کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۰۸۴
تاریخ خبر:

شانس قهرمانی کدام تیم در لیگ‌برتر بیشتر است؟

روزنامه هفت صبح | به نظر می‌رسد قهرمان لیگ بیستم یکی از دو تیم سپاهان یا پرسپولیس خواهد بود. با کمی خوش‌بینی می‌توان استقلال را هم مدعی درجه دو قهرمانی دانست و تیم‌های دیگر مثل فولاد، تراکتور و… به دلیل بی‌ثباتی امید چندانی به قهرمانی ندارند‌ اما همین سه تیم بالای جدول در پنج هفته آینده بازی‌های متفاوتی را پشت سر خواهند گذاشت که می‌تواند تکلیف قهرمانی را خیلی زودتر از هفته یا هفته‌های پایانی مشخص کند. مقایسه پنج بازی بعدی سه مدعی اول قهرمانی ما را به نتایج جالبی می‌رساند.

*** پرسپولیس ۳۷ امتیازی: جدال رودررو با دو مدعی
تیم یحیی در آخرین بازی خود در سال ۱۳۹۹ با نتیجه ۲بریک نفت مسجدسلیمان را شکست داد اما نتوانست صدرنشینی‌اش را حفظ کند و جای خود را به سپاهان داد و خودش به رده دوم رفت. این تیم در نیم فصل دوم مهدی ترابی، شهریار مغانلو و فرشاد فرجی را جذب کرد. در ظاهر به نظر می‌رسد تیم یحیی نسبت به نیم‌فصل اول تقویت شده اما جذب همین نفرات، می‌تواند تغییراتی در ترکیب اصلی این تیم ایجاد و هماهنگی موجود در بین نفرات ترکیب قبلی را از بین ببرد. نکته دیگر اینکه محرومیت عیسی آل‌کثیر هم از دیروز به پایان رسیده و او می‌تواند با صلاحدید گل‌محمدی برای پرسپولیس به میدان برود.

بازی‌های پرسپولیس در ادامه لیگ بیستم از امروز با تقابل با شهرخودرو در مشهد آغاز می‌شود. شاگردان یحیی بعد از این بازی باید میزبان نساجی باشند و سپس سه بازی واقعا دشوار را در پیش دو دارند. دو بازی متوالی مقابل ذوب‌آهن و سپاهان در اصفهان و در نهایت دربی تهران! روند بازی‌های پرسپولیس در این پنج بازی شیب تندی از لحاظ دشواری دارد.

بازی اول این تیم در مشهد، مقابل تیمی برگزار می‌شود که کاملا غیرقابل پیش‌بینی عمل می‌کند. البته نتایج شهرخودرو در مشهد نتایج خوبی بوده و به جز باخت به مس، باخت خانگی دیگری در کارنامه این تیم دیده نمی‌شود. بازی بعدی پرسپولیس مقابل نساجی است که با ساکت الهامی احیا شده و البته هنوز خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کند و برای نباختن به پرسپولیس به آزادی می‌آید اما سخت‌ترین روزهای پرسپولیس بعد از این دو بازی آغاز می‌شود.

بازی مقابل ذوب‌آهن پایین جدولی که شرایط خوبی در جدول ندارد اصلا بازی آسانی نیست و تقابل با سپاهان در اصفهان که حتی می‌تواند کلیدی‌ترین بازی نیم‌فصل دوم هم باشد. بعد از این بازی هم دربی تهران است، با همان خصوصیات همیشگی، یعنی غیرقابل پیش‌بینی و بی‌ربط به جایگاه دو تیم در جدول! نکته دیگر درباره پرسپولیس حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیاست که بازی‌های شاگردان یحیی را فشرده‌تر و احتمال خستگی و آسیب‌دیدگی بازیکنان این تیم را بیشتر می‌کند.

* شهرخودرو-پرسپولیس
* پرسپولیس-نساجی
* ذوب‌آهن-پرسپولیس
* سپاهان-پرسپولیس
* پرسپولیس-استقلال

*** سپاهان ۳۷ امتیازی: یک روند کاملا طبیعی و ایده‌آل
تیم محرم نویدکیا سال ۱۳۹۹ را به بهترین شکل به پایان برد. این تیم که در طول نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفته بود و نمایش‌های چشم‌نوازی هم ارائه داده بود، در آخرین بازی سال تراکتور را ۲برصفر شکست داد و بالاخره با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، به صدر جدول رسید. سپاهان محرم، تیمی قدرتمند، باشخصیت و آماده است که شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

این تیم در بازار نقل و انتقالات نیم‌فصل احسان حاج‌صفی را به خدمت گرفت و از نظر فنی به خوبی تقویت شد و حالا یکی از کامل‌ترین و البته باثبات‌ترین تیم‌های لیگ بیستم به شمار می‌رود که آماده قهرمانی است.سپاهان، سال ۱۴۰۰ را با بازی مقابل سایپا و از روز دوشنبه آغاز می‌کند. تقابلی که اگرچه در تهران برگزار می‌شود اما خیلی سخت به نظر نمی‌رسد و پیروزی شاگردان محرم نویدکیا در این بازی خیلی دور از دسترس نیست.

بازی بعدی در اصفهان با نفت مسجدسلیمان است که باز هم بازی دشواری محسوب نمی‌شود و پیروزی زردپوشان در این بازی هم قابل پیش‌بینی است. در سومین بازی، سپاهان در قائمشهر مقابل نساجی می‌رود که یکی از معدود بازی‌های احتمالا دشوار این تیم خواهد بود. نساجی تیم ضعیف و شکست‌خورده نیم‌فصل اول نیست و می‌تواند برای سپاهان و هر تیم دیگری خطرناک باشد اما مهم‌ترین چالش سپاهان در پنج بازی بعدی تقابل با پرسپولیس است که جدال مستقیم مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آید.

سپاهان در اصفهان تیم فوق‌العاده‌ای نشان داده و به جز باخت غافلگیرکننده مقابل شهرخودرو، نتیجه ضعیف دیگری در کارنامه این تیم در اصفهان ثبت نشده است. به همین دلیل این بازی هم بیشتر از سپاهان، احتمالا برای پرسپولیس دشوار خواهد بود. پنجمین بازی سپاهان در ادامه، تقابل با مس رفسنجان خواهد بود که این بازی هم در اصفهان برگزار خواهد شد و می‌تواند یک پیروزی دیگر را برای این تیم رقم بزند. امتیازی که سپاهان در جدال قهرمانی با پرسپولیس از آن برخوردار است، عدم حضور در لیگ قهرمانان آسیاست که می‌تواند تمرکز این تیم را فقط روی لیگ برتر و جام حذفی بگذارد و البته خطر خستگی و آسیب‌دیدگی بازیکنان این تیم را هم کمتر کند.

* سایپا-سپاهان
* سپاهان-نفت مسجدسلیمان
* نساجی-سپاهان
* سپاهان-پرسپولیس
* سپاهان-مس رفسنجان

*** استقلال ۳۳ امتیازی: خوش‌شانس اما کم‌امید
با چهار امتیاز کمتر از سپاهان و پرسپولیس، به نظر می‌رسد استقلال از نظر ریاضی شانس بسیار کمتری برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر بیستم برخوردار است. این تیم البته بعد از استعفای محمود فکری و آمدن فرهاد مجیدی سه پیروزی متوالی به دست آورده و هوادارانش را امیدوار کرده اما مشکل استقلال، همین اختلاف چهار امتیازی، مشکلات انضباطی، حواشی و درگیری تعدادی از بازیکنانش با ویروس کروناست. البته بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی و تقویت نشدن تیم هم یکی دیگر از مشکلات استقلال و فرهاد مجیدی است. با این حال استقلال و هوادارانش کورسوی امیدی برای قهرمانی در لیگ بیستم دارند.

پنج بازی بعدی استقلال، نسبت به پرسپولیس و سپاهان آسان‌تر به نظر می‌رسد. اولین تقابل شاگردان فرهاد مجیدی، در برابر پیکان انجام می‌شود. استقلال قبل از پایان سال گذشته پیکان را در جام حذفی و در خانه حریف شکست داد و حذف کرد و قابل پیش‌بینی است که آبی‌ها بتوانند پیکان را در ورزشگاه آزادی هم شکست بدهند. استقلال بعد از این بازی در آبادان مهمان صنعت نفت خواهد بود.

تیمی که به نظر می‌رسد دیگر همان تیم شگفتی‌ساز نیم‌فصل اول نیست و امتیاز گرفتن و حتی پیروز شدن بر این تیم در آبادان خیلی دشوار و غیرممکن به نظر نمی‌رسد. بعد از این بازی، استقلال در تهران میزبان شهرخودرو خواهد بود. تیم مشهدی در خارج از خانه یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها بوده و با پنج باخت به همراه فولاد، بیشترین باخت‌های خارج از خانه را ثبت کرده و استقلال می‌تواند روی هر سه امتیاز این بازی حساب کند.

بازی با ذوب‌آهن در تهران دومین میزبانی متوالی استقلال بعد از تقابل با شهرخودرو است و پیروزی در این بازی هم زیاد دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. در نهایت پنجمین بازی استقلال دربی تهران است که سخت‌ترین بازی این تیم در پنج بازی آینده به شمار می‌رود و پیروزی در آن می‌تواند آبی‌ها را تبدیل به مدعی قهرمانی کند. البته استقلال هم مثل پرسپولیس درگیر لیگ قهرمانان آسیاست و ممکن است نتواند تمرکزش را روی لیگ برتر بگذارد و از همین ناحیه هم ضربه بخورد و شانس قهرمانی را از دست بدهد.

* استقلال-پیکان
* صنعت‌نفت-استقلال
* استقلال-شهرخودرو
* استقلال-ذوب‌آهن
* استقلال-پرسپولیس

کدخبر: ۳۸۱۰۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر