کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۱۷۹
تاریخ خبر:

سیاستمداران پیشگام در تزریق بوتاکس و پیری‌زدایی

روزنامه هفت صبح، فاطمه‌ رجبی | چه کسی از اینکه جوان بماند بدش ‌می‌آید؟ این رویای هزاران ساله بشر است،تزریق بوتاکس، فیلر، جراحی‌های زیبایی و… همه راه‌هایی هستند که آدم‌ها به آنها پناه ‌می‌برند تا حمله پیری به صورتشان را خنثی کنند. سال‌هاست بازیگرانی که با فیلم‌هایشان خاطره داریم این راه‌ها را امتحان کرده‌اند و معمولا با واکنش‌های نه چندان مثبت مخاطبانشان روبه‌رو شده‌اند. یادمان نمی‌رود حضور خانم نیکول کیدمن را در گلدن گلوب سال ۲۰۱۹ که چطور با تغییر صورتش ما را شوکه کرد.

اصلا چرا راه دور برویم همین بازیگران دوست‌داشتنی فرندز که یکی دو هفته پیش با ذوق و شوق پای قسمت ویژه‌شان نشستیم اما رد خیلی کم رنگی از آنچه در خاطرمان بود توی صورتشان دیدیم. خنده‌ها عوض شده بودند، اخم دیگر وجود خارجی نداشت و چشم‌ها به بالا میل کرده بودند. همین هم باعث شد که تا چند روز بعد از انتشار این قسمت ویژه بخش بزرگی از بازخوردها به بوتاکس و فیلر صورت بازیگرها اختصاص داشته باشد.

اما وقتی پای سیاستمداران به میان ‌می‌آید ماجرا تا اندازه زیادی متفاوت ‌می‌شود، مخصوصا اگر این سیاستمداران اهل جمهوری اسلا‌می ‌ایران باشند که این کارها هنوز آنقدرها بینشان جا نیفتاده است. شاید به دلیل همین جا نیفتادن ماجرا باشد که از ابتدای ظاهر شدن یکی از چهره های سیاسی در قامت نامزد ریاست‌جمهوری صحبت درباره بوتاکس پیشانی‌اش شروع شده و فعلا برنامه‌ای برای تمام شدن ندارد.

*** در جنگ با خط اخم
اینطور که به نظر ‌می‌رسد این کاندیدای محترم احتمالا به پیشنهاد مشاورانش تصمیم گرفته که با بوتاکس به جنگ خط اخمش برود. خطی که بعد از اینکه آدم‌ها پا به سن ‌می‌گذارند بین ابروهایشان شکل ‌می‌گیرد و بعضی‌ها را اخموتر از آنچه هستند نشان ‌می‌دهد و یک صورت اخمو برای کسی که ‌می‌خواهد رئیس‌جمهور شود از قرار مطلوب نیست.

یکی از حاشیه‌های جالب انجام بوتاکس از طرف این کاندیدا تخمین زدن هزینه‌های این کار بود . بررسی‌های هفت صبح هم نشان ‌می‌دهد که بوتاکس به عنوان یکی از ارزان‌ترین دخالت‌های انسان در روند پیر شدن بدن و صورتش حداقل سه میلیون تومان برای آقای کاندیدا آب خورده است. البته بد نیست بدانید که اگر خود آقای ایشان از نتیجه کار راضی باشد باید تقریبا هر شش یا هشت ماه یک بار تکرار شود.

*** پیشگام سیاسیون در پیری زدایی
شاید حالا که تزریق بوتاکس در صورت این کاندیدا اینقدر جلب توجه کرده، خیلی‌ها یادشان برود که همین کار در مورد رئیس جمهور سابق چه حاشیه‌ها و جنجال‌هایی داشت. البته در اواخر سال ۱۳۹۲ که ماجرای بوتاکس احمدی‌نژاد شایع شده بود، مهدی خورشیدی، داماد او که پزشک هم هست، این ماجرا را تکذیب کرده و گفته بود: «تا جایی که من می‌دانم در سفرهای استانی و زیر آفتاب پوست ایشان خیلی اذیت شده بود که یک‌سری کرم‌هایی برای ایشان تجویز شد و خیلی بهتر شدند.»

اما ابوالحسن فقیه، یکی از نزدیکان به احمدی‌نژاد که در دوره اول دولت او، رئیس سازمان بهزیستی بود و در دوره دوم، رئیس سازمان هلال‌احمر، در گفت‌وگو با «تماشاگران‌امروز» تأیید کرده بود که در روزهای ابتدایی دولت دوم احمدی‌نژاد، او تغییراتی را در صورتش داده بود: «نمی‌دانم چه کسی به او پیشنهاد داد، ولی او در صورتش تغییراتی داد. من از جزئیات کاری که کرد، خبر ندارم.»

‌در آن زمان شایعه شده بود که این‌ فرد پیشنهاددهنده رحیم مشایی بوده که روایت است همزمان با احمدی‌نژاد با هم تزریق بوتاکس را انجام داده‌اند. تماشاگران امروز از چند پزشک متخصص جراحی زیبایی درباره تغییرات چهره احمدی نژاد سوال کرد. نظر قطعی آنها این بود که او بوتاکس کرده است. کمی‌ بعد ماجرا خوابید تا اینکه در یکی از قسمت‌های برنامه دید در شب که رضا رشیدپور مجری آن بود، بحث بوتاکس احمدی‌نژاد مطرح شد.

مهمان این برنامه شیلا خداداد بود و در بخشی از این گفت‌و‌گو فرزین سرکارات، متخصص جراحی فک و دهان و همسر خداداد، روی خط تلفنی برنامه حاضر شد. رشیدپور از او پرسید کدام‌یک از هنرمندان و بازیگران پیش او عمل جراحی انجام داده‌اند. جواب سرکارات این بود: «طبق تعهدات اخلاقی پزشکی نمی‌توانم آمار دقیقی بگویم. چهره‌های مختلفی از قبیل هنرمندان و خوانندگان برای بوتاکس و تزریق ژل و کارهای زیبایی دیگر پیش من می‌آمدند. حتی یک شخصیت سیاسی نیز برای بوتاکس پیش من آمد.»

برداشت سایت‌های خبری از صحبت‌های سرکارات این بود که او روی صورت احمدی‌نژاد بوتاکس انجام داده است. با این حال سرکارات در گفت‌وگو با روزنامه «سپید» این موضوع را تکذیب کرد و گفت که «بهتر است اصلاً وارد این موضوع نشویم. این گمانه‌زنی‌هایی است که بعضی از سایت‌ها انجام داده‌اند و من آن را تکذیب می‌کنم» اما به هر حال ماجرا چند روزی داغ ماند. در نتیجه به شکل رسمی خبری دال بر استفاده از بوتاکس در چهره احمدی نژاد وجود ندارد اما….

*** جنجالی در تمام دنیا
اگرچه انجام عمل‌های زیبایی بین سیاستمداران ایرانی بیشتر از اهالی سیاست در کشورهای غربی عجیب به نظر ‌می‌رسد اما انجام این کارها از جمله همین بوتاکس برای چهره‌های سیاسی خارجی هم کم حاشیه نداشته است. همین رئیس‌جمهور کشور همسایه یعنی روسیه هم اولین بار که بوتاکس تزریق کرد به شدت زیر ذره‌بین رسانه‌ها رفت. جالب اینکه جناب پوتین خیلی هم در این مورد صادق است و در مصاحبه‌های مختلف تایید کرده که برای بهتر شدن وضعیت چشم‌هایش بوتاکس کرده و حتی سال‌ها پیش بینی‌اش را هم عمل کرده است.

در آمریکا هم بوتاکس زدن میشل اوباما توجه رسانه‌ها را جلب کرد و فمنیست‌ها به او حمله کردند که به عنوان یک زن برابری خواه نباید در برابر بالا رفتن سنش چنین واکنشی نشان ‌می‌داده و زیر بار فشار معیارهای رسانه‌ها برای زیبایی ‌می‌رفته است. این فشارها سال‌ها پیش روی شخصیت‌هایی مثل سیلویو برلوسکونی و ژاک شیراک که یک جورهایی تمام احساسات صورتشان را پای بوتاکس گذاشته بودند، آمده بود. دیکتاتورهایی مثل قذافی و صدام هم بارها بوتاکس کرده بودند.

جالب اینکه بعضی‌ها ‌می‌گویند بوتاکس برای سیاستمداران اهمیت زیادی دارد چون کمک ‌می‌کند که آنها نه تنها خوشروتر به نظر برسند بلکه جلوی اینکه احساساتشان به راحتی از صورتشان خوانده شود را ‌می‌گیرد. البته اینطور که متخصص‌ها ‌می‌گویند بهتر است اگر اهالی دنیای سیاست ‌می‌خواهند سراغ این روش بروند زودتر این کار را بکنند تا تاثیر بوتاکس طبیعی‌تر باشد و جنبه پیشگیری هم داشته باشد.

کدخبر: ۳۹۵۱۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر