کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۲۰۸
تاریخ خبر:

شایعه بازگشت شب‌پره ‌از کجا آمد؟

روزنامه هفت صبح | بعد از اینکه سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب در نشست خبری پریروز خود اعلام کرد که زمینه را برای بازگشت همه ایرانیان خارج از کشور فراهم می‌کنیم، محمد معتمدی در اینستاگرامش پُستی گذاشت از مصاحبه‌ شهرام شب‌پره که درخواست می‌کند به او اجازه بدهند به ایران برگردد. این مصاحبه اما مربوط به سال‌ها پیش است و بعضی رسانه‌ها به اشتباه تیتر زدند که شهرام شب‌پره خواستار بازگشت به کشور شد!

شب‌پره از خواننده‌های ایرانی مقیم لس‌آنجلس است که در این مصاحبه در پاسخ به سوال مجری می‌گوید: «به من اگر اجازه بدهند حتی اگر خوانندگی هم نکنم دوست دارم به کشورم برگردم.» از آنجا که معتمدی بیشتر در زمینه موسیقی سنتی فعالیت می‌کند و از خواننده‌های مورد تایید صداوسیماست و حتی از دانشگاه این سازمان فارغ‌التحصیل شده، شاید از این جهت پست او برای بعضی معنادار بوده.

معتمدی با انتشار این بخش از مصاحبه شهرام شب‌پره نوشته:«به امید اقدام لازم». در صفحه خود شهرام شب‌پره خواننده ۷۳ساله سبک پاپ خبری از این پست و ماجرای بازگشت به ایران نیست. گفتنی است لیندا کیانی از بازیگران تلویزیونی هم زیر پست معتمدی کامنت گذاشته:«ای جان منم قلبم لرزید این ویدئو رو دیدم.»

*** الوعده وفا
از طرفی بهرنگ علوی بازیگر سینما و تلویزیون هم با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی عکسی از بهروز وثوقی منتشر کرده و نوشته:«الوعده وفا…..» بهروز وثوقی از جمله کسانی است که در سال‌های اخیر بارها بحث بازگشت او به ایران مطرح شده که سه سال پیش دادستان کل کشور به تندی با این مسئله مخالفت کرد و یکی دیگر از مسئولان کشور هم گفت بهروز وثوقی شاکی خصوصی دارد و خودش نمی‌تواند به ایران برگردد.

در مورد خواننده‌ها هم بارها این شایعه‌ها تکرار شده که در مورد حبیب محبیان البته شایعات به واقعیت پیوست اما خیلی عاقبت شیرینی برای او نداشت.حبیب در بحبوحه سال ۸۸ نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت نوشت و به ایران برگشت و در رامسر ساکن شد. او تا سال ۹۵ که بر اثر سکته قلبی درگذشت امکان فعالیت هنری به صورت رسمی پیدا نکرد و حتی یک‌بار در سال ۹۳ هنگام ضبط یک موزیک ویدئو چند ساعتی بازداشت شد.

در همان دوران بحث بازگشت نصرالله معین دیگر خواننده ایرانی مقیم لس‌آنجلس هم مطرح بود که پارسال افشا شد بلیت او هم از ترکیه به مقصد ایران تهیه شد بود که دقیقه ۹۰ با یک تماس و تهدید به بازداشت ماجرا کلا منتفی می‌شود.در این سال‌ها خواننده‌های زیادی مثل بیژن مرتضوی و قمیشی و فرامرز آصف و قیصر و سامان بحث حضورشان در ایران مطرح شد و بعضی حتی اقامت کوتاه‌مدت و بی‌سروصدایی هم در ایران داشتند اما هیچ‌وقت مجوز فعالیت هنری در ایران پیدا نکردند.

*** فقط آسرایی برگشت
در مجموع تنها خواننده‌ای که بعد از انقلاب به کشور بازگشت و توانست به طور رسمی فعالیت کند فریدون آسرایی بود. او هم البته تا قبل از بازگشت به ایران خیلی خواننده شناخته شده‌ای نبود و در کانادا زندگی می‌کرد. او بعد از چند همکاری مشترک با خواننده‌های ایرانی لس‌آنجلسی در اوایل دهه ۸۰ شمسی چراغ خاموش به ایران آمد و آلبوم موفق غریبه را در سال ۱۳۸۳ منتشر کرد که ترانه گل هیاهو در آن تبدیل به یک مگاهیت در بازار موسیقی ایران شد. محمد خردادیان هم سفری به ایران داشت که به بازداشتش ختم شد و سپس اخراج از کشور.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۸۲۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر