کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۴۱۹
تاریخ خبر:

شاسی بلندهای روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اخباری مبنی بر همکاری یک شرکت خودروساز روسی با صنعت خودروسازی ایران شنیده می‌شود که بر این اساس قرار است چند مدل خودروی روسی به صورت مونتاژ وارد کشور شوند.

اینگونه که در خبرها آمده است، یک تولید کننده پیشرو در صنعت خودروسازی روسیه قرار است در آینده نزدیک خط مونتاژ در ایران ایجاد کند.کارخانه اتومبیل سازی Ulyanovsky) Ulyanovsky Avtomobilny Zavod)، که با نام اختصاری UAZ در سراسر جهان شناخته می‌شود، در شرف آغاز تولید خودروهای شاسی بلند و وانت‌های UAZ Patriot خود در ایران است.

تولید خودرو یک صنعت قابل توجه در روسیه است که به طور مستقیم حدود ۶۰۰ هزار نفر را مشغول به کار می‌کند. آن طور که گفته می شود، نماینده رسمی یواز در ایران نیز معرفی شده است. کارشناس فروش این شرکت گفته تصمیم به تولید سه محصول مختلف یواز در کلاس های شاسی بلند(استیشن)، پیکاپ و پروفی را در بازار ایران گرفته‌اند. این خودروها قرار است به صورت مونتاژ وارد بازار کشور شوند.

به گفته او، در گذشته بیشتر واردات خودروهای سبک تجاری هیوندای صورت می گرفت و در کنار آن عرضه ون و کامیونت هیوندای نیز وجود داشت. این شرکت تولید سه مدل پیکاپ تک و دو کابین دو دیفرانسیل و همچنین شاسی بلند پاتریوت از سری محصولات تولیدی UAZ را در برنامه دارد.

بر خلاف آنچه تا کنون در برخی از رسانه‌ها مبنی بر تولید شاسی بلند پاتریوت در گام نخست اعلام شد، شواهد حاکی از آن است که در قدم نخست دو مدل پیکاپ در ایران تولید می‌شود و سپس شاهد عرضه شاسی بلند پاتریوت خواهیم بود. شنیده‌ها از منابع مختلف حاکی از آن است که این پیکاپ‌ها حدود یک هفته پیش، بعد از گذراندن تست‌ها موفق به اخذ مجوز شماره گذاری شده اند و احتمالا از اواخر پاییز امسال عرضه آن‌ها به بازار آغاز خواهد شد.

احتمالا پیکاپ تک کابین را با قیمتی حدود ۵۷۰ میلیون تومان، نسخه دوکابین را با قیمتی حدود ۶۱۰ میلیون تومان و شاسی بلند پاتریوت با قیمتی حدود ۶۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.

مهدی دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در خصوص همکاری روسیه با ایران به منظور تولید خودرو، گفت: در حال حاضر قرار است تنها خودروهایی که در گمرک مانده ترخیص شوند و خبری از واردات جدید نیست، یعنی می توان گفت که واردات هرگونه خودرو به صورت CBU ممنوع بوده و بعید است که این واردات آزاد شود. دادفر با بیان اینکه ممکن است خودروهای روسی به صورت مونتاژ (SKD) وارد کشور شوند، گفت: ممکن است این خودروها با حداقل ساخت داخل ۲۰ درصدی در کشور، وارد شوند.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: در حال حاضر واردات کامل خودرو (CKD) نه تنها از روس و چین بلکه از دیگر خودروسازی‌ها هم نداریم و اجازه این واردات داده نخواهد شد. برای مونتاژ خودروی چینی در ایران ممکن است شرکت مدیران خودرو تمایلی به همکاری داشته باشد چرا که قطعات این خودرو از قبل وارد کشور شده و به وفور در دسترس نیز است.

کدخبر: ۳۵۲۴۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر