کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۳۳۶
تاریخ خبر:

شباهت باورنکردنی گل‌های مهدی قائدی و علی کریمی

گلی که شب گذشته مهدی قایدی وارد دروازه الشارجه کرد، شباهت عجیبی به گل ۱۸ سال پیش علی کریمی دارد.

به گزارش "ورزش سه" قایدی در انتخابی جنجالی، راهی شباب الاهلی شد تیمی که قبلا ایرانیان مختلفی را در جمع خود داشته که شاخص ترین آنها حسن روشن و علی کریمی هستند. جالب اینکه در همان روزهای نخست پیوستن قایدی به این تیم، هواداران شباب الاهلی با انتشار تصاویری از علی کریمی و قایدی برای او درخششی مشابه آرزو کردند.

قایدی پس از یک حضور ۱۴ دقیقه ای برابر عجمان و یک دیدار کامل برابر العروبه که تیر دروازه این تیم را نیز به لرزه درآورد، شب گذشته در دیدار برابر الشارجه و در استادیوم آل راشد طوفان به پا کرد. مهدی در حالیکه شباب الاهلی نیمه نخست را با شکست یک بر صفر به رختکن رفته بود، در ابتدای نیمه دوم به جای نوراللهی وارد زمین شد و پس از سه دقیقه، روی یک حرکت دیدنی گل تساوی را وارد دروازه الشارجه کرد.البته خط دفاعی متزلزل شباب الاهلی دو گل دیگر دریافت کرد و در حالیکه بازی سه بر دو به سود میهمان بود، روی ارسال قایدی و اشتباه مدافع الشارجه بازی سه بر سه شد و در دقیقه ۹۴ نیز روی حرکت انفرادی و دیدنی باشوی کوچک، شباب الاهلی به گل برتری رسید و در دیداری جذاب و دیدنی با نتیجه چهار بر سه به پیروزی رسید.

پس از درخشش قایدی در دیدار شب گذشته، رسانه های هواداری شباب الاهلی با اشاره به دیدار چندین سال پیش این تیم برابر الوصل، به شباهت عجیب و جالب توجه گل کریمی و قایدی اشاره کرده اند. در آن مسابقه که فرهاد مجیدی نیز دو بار برای الوصل گلزنی کرد، کریمی شب فوق العاده ای را سپری کرد و با دو گل و یک پاس گل، ستاره اصلی تیمش بود.

گل دوم علی کریمی در آن مسابقه، شباهت بی نظیری با گل قایدی دارد. پس از اینکه جادوگر ایرانی توپ را پشت محوطه جریمه می گیرد، با یک سرتوپ مدافع روبرویش را از روند بازی خارج می کند و با یک شوت پای چپ به گوشه دروازه، برای شباب الاهلی گل می‌زند. قایدی نیز دیشب و بعد از ۱۸ سال در صحنه‌ای مشابه پس از یک فرار از پشت مدافعین الشارجه، پس از یک سر توپ و با یک ضربه پای چپ دیدنی به گوشه دروازه، دروازه این تیم را باز کرد.

علی کریمی به مدت چهار فصل در شباب الاهلی توپ زد و دو بار با این تیم قهرمان جام حذفی امارات شد و یک بار به عنوان بهترین بازیکن خارجی و یک بار نیز به عنوان بهترین بازیکن لیگ امارات انتخاب شده است. او از امارات به بایرن مونیخ رفت تا آخرین انتقال بزرگ فوتبال ایران اینچنین رفم بخورد.جالب اینکه قایدی با الاهلی قراردادی طولانی مدت منعقد کرده و باید دید در همان مسیر پیش خواهد رفت یا نه.

کدخبر: ۴۱۵۳۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر