کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۹۴۳۷
تاریخ خبر:

سقوط بازار خودرو آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۸

هفت صبح | بررسی زیر و بم فروش خودرو در ۳ فصل نخست سال در بازار آمریکا گویای موفقیت بارز پنج برند تسلا، جیپ، فولکس‌واگن، میتسوبیشی و ولوو در سال ۲۰۱۸ است. در عین حال سپتامبر ۲۹۱۸ ابدا ماه خوبی برای خودروسازان در آمریکا نبوده است.

تقریبا کمتر برندی را می‌توان پیدا کرد که در پایان پاییز امسال در بازار آمریکا توانسته باشد نرخ‌های مثبتی از رشد فروش را به دست آورده باشد. اغلب خودروسازان بزرگ و کوچک حاضر در این بازار با افت فروش روبه رو شده و مخصوصا در سه ماهه اخیر با کاهش شدید تقاضا دست و پنجه نرم می کنند. در عین حال می‌توان پیروز بزرگ امسال صنعت خودرو آمریکا را در وهله اول تسلا به رهبری ایلان ماسک و نیز جیپ با هدایت سرجیو مارکیونه فقید دانست که هردو در بخش خودروهای بنزینی و برقی بیشترین رشد فروش را تجربه کرده‌اند. اینجا به اختصار ده نکته از زیر و بم فروش خودرو در ۳ فصل نخست سال در بازار آمریکا را برایتان لیست کرده‌ایم.

۱ کل فروش خودرو در نه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ با تنها ۰٫۵ درصد رشد حدود ۱۲٫۹۴۱ میلیون دستگاه است در حالی که در سپتامبر ۲۰۱۸ یعنی ماه نهم سال کل فروش خودرو با ۵٫۵درصد افت کمتر از انتظارها بوده و به ۱٫۴۴۱ میلیون دستگاه محدود شده است.

۲ تا اینجای سال بهترین ماه سال ۲۰۱۸ از نظر فروش مارچ بوده که در آن ۱٫۶۵۵ میلیون نفر از خریداران آمریکایی سفارشات خود را از خودروسازان دریافت کرده‌اند. در عین حال ژانویه هم بدترین ماه سال بوده و خودروسازان در آن تنها ۱٫۱۵۴ مییون دستگاه خودرو فروخته‌اند.

۳ پیش‌بینی تازه موسسه سار (SAAR) از رسیدن ابعاد بازار خودرو آمریکا به ۱۷٫۵۴ میلیون دستگاه تا پایان سال حکایت دارد. این یعنی صنعت خودرو آمریکا با رشدی ۱درصدی سال ۲۰۱۸ را به پایان خواهد رساند تا علیرغم همه مشکلات مثل جنگ تجاری و چالش‌های ساخت خودرو برقی، بهترین نتیجه تاریخ خود را تجربه کند.

۴ پرفروش‌ترین برند‌های بازار در این سه فصل همان برندهای همیشگی هستند. جنرال‌موتور، فورد موتور و گروه تویوتا به ترتیب با ۲٫۱۶۸، ۱٫۸۷۸ و ۱٫۸۲۴ میلیون دستگاه موفق‌ترین برندهای بازار خودرو آمریکا در نه ماهه نخست سال هستند.

۵ اوضاع ژاپنی‌ها بر وفق مراد نیست. به غیر از تویوتا و لکسوس که هردو افت فروش داشته‌اند، دو برند بزرگ هوندا و نیسان افت بدی را تجربه کرده‌اند و شرایط مناسبی ندارند. نیسان که حدود ۶درصد افت کرده، مجموعا ۱٫۱۶۲ میلیون دستگاه فروخته در حالی که فروش هوندا با نزول ۲٫۲ درصدی در پایان فصل سوم سال روی عدد ۱٫۰۹۲ میلیون ایستاده است. البته که مزدا و سوبارو با نرخ‌های رشد ۶٫۷ و ۵٫۱ درصدی و فروش نه ماهه ۲۳۵ و ۵۰۳ هزار دستگاهی، همچنان مورد توجه بخش‌هایی از جامعه آمریکا هستند.

۶ نتایج فروش کره‌ای‌ها هم امسال تقریبا در حد فاجعه بوده است. به غیر از کیا و هیوندای که هر دو بین ۱تا ۲درصد کاهش فروش داشته‌اند، جنسیس زیربرند لوکس این گروه هم با افت ۴۰٫۹ درصدی در کل سال تنها ۸۹۰۹ عدد اتومبیل فروخته تا پروژه توسعه خودرو لوکس کره‌ای تبدیل به یک افتضاح تمام عیار شود. البته فروش کیاهیوندای مجموعا ۹۵۳ هزار دستگاه بوده است.

۷ محبوب‌ترین برندهای لوکس امسال همچنان همان قدیمی‌ها هستند. مرسدس بنز، ب.ام.و، لکسوس و آئودی چهار شرکتی هستند که به ترتیب از آغاز سال تا پایان ماه نهم در آمریکا ۲۵۳، ۲۲۵، ۲۱۳ و ۱۶۷ هزار دستگاه خودرو فروخته‌اند.

۸ بررسی نرخ فروش شرکت‌های تسلا، جیپ، فولکس‌واگن، میتسوبیشی و ولوو نشان می‌دهد نتایج این برندها سورپرایزهای سه فصل نخست سال ۲۰۱۸ هستند. این پنج برند به ترتیب با کسب نرخ‌های رشد ۲۰۳، ۱۹٫۹، ۵٫۵، ۱۹٫۳ و ۲۹٫۸ درصدی نسبت به سال گذشته تصویر بسیار بهتری از خود ارائه کرده و به ترتیب فروش خود را به ۱۰۳، ۷۴۶، ۲۶۶، ۹۳ و ۷۴ هزار دستگاه رسانده‌اند.

۹ سه برند لوکس تازه امسال حضور موفقی در بازار آمریکا داشته‌اند. آلفا رومئو، لندروور و لینکلن در این مدت به لطف عرضه خودروهای جدید و متنوع خود توجه خریداران را جلب کرده و با اقبال بالا برای برخی از مدل‌ها به ترتیب ۱۸۱۶۰، ۶۵۱۳۳ و ۷۵۲۸۰ دستگاه فروش داشته‌اند.

۱۰ از بین برندهای فوق لوکس عملکرد انگلیسی‌ها از همه بهتر بوده و مک لارن، رولزرویس و بنتلی در این ۳فصل فروش خوبی را تجربه کرده‌اند.

کدخبر: ۲۲۹۴۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • formula11

    آقا مدیر هفت صبح،، خجالت بکشید،، این چه خبری الان!!! مگه تو کشور بازار خودرو خو دمون وضعیتش تو چه وضعیتی اند،،، واقعا خ ودم کم مشکل نداریم،، اونارو تیتر کنید