کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۸۵۵۶
تاریخ خبر:

شادی منهای فوتبال؛ درباره سجاد و حسین و مشکات

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار| مردان و زنان و دختران ایرانی مشغول کار هستند. آنها در حال مخابره استعداد‌های نهفته در یک ملتند. بگذارید برایتان نقل کنیم. هندبال ایران مدت‌ها بود که به چنین اتفاقی احتیاج داشت‌. مربی اسپانیایی آمده بود تا طلسم ناکامی‌های چهار پنج سال گذشته را بشکند. آنها در دورمقدماتی بازی سختی را مقابل عربستان برگزار کردند و توانستند حریف سرسخت را شکست دهند. در دور دوم هم عراق مثل دیگر کشورهای عربی نشان داد که هندبال قدرتمندی دارد اما بالاخره ایران عراق را هم شکست داد.

بازی با کویت اما چالش اصلی بود. تیمی که سه بار قهرمان آسیا شده و ضلع سوم قدرت هندبال پس از کره جنوبی و قطر محسوب می‌شد. بازی نفسگیر از آب درآمد؛ یک نیمه تساوی یازده بر یازده و سپس بازی هجومی کویتی‌ها در ابتدای نیمه دوم که اگر درخشش دروازه‌بان شجاع ایران نبود فاصله غیرقابل جبران می‌شد. در پنج دقیقه آخر شاگردان فرناندز به بازی برگشتند و در فاصله سی ثانیه به انتها کویتی‌ها با یک پنالتی بازی را مساوی کردند‌.

این نتیجه با توجه به تفاضل ضعیف ایران مقابل عراق‌،‌ شانس صعود را به کویت می‌داد. ایران بعد از یک وقت استراحت به بازی آمد و در فاصله چهارثانیه به پایان شوت از راه دور سجاد استکی بازیکن یک متر و نود سانتی متری۳۲ ساله اصفهانی که اتفاقا در حال حاضر در باشگاه‌های کویت بازی می‌کند یک گل شگفت انگیز را برای ایران به ثمر رساند تا یک پیروزی باورنکردنی مقابل کویت به دست بیاوریم. شوت سجاد مثل گل خداداد در آذر ۷۶ بود.

همان قدر ناگهانی و شادی آور. بعد از این پیروزی جشن طول و درازی در میان بازیکنان ایران به راه افتاد چرا که هم به نیمه نهایی صعود کرده بودند و هم به جام جهانی و قسمت دردناک ماجرا اشک‌های بازیکنان کویت بود که این باخت را نمی‌توانستند هضم کنند.اما دیروز حسین وفایی اسنوکر باز مشهور ۲۷ ساله آبادانی عنوان قهرمانی رقابت‌های شوت اوت را با ۷۱ امتیاز اختلاف به‌دست آورد و این پیروزی را به مادربزرگ فقیدش که به‌تازگی درگذشته تقدیم کرد.

او اخیرا مارک سلبی، مرد شماره یک جهان را هم در انگلستان مغلوب کرده بود و حالا در اولین ماه از سال ۲۰۲۲ میلادی دست به کار بزرگی زدو با غلبه برمارک ویلیامز بر بام دنیای اسنوکر ایستاده و به‌عنوان قهرمانی در مسابقات Shoot out دست پیدا کرد. در ادامه شادی‌های غیرفوتبالی تیم فوتسال زنان ایران همانطور که پیش‌بینی می ‌شد حریفان خود را قلع و قمع کرده است‌. بعد از تاجیکستان و ازبکستان‌،‌ این بار قرقیزستان بود که ۱۰گل از تیم فوتسال بانوان ایران دریافت کرد.

اما بیایید به استرالیا برویم‌. جایی که دختر ۱۸ ساله کرجی مشکات‌الزهرا در گرند اسلم استرالیا در رده جوانان حریفی از کشور میزبان را شکست داده و امروز صبح به ملاقات حریف قدری از بلژیک می‌رود‌. او در محل مسابقات به شدت مورد توجه قرار گرفته است. البته یادمان باشد ده دوازده سال پیش ارغوان رضایی تنیسور مشهور ایرانی برای تیم ملی فرانسه توپ می‌زد. ارغوان بچه خیابان بهار تهران بود و خب در بازی‌های اسلامی بانوان در رشته تنیس به مدال طلا برای ایران دست یافته بود‌. در سال ۲۰۰۴٫

او اما ادامه فعالیت حرفه‌ای‌اش را در فرانسه انتخاب کرد و در یک دوره و با پرچم فرانسه به جمع ۱۵ بازیکن برتر دنیا در قسمت زنان هم راه یافته بود و چندین قهرمانی در مسابقات حرفه‌ای جهان را در کارنامه خود ثبت کرده بود و بسیاری از صاحبنامان این رشته را در مسابقات رودررو شکست داده بود. به نظر می‌رسد مشکات بتواند افتخارات مشابه ارغوان را برای تنیس ایران کسب کند اگر مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

کدخبر: ۴۳۸۵۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر