کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۰۳۰۴
تاریخ خبر:

سه‌شیرها در بحران؛ انگلیس چگونه به سطح‌۲ ‌‌سقوط کرد؟

روزنامه هفت صبح | تیم ملی انگلیس اولین حریف ایران در جام‌جهانی 2022 قطر، با تساوی 3 - 3 مقابل آلمان در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا، به سطح B این مسابقات سقوط کرد. این تیم یک‌سال پیش به فینال جام ملت‌های اروپا هم رسید اما در یک‌سال اخیر نتایج ضعیفی کسب کرد و نمایش ضعیفی داشت و درنهایت به سطح B لیگ ملت‌ها هم سقوط کرد. به همین بهانه عملکرد این تیم را در یک‌سال اخیر مرور می‌کنیم.

نتایج ضعیف شاگردان گرت ساوت‌گیت در گروه 3
سطح A لیگ ملت‌های اروپا، با تیم‌های ملی آلمان، ایتالیا و مجارستان همگروه بودند. آنها این مسابقات را با شکست یک بر صفر مقابل مجارستان آغاز کردند. سپس در آلمان با این تیم به تساوی یک - یک رسیدند، در سومین بازی مقابل ایتالیا در خانه با تساوی بدون گل متوقف شدند، در بازی چهارم، با یک نمایش فاجعه‌بار در خانه 4 بر صفر به مجارستان باختند، در بازی پنجم مهمان ایتالیا بودند و با یک گل مغلوب این تیم شدند و در‌نهایت دوشنبه شب با تساوی 3 - 3 مقابل آلمان به کار خود پایان دادند.

این تیم با 6 بازی، بدون حتی یک برد، 3 تساوی و 3 باخت، زدن تنها 4 گل و دریافت 10گل، در گروه خود چهارم شدند و به سطح B سقوط کردند! عجیب اینکه تا قبل از بازی دوشنبه شب مقابل آلمان، شاگردان گرت ساوت‌گیت در 5 بازی فقط یک گل زده بودند که آن هم در بازی رفت مقابل آلمان توسط هری کین و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده بود.

آزمون و خطاهای ساوت‌گیت در دروازه
گرت ساوت‌گیت برای رسیدن به ترکیب ایده‌آل تیمش در جام جهانی، نفرات زیادی را در لیگ ملت‌ها امتحان کرد. سه دروازه‌بان این تیم یعنی جوردن پیکفورد، آرون رمسدیل و نیک پوپ هر کدام دو بار در دروازه انگلستان ایستادند. رمسدیل مقابل مجارستان چهار گل دریافت کرد و پوپ در برابر آلمان 3 گل خورد که روی گل آخر کاملا مقصر بود. در مجموع ساوت‌گیت هنوز درباره اینکه چه کسی دروازه‌بان اول انگلیس در جام جهانی خواهد بود، به نتیجه نرسیده است. نکته مثبت برای مهاجمان تیم ملی این است که هیچ کدام از این گلرها کاملا قابل اعتماد نشان نداده‌اند و ضعف‌هایی دارند که می‌تواند به گلزنی ایرانی‌ها کمک کند.

بحرانی به نام مگوایر
بحران طولانی‌مدت هری مگوایر در فوتبال انگلستان هنوز به پایان نرسیده است. او از زمانی که به منچستریونایتد پیوسته، نمایش خوبی نه در این تیم و نه در تیم ملی انگلستان نداشته است. مسبب بسیاری از گل‌های خورده شیاطین سرخ او بوده و وضعیتش در تیم ملی هم به همین شکل است.

فقط در همین بازی آخر مقابل آلمان، او مرتکب یک پنالتی شد و لو دادن توپ در پشت محوطه جریمه آلمان هم باعث به ثمر رسیدن گل دوم ژرمن‌ها شد. فشار رسانه‌ها علیه او روز به روز در حال افزایش است و بعضی از رسانه‌ها حتی خواهان کنار گذاشته شدن او از تیم ملی هم هستند. با این حال فعلا او تحت حمایت سرمربی و همبازیانش است. ساوت‌گیت با وجود اشتباهات زیاد و اعتماد به نفسی که به شدت پایین آمده، منتظر احیای مگوایر است.

سرمربی البته هنوز در مورد سایر نفرات خط دفاعی تیمش هم به نتیجه نرسیده است. او در این 6 بازی، تیمش را با سیستم‌های 3 و 4 دفاعه آزموده و به نفرات زیادی هم بازی داده اما هنوز جواب نگرفته است. به نظر می‌رسد تنها بازیکنی که توانسته اعتماد او را جلب کند، کایل واکر است که در سمت راست خط دفاع بازی خواهد کرد. جان استونز، لوک شاو، اریک دایر، ریس جیمز، کیران تریپیه و … نفراتی هستند که در این 6 بازی به تناوب در خط دفاع سه شیرها بازی کرده‌اند. این خط دفاع اگر سامان نیابد، می‌تواند امیدهای ایران را برای گلزنی در مقابل انگلیس افزایش بدهد.

خط هافبک پرستاره
برخلاف دروازه و خط دفاع، تیم ملی انگلیس در خط هافبک پرمهره و پرستاره است. نفراتی چون فیل فودن، جود بلینگام، جک گریلیش، بوکایو ساکا، میسون مونت و چند بازیکن دیگر، دست ساوت‌گیت را در خط هافبک انگلستان حسابی باز گذاشته‌اند. به خصوص در بازی دوشنبه شب مقابل آلمان، فودن، مونت و ساکا عالی ظاهر شدند و نمایش آنها تا حدودی روحیه را به لشکر شکست خورده ساوت‌گیت بازگرداند. در خط هافبک، شرایط انگلیس خوب است و ساوت‌گیت می‌تواند با نفرات مختلفی به مصاف حریفان متفاوت خود در جام جهانی برود.

خط حمله‌ای به نام کین!
همه چیز در خط حمله انگلستان به هری کین ختم می‌شود. او مهاجم نوک تیم ساوت‌گیت است و بهترین و موفق‌ترین بازیکن یکی دو سال اخیر این تیم! البته به نظر می‌رسد شرایط خوب تاتنهام در لیگ برتر باعث شده تا کین در تیم ملی هم روحیه خوبی داشته باشد و جور ضعف تیم در پست‌های پشت سر خود را بکشد. در کنار او نفراتی مثل استرلینگ، ساکا و فودن هم هستند که می‌توانند زهر خط حمله سه شیرها را افزایش بدهند. این نفرات بزرگ‌ترین زنگ خطر برای خط دفاعی محکم شاگردان کارلوس کی‌روش هستند.

کدخبر: ۴۸۰۳۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر