کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۲۹۷
تاریخ خبر:

سینما ماشین؛‌ سرقت از فروشگاه‌ با ‌موستانگ‌GT

روزنامه هفت صبح | فیلم رانندگی (Drive) از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌ها با درونمایه سرقت و فرار از دست پلیس است که برنده جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره کن سال ۲۰۱۱ شد‌. داستان فیلم درایو، به زندگی یک راننده‌‌ بدلکار با تمرکز فکری بالا و عاری از احساسات ظاهری می‌پردازد که با نیت کمک به دیگران وارد برنامه‌ سرقت از فروشگاه‌ها می‌شود. رایان گاسلینگ، بازیگر نقش اصلی فیلم رانندگی است که با بودجه‌‌ ۱۵ میلیون دلار، فروش ۸۱ میلیون دلار داشت.

مهم‌ترین خودروی فیلم حاضر فورد موستانگ GT مدل ۲۰۱۱ است. فورد در این مدل توانست ۱۰۲ پوند از وزن موتور کم کند و به جای آهن در آن از آلومینیوم استفاده کند که تاثیر بسزایی ‌ روی پرفورمنس آن داشت. در موتور ‌مشکل اصطکاک حل شد و سرعت انتقال گرما از محفظه احتراق به مایع خنک‌کننده پیشرانه افزایش یافت.

نتیجه قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۰ پوند فوتی بود. علاوه بر وزن کمتر و قدرت بیشتر، موتور آلومینیومی جدید این ماشین مصرف سوخت کمتری هم داشت به‌گونه‌ای که در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۶ و در بزرگراه ۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کرد. در شلبی GT500 مدل ۲۰۱۱ اما علاوه بر تغییر پیشرانه، تغییراتی هم به‌منظور بهبود هندلینگ صورت گرفته بود که یکی از آنها کاهش ارتفاع خودرو به میزان ۱۱ میلی‌متر در جلو و ۸ میلی‌متر در عقب بود.

علاوه بر این، GT500 به سیستم کمکی الکتریکی جدید فرمان فورد هم مجهز شده بود که موجب سریع‌تر و دقیق‌تر شدن سیستم فرمان و بهبود عملکرد آن در مسیرهای پیچ‌درپیچ هنگام پارک کردن می‌شد. همچنین برای شلبی GT500 مدل ۲۰۱۱ پکیجی سفارشی به‌نام SVT پرفورمنس هم ارائه شده بود که شامل رینگ‌های کاملاً جدید آلومینیومی سبک‌وزن فورج‌کاری شده ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب، لاستیک‌های گودیر ایگل اف وان سوپرکار، تنظیم عملکردی کمک‌های جلو و عقب با فنرهای سفت‌تر و مواردی دیگر می‌شد.

این تغییرات موجب بهبود عملکرد و هندلینگ خودرو شده بود به‌گونه‌ای که شلبی GT500 مدل ۲۰۱۱ یک دور پیست VIR را ظرف دو دقیقه و ۵۸ ثانیه طی کرد که سریع‌تر از خودروهایی چون ب.‌ام.‌و M3، آئودی R8 V10، دوج وایپر و پورشه ۹۱۱ GT3 بود.دیگر خودروی جذاب استفاده‌ شده در این فیلم، شورولت مالیبو مدل ۱۹۷۳ بود. جالب است بدانید که مالیبو بیشترین آمار تولید و فروش را در این سال به ثبت رساند و این مدل از نسل سوم این افتخار را به دست آورد تا به عنوان محبوب‌ترین خودروی طبقه متوسط آمریکا مطرح شود.

علاوه بر آمار فروش ۱٫۷ میلیون دستگاهی، مالیبو در چهار سال (۱۹۷۳ الی ۱۹۷۷) مجموعاً در ۳۴ مسابقه نسکار برنده شد. در مالیبوی کوپه که مالیبوی استفاده‌ شده در فیلم نیز از همان نوع است، پیشرانه‌ای ۱۰۰ اسبی به صورت استاندارد وجود دارد. در مدل توربو فایر قدرت این پیشرانه V8 به ۱۷۵ اسب بخار افزایش می‌یابد. این خودرو انتخاب خود بازیگری بود که قصد راندن آن را داشت که به نظر می‌رسد با عملکرد جالب آن در فیلم انتخاب خوبی بوده است.

کدخبر: ۳۷۵۲۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر