کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۹۸۷
تاریخ خبر:

سیمای معمولی تلویزیون در ‌روز پدر

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | روز پدر و میلاد امام علی (ع) از جمله مناسبت‌هایی است که تلویزیون سعی می‌کند با تولید برنامه‌هایی خاص فضای آنتن را شاد کند. تلویزیون امسال هم چنین کرد؛ برخی برنامه‌ها به شکل ویژه پخش شدند و برخی در قالب «ویژه‌برنامه» روی آنتن رفتند. درمجموع اما حق مطلب ادا نشد و محصولی که بتوان آن را درجه‌یک نامید، دیده نشد. هفت صبح عملکرد این برنامه‌ها را زیر ذره‌بین قرار داده است.

*** شبکه یک| پنج برنامه
عملکرد کلی: فرمول‌یک، سیمای خانواده و حکایت خوبان برنامه‌هایی است که شبکه یک برای روز پدر روی آنتن فرستاد. درس‌هایی از قرآن و مسابقه ایران هم متناسب با این روز پخش شدند. فرمول‌یک این‌بار هم سراغ چهره‌های مطرح نرفت و محور اصلی را بر گفت‌وگوی علی ضیاء با سه راننده‌ تاکسی قرار داد. تمرکز برنامه حکایت خوبان هم بر کارشناسان مذهبی و شاعران آئینی بود.
نکته خاص: سالار عقیلی در برنامه سیمای خانواده از خاطرات خود با پدر گفت و قطعه ایران را اجرا کرد. عقیلی پنجشنبه‌شب هم مهمان برنامه شبکه افق بود.

*** شبکه دو| ۹ برنامه
عملکرد کلی: از نظر تعداد، دست شبکه دو پر بود، اما از نظر کیفی عملکرد ویژه‌برنامه‌های این شبکه غیرقابل دفاع است. «دست در دست» یکی از برنامه‌های شبکه دو است که با حضور نادر سلیمانی و میثم درویشان‌پور روی آنتن رفت. به دلیل سبقه کمدی این دو مهمان، برنامه تا حدودی فضای شاد به خود گرفت. هزارویک شب دیگر برنامه شبکه دو است که بخشی از آن در قالب نمایشی روی آنتن رفت و در بخش دیگر مجری با مهمان‌ها به گفت‌وگو نشست. نتیجه به‌دست‌آمده شعاری بود و ضعیف. برنامه زعفران هم تلاش کرده بود فضای برنامه شاد باشد. خاص‌ترین مهمان این برنامه، فرزند دکتر حسابی است. بقیه برنامه‌های این شبکه هم فاقد کیفیت بودند.
نکته خاص: محمود پاک‌نیت همزمان که مهمان هزارویک شب بود، در برنامه شبکه افق هم حاضر شد.

*** شبکه سه | چهار برنامه
عملکرد کلی: مهم‌ترین برنامه شبکه سه «زوجی نو» است که به شکل زنده پخش شد. برگ برنده برنامه، اجرای باربد بابایی است و ضعف اصلی آن به عدم برخورداری از مهمان جذاب برمی‌گردد. محمدرضا طالقانی، سعید فتحی‌روشن و صابر خراسانی از جمله مهمان‌های زوجی نو بودند. محمد معتمدی هم چند قطعه اجرا کرد. برنامه‌های سلام صبح بخیر و عطسه هم رنگ‌وبوی ویژه گرفتند، اما هیچ‌کدام برگ برنده‌ای رو نکردند. شبکه سه مخاطب خاص را هم از بارگاه امام علی (ع) به شکل زنده روی آنتن فرستاد .
نکته خاص: ویدئوی ملاقات مجری برنامه سلام صبح بخیر با پدرش بعد از یک سال روی آنتن زنده، خیلی زود وایرال شد.

*** شبکه پنج| چهار برنامه
عملکرد کلی: برنامه اصلی شبکه پنج، پنج‌ستاره است که با حضور علی مشهدی و عباس جمشیدی‌فر روی آنتن رفت. نتیجه این مسابقه، مهیج و مفرح از آب درنیامد که دلیل اصلی آن به کشدار بودن برنامه برمی‌گردد. اجرای موسیقی خراسانی توسط محسن میرزازاده اما توانست فضای برنامه را شاد کند. شبکه پنج برنامه قرنطینه را هم روی آنتن داشت. این‌بار نیما کرمی مقابل امین زندگانی نشست که نتیجه گفت‌وگو معمولی و غیرقابل همراهی بود. شبکه پنج برنامه شهران را به ورزش‌های باستانی اختصاص داد و رنگین‌کمان با حضور کودکان روی آنتن رفت. هر دو معمولی بودند.
نکته خاص: پنج‌ستاره زنده پخش شد، اما این ویژگی به کارش نیامد.

*** شبکه نسیم | سه برنامه
عملکرد کلی: نسیم آوا به مناسبت روز پدر پخش شد که نتیجه‌اش معمولی بود. کتاب‌باز با حضور رضا صادقی برگ برنده اصلی نسیم محسوب می‌شود. دورهمی هم در یک قسمت میزبان مجید صالحی و در شب دیگر میزبان سیاوش طهمورث شد. از شبکه نسیم در مناسبت‌های شاد انتظار تولید برنامه‌های خاص می‌رود، اما این‌بار موفق عمل نکرد.
نکته خاص: گفت‌وگویی که در دورهمی با حضور مجید صالحی روی آنتن رفت، قرار بود چند ماه پیش پخش شود.

*** شبکه آموزش | سه برنامه
عملکرد کلی: مهمان اصلی رادیو هفت در شب عید، رسول نجفیان بود. رادیو هفت برای علاقمندان خود جذاب بود، اما برای طیف زیاد مخاطبان نه. در شبکه آموزش برنامه کی می اد ستاره چینی هم حال‌وهوای عید داشت. این برنامه اما فاقد جذابیت لازم برای همراه کردن مخاطبان گسترده است. شبکه آموزش در روز عید برنامه مدرسه تلویزیون ایران را به روز پدر اختصاص داد.
نکته خاص: منصور ضابطیان همزمان که به شکل زنده رادیو هفت را اجرا می‌کرد، محاکات را روی آنتن شبکه دو داشت.

*** شبکه افق | یک برنامه
عملکرد کلی: مهم‌ترین برنامه شبکه افق در روز عید، برنامه به عشق مولا بود. محصولی که افق برای مخاطبانش جور کرد، متناسب با ذائقه آنهاست. در این برنامه کارشناسان مذهبی، قاریان قرآن به همراه محمود پاک‌نیت و سالار عقیلی حاضر شدند.
نکته خاص: سالار عقیلی قطعه «کل صبح و کل اشراق» از سریال امام علی (ع) را اجرا کرد.

کدخبر: ۳۷۵۹۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر