کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۱۹۵
تاریخ خبر:

شادروان؛ پیشنهاد تماشای فیلم شبکه نمایش خانگی

روزنامه هفت صبح |‌ «شادروان» دومین اثر حسین نمازی است. او سال ۱۳۹۷ فیلم اولش را با نام «آپاندیس» با بازی آنا نعمتی و امیرعلی دانایی ساخته بود. «شادروان» در مقایسه با «آپاندیس» چند گامی رو به جلوست. این فیلم از جمله آثار مهم جشنواره چهلم بود که سال گذشته نقدها و اظهارنظرهای مختلفی درباره آن شکل گرفت.

یکی از نکات مثبت فیلم این است که فقر و نداری را با فضایی کمدی و شاد درهم آمیخته و از این جهت به نسبت فیلم‌هایی که در جشنواره حضور داشتند، توجه‌های زیادی را جلب کرد. «شادروان» در چهلمین جشنواره فیلم فجر جزو فیلم‌های منتخب مردمی بود و تا پیش از حذف سیمرغ بهترین فیلم مردمی جزو سه فیلم پر طرفدار جشنواره قرار داشت. در این جشنواره سیمرغ بهترین چهره‌پردازی نصیب «شادروان» شد و طراحی لباس و صدابرداری این فیلم هم در فهرست نامزدها قرار گرفت.

درباره داستان
فیلم «شادروان» درباره مرگ نابهنگام پدر یک خانواده طبقه پایین جامعه در حاشیه شهر تهران است. خانواده‌ای که با مرگ پدرشان نمی‌دانند باید چه کنند و وضعیت را چطور تحت کنترل داشته باشند. همه فامیل‌ها و دوست و آشنا به خانه‌شان می‌آیند تا تسلیت بگویند و آنها نه در یخچال چیزی برای پذیرایی دارند و نه پولی در بساطشان است که بخواهند چیزی بخرند. حساب بانکی پدر هم که شاید پولی درونش باشد فعلا مسدود است و برای اینکه بتوانند به اموال او دسترسی داشته باشند باید مراحل مختلف اداری را طی کنند که زمان‌بر است و به این راحتی نمی‌شود از آن برداشت کرد. آنها حتی پول ترخیص جنازه پدرشان را هم از بیمارستان ندارند. حالا تازه این بخشی از مشکلات پیش روی این خانواده است و در این شرایط وضعیت‌ جدیدی هم پیش می‌آید و …

درباره نقدها
از نقطه نظر اکثر منتقدان، «شادروان» یک کمدی موقعیت قابل قبول است که از دل یک فضای تراژیک بیرون آمده. جنس کمدی هم از جمله کمدی‌های سطحی و مبتذل نیست و از این جهت اثری قابل احترام معرفی شده است. از نقطه نظر منتقدان، بازی‌ها از جمله بازی سینا مهراد و نازنین بیاتی از جمله اتفاق‌های مهم این فیلم هستند. خیلی‌ها معتقد بودند بهرنگ علوی در این فیلم یکی از متفاوت‌ترین و بهترین نقش‌هایش را ایفا کرده است. پایان فیلم از جمله نکات منفی است که در اکثر نقدها به آن اشاره شده است. همچنین بازی گلاره عباسی هم با نقدهای منفی زیادی روبه‌روست. نحیف بودن فیلمنامه و توجه بیش از حد به خرده‌پیرنگ‌ها به جای ماجرای اصلی هم از جمله نکات دیگری است که منتقدان به آن اشاره کرده‌اند.

شادروان/ فیلیمو (اکران آنلاین)
کارگردان: حسین نمازی
فیلمنامه: حسین نمازی
تهیه‌کننده: عباس نادران

بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رؤیا تیموریان، رضا رویگری، بهرام ابراهیمی
موسیقی: بهزاد عبدی
سال تولید: ۱۴۰۰
فروش گیشه: ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

کدخبر: ۴۶۲۱۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر