‌تریک کرده بود و بعد از آن بازی، تبدیل به بهترین گلزن تیمش شده بود اما این بار خبری از ثبات و گلزنی‌های پیاپی نبود.

یک فرصت‌سوزی و مصدومیت دوباره
بعد از بازی با تراکتور، استقلال میزبان سایپا بود. تیم فکری در این بازی مغلوب حریف شد و بهترین فرصت را شیخ دیاباته از دست داد و دروازه خالی سایپا را باز نکرد. چند روز پس از این بازی و در فاصله دو روز تا بازی با نفت مسجدسلیمان، شیخ در تمرین استقلال مصدوم شد و به مسجدسلیمان نرفت. گفته می‌شد مشکل او جدی نیست اما او بازی با نساجی را هم از دست داد! آن مصدومیت نه‌چندان سخت باعث شد تا او در بازی حساس مقابل سپاهان هم غایب باشد. به این ترتیب دیاباته نیم‌فصل اول را با فقط ۲۹۷ دقیقه بازی و دو گل و دو پاس گل تمام کرد.

مرخصی برای شیخ؛ خسته نشوی استاد!
شیخ در بازی برگشت با مس رفسنجان ۸۰ دقیقه بازی کرد و تعویض شد و در تعطیلات نیم‌فصل به فرانسه رفت. قرار بود دوم فروردین در تمرین استقلال حاضر باشد اما با پنج روز تاخیر به ایران برگشت و چند جلسه تمرینی را از دست داد. او در بازی مقابل فولاد ۷۰ دقیقه بازی کرد اما مشخص بود که ناآمادگی‌اش را همچنان حفظ کرده است. مقابل پیکان هم کار خاصی نکرد و در برابر ماشین‌سازی هم به میدان نرفت!

درخشش در آسیا
با آغاز لیگ قهرمانان، بالاخره همان شیخ آماده و گلزن را دیدیم. او در شش بازی مرحله گروهی پنج گل زد و یک پنالتی را هم از دست داد اما یکی از عوامل موفقیت استقلال و سرگروهی این تیم در گروه مرگ بود. به نظر می‌رسید که او در آسیا انگیزه‌های متفاوتی دارد و برخلاف لیگ برتر، در این مسابقات حسابی آماده و سرحال است.

بازگشت به تنظیمات کارخانه
بعد از آسیا، نوبت به لیگ برتر رسید و دیاباته دوباره تبدیل به همان مهاجم ناآماده شد. او در دربی خوب کار نکرد و ‌ بعد از این بازی دیگر در تمرینات شرکت نکرد. گفته می‌شد او به خاطر دریافت نکردن مطالباتش حاضر به شرکت در تمرینات نیست. او همراه استقلال به آبادان نرفت و چند روز بعد مرخصی گرفت و به فرانسه رفت. بعد از نزدیک به یک ماه غیبت، به ترکیه آمد تا به ایران برگردد اما مدیران استقلال نتوانستند شرایط را فراهم کنند و او مجبور شد به فرانسه برگردد و سرانجام پس از ۳۳ روز غیبت، بالاخره هشتم تیر به ایران برگشت. مثل همیشه ناآماده! او بازی با آلومینیوم را هم از دست داد اما ظاهرا دیروز به کادر فنی قول داده برای دربی کاملا آماده و سرحال باشد. ما که باور نکردیم. شما چطور؟

کدخبر: ۴۰۰۶۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر